Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سوالی که این روزها کاگران مشمول قانون کار بسیار می پرسند این است که اگر در طول مدت قرارداد کار کارگری صاحب فرزند شود آیا از ابتدای قرارداد کار بعدی حق اولاد به وی تعلق می‌گیرد یا از زمان تولد؟   در این شرایط چنانچه در روز تولد فرزند، کارگر دارای سابقه بیمه ۷۲۰ روز (سابقه کارگری چه در این کارگاه چه در سایر کارگاه ها) باشد کمک هزینه عائله مندی یا همان حق اولاد از روز تولد باید پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  مبلغ حق اولاد برای هر فرزند به صورت ماهیانه معادل ۳ روز حداقل مزد همان سال است. مبلغ حق اولاد ماهانه سال ۱۳۹۹ از تیر ماه به بعد ۱۹۱۰۴۲۷ ریال خواهد بود.   بیشتربخوانید به کارگیری کودکان در کارگاه‌ها چه جریمه‌ای دارد؟ آیا حق اولاد به زنان شاغل تعلق می‌گیرد؟ قرارداد کار چگونه به حالت تعلیق در می‌آید؟   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حق اولاد حق اولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  خدابنده لو گفت: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو و پرداخت کمک‌های موردی حسب نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی از جمله خدمات و حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌هاست.

وی افزود: از مجموع خانواده‌های تحت پوشش ۶۳۳ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۴۴ خانوار دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: به منظور کاهش فشار‌های ناشی از تولد همزمان چند نوزاد در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها، به خانواده‌های نیازمند دارای فرزندان چند قلو تا پایان ۶ سالگی فرزندان، مستمری ماهانه بر اساس دهک درآمدی و بعد خانوار و سایر خدمات حمایتی ارائه می‌شود که اجرای آن طبق بخشنامه‌های مربوطه است.

خدابنده لو گفت: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • گزارش کارگر و کارگاه نمونه استان همدان
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سالجاری
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام