Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@08:16:40 GMT

آزادی ۲۰۵ زندانی جرائم غیرعمد در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۴۹۲۴

آزادی ۲۰۵ زندانی جرائم غیرعمد در خوزستان

حجت‌الاسلام هاشمی‌نیا با اشاره به اینکه طی هفت ماه ابتدایی سال جاری با کمک خیرین ۲۰۵ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند گفت: ۳۸۴ نفر دیگر به علت جرائم مالی غیرعمد در زندان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام قدرت هاشمی‌نیا» عصر امروز (پنج‌شنبه 22 آبان) در جمع خبرنگاران، به مشروح اقدامات این ستاد در حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد پرداخت و اظهار کرد: از تعداد ۲۰۵ نفر زندانی آزاد شده در هفت ماه ابتدای سال جاری، ۱۹۸ نفر مرد و مابقی زن بودند که میزان بدهی آنها ۱۶۰ میلیارد ریال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد دیه خوزستان با بیان اینکه ۳۸۴ نفر دیگر به علت جرائم مالی غیرعمد در زندان هستند افزود: از مجموع زندانیان آزاد شده، هشت نفر بدهکار دیه در تصادفات، ۸۰ نفر بدهکار مهریه، ۱۱۲ نفر بدهکار در وصول چک و پنج نفر بابت پرداخت نفقه در زندان بودند.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۷۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد خوزستان به علت ورشکستگی‌های مالی غیرکلاهبرداری، در زندان هستند اضافه کرد: ضرب المثل «مهریه را چه کسی داده و گرفته» یکی از عوامل مخرب و عامل بدبختی بسیاری از جوانان است.

 

حجت‌الاسلام هاشمی‌نیا خاطر نشان کرد: بیش از ۷۰ جوان به دلیل مهریه در زندان‌ها گرفتار شدند و باید جوانانی که قصد ازدواج دارند در حد توان خود مهریه ثبت کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه مسئله مهریه سبک و پایین، باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود ابراز امیدواری کرد: با این فرهنگ‌سازی می‌توان زمینه‌ساز کاهش گرفتاری دامادهایی که با هزار آرزو ازدواج می‌کنند، باشیم.

 

مدیر ستاد دیه خوزستان به استفاده ستاد از ظرفیت فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: یکصد و پنجاه و ششمین جشن گلریزان در فضای مجازی در حالی برگزار شد که مشارکت مردم به نسبت سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافت.

 

وی بر مشارکت مردم، خیرین، سازمان‌های دولتی و خصوصی در این امر خداپسندانه تاکید کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون توسط مردم و خیرین، بیش از ۴۰ میلیارد ریال به ستاد دیه جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک شد.

 

حجت‌الاسلام هاشمی‌نیا با بیان اینکه با تلاش مجموعه ستاد، بیش از ۴۰ درصد مبلغ بدهی و شکایات با گرفتن رضایت از شاکیان اخذ شد عنوان کرد: با شناسایی مددجویان واجد شرایط در زندان و تشکیل پرونده در ستاد دیه و مذاکره با شاکیان جهت اخذ گذشت و با کمک‌های خیرین نسبت به آزادسازی مددجویان اقدام می‌شود.

 

وی در پایان خواستار همراهی مردم در پویش‌های انسان‌دوستانه برای استمرار کمک‌های نقدی خیران شد و تصریح کرد: در این روزهای دشوار کرونایی که شرایط اقتصادی و معیشت بر خانواده‌ها فشارهای مضاعفی می‌آورد فراهم کردن شرایط بازگشت سرپرستان خانوار به خانه‌هایشان می‌تواند به خانواده‌ها نیز کمک کند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد دیه خوزستان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جرائم غیرعمد حجت الاسلام هاشمی نیا ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،به گزارش روابط عمومی زندان جهرم، خانمی با مراجعه به دفتر مددکاری زندان جهرم ،۲۰ میلیون تومان را برای آزادی فردی بدهکار واریز و رسید آن را به عنوان هدیه تولد همسرش به وی اهدا کرد.
خیران و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند، می‌توانند هدایای نقدی خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۴۲۱۴۲۸۶ به نام انجمن حمایت زندانیان شهرستان جهرم واریز کنند.

شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند