Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قضایی دادستان کل کشور اقدامات دادستانی کل کشور در حوزه حمایت از تولید را تشریح کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، سعید عمرانی، رئیس دبیرخانه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در نوزدهمین همایش دادسراها با اشاره به نقش دادستان در حمایت از تولید به جنبه‌های حمایت از تولید داخلی در زمینه فرهنگی، تقویت مراکز تولیدی و رسالت این مراکز اشاره کرد و گفت: یکی از موانع جهش تولید واردات بی رویه است که موجب گلایه تولید کنندگان شده است و باید برای آن تدابیر مهمی اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به مسئله قاچاق اظهار کرد: یکی دیگر از موانع جهش تولید قاچاق است باید همه دستگاه‌های کشور به طور جد از قاچاق جلوگیری کنند تا در این زمینه به توفیقات مناسبی دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: دادستان کل کشور: قضات نسبت به استفاده از پابند الکترونیک ترغیب شوند/ دادستان‌ها اجازه ندهند چرخ تولید از حرکت بایستد

وی با اشاره به مشکلات در حوزه قطعه سازی بر استفاده از توان داخلی در این حوزه تاکید و خاطر نشان کرد: باید قطعات مورد نیاز را به مراکزی که قطعه سازی می‌کنند و در این زمینه تحقیق و پژوهش انجام می‌دهند ارجاع داد تا اهمیت حمایت از تولید و خودکفایی صد چندان شود.

عمرانی ادامه داد: امروز خدمت به مردم در راس مستحبات است و قطعا موجب رضای خدا خواهد شد.

معاون قضایی دادستان کل کشور یادآور شد: از ابزار دیگر تحول در حوزه تولید شیوه نامه، دستور العمل‌ها و فرمایشات راهگشای رییس قوه قضاییه است. دستورالعمل پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد ومقاومتی در قوه قضاییه و رفع موانع آن که در اجرای بندهای 19 و 21 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و ابلاغیه مقام معظم رهبری و قانون نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مصوب شده نقشه راه حمایت قوه قضاییه از اقتصاد غیر وابسته است که مسئولیت دادسراهای سراسر کشور را دو چندان نموده است.

وی نظارت بر عملکرد دادسراها در مبارزه با جرائم مفاسد اقتصادی و نحوه اقدام نسبت به حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان، نظارت موثر وپیگیری مستمر جهت تسریع در ا جرای احکام پرونده‌های قاچاق کالا و ارز، ایجاد ساز و کارهای لازم برای اجرای ماموریت‌های محوله به دادستانی کل کشور در حوزه مواد مرتبط با امور مالی و اقتصادی در قانون آیین دادرسی کیفری، حضور فعال در جلسات مرتبط با امور اقتصادی که به موجب قانون دادستانی کل کشور در آن‌ها عضویت دارد و همچنین اهتمام لازم و نظارت مستمر در روند رسیدگی به پروندهای اقتصادی، قاچاق کالا و ارز، پولشویی، جعل اسناد، کلاهبرداری، فرار مالیاتی را از جمله اقدامات دادستانی کل کشور در این حوزه عنوان کرد.

عمرانی همچنین در پایان به ارتباط مستمر با تشکل‌های صنفی، اهتمام در حل مشکلات حوزه فولاد و حل مشکلات دو خودروساز بزرگ کشور، پیگیری مشکلات تولید و انجام بیش از 1000 مکاتبه با دستگاه‌های مختلف در این زمینه، بازدید میدانی کارخانجات و بنگاه‌های تولیدی، بازدید میدانی از شرکت هفت تپه و نقش موثر در حل مشکلات شرکت هپکو را به عنوان دیگر اقدامات در این حوزه مورد اشاره قرار داد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه هپکو مقام معظم رهبری دادستانی کل کشور قانون آیین دادرسی کیفری دادستانی کل کشور حمایت از تولید قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۵۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر علیرضا رهایی در آیین افتتاح موزه دانشگاه امیرکبیر، دنیای امروز را دنیای علم و فناوری توصیف کرد و افزود: آنچه که موجب تفوق و برتری کشورها محسوب می‌شود، میزان پیشرفت در زمینه‌های مرتبط با توسعه فناوری است و شاید بسیاری از معیارهایی که در دنیا مطرح بود، امروز تغییر یافته است.

وی ادامه داد: اگرچه که در کشورما شاید توجه دیر هنگامی به موضوع علم و فناوری شد ولی خوشبختانه در دو دهه اخیر با فرمایشات مقام معظم رهبری و تاسیس و توسعه حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری، جهشی در این حوزه‌ها رخ داد و آن عقب ماندگی‌ها که شاید در سال‌های اولیه مطرح بود تا حد زیادی جبران شده و خواهد شد.
رهایی با بیان اینکه کشور در مسیر تحولی در این حوزه قرار گرفته است، یادآور شد: ایجاد معاونت علمی و پارک‌های فناوری، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات دانش بنیان دستاورد این فعالیت‌ها است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به شعارهای سالانه با بیان اینکه در سال‌های اخیر این شعارها به سمت اقتصاد دانش بنیان و صنعت دانش بنیان سوق داده شده است، خاطرنشان کرد: با این اقدام، ملزومات تحقق این شعارها مطرح شد که چه تحقیقات و توسعه‌ای رخ دهد تا صنعت دانش بنیان محقق شود. اگر به شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم توجه کنیم، مجددا موضوع تولید مورد توجه قرار گرفته است.

وی این تولید را شامل تولید دانش بنیان ذکر کرد و ادامه داد: از این رو هم‌ نقش معاونت به عنوان سیاست گذار برجسته است و هم نقش دانشگاه ها در مسیر تولید دانش بنیان باید فعالیت و پتانسیل خود را در این مسیر هدایت کنند و در این زمینه دانشگاه صنعتی امیرکبیر که از دیرباز در حوزه‌های پروژه‌های صنعتی فعال بوده است و به اعتقاد به اینکه همه پتانسیل دانشگاه را باید در توسعه صنعت قرار دهد، نقش مهم و برجسته ای در تحقق این شعار خواهد داشت.

رهایی تاکید کرد: همکاری های بزرگی که ما با صنایع مختلف هوایی، دریایی، بخش های مرتبط با انرژی و نفت و پتروشیمی داریم، موید آن است که عزم دانشگاه جزم است تا امکانات خود را در مسیر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان قرار دهد تا نقش مهمی در تحول اقتصاد دانش بنیان داشته باشد.
وی با اشاره به ارتباطات این دانشگاه با معاونت علمی، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر جلساتی را برگزار کردیم و مراسم امروز نیز مبدا تحولی در این همکاری جدی است و امیدواریم از این زمینه های همکاری بیشترین بهره را ببریم.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز معلم، ابراز امیدواری کرد که اساتید این دانشگاه و سایر دانشگاه ها با درک شرایط خطیر امروز، مشاهده می کنند که کشور و نظام در یک موقعیت ویژه قرار گرفته است؛ از یک سو هجوم دولت‌های استکباری با اعمال تحریم‌ها علیه کشور و از سوی دیگر فشارهایی که بر ملت مظلوم فلسطین ایجاد و باعث شده مردم فلسطین شهدای بسیار زیادی به جهان اسلام تقدیم کنند.

ربیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: در این شرایط خطیر موضوعات و همکاری ها و استفاده از امکانات کشور به صورت بهینه قطعا بسیار مهم و جدی است و مسوولیت همه ما در این زمینه مهم تلقی می‌شود.

کد خبر 6092057

دیگر خبرها

  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • دولت بسترساز جهش تولید است