Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت بیش از یک ماه از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ سرانجام نوبت شروع کلاس‌های دانشجویان ورودی جدید شد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدیه حسینی نسب، با گذشت بیش از یک ماه از سال تحصیلی ۱۳۹۹ سرانجام تکلیف کلاس‌های دانشجویان ورودی جدید مشخص شد.   ورودی های جدید دانشگاه ها که با توجه به شرایط حاکم بر جامعه به خاطر شیوع ویروس کرونا، ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام داده بودند، حالا باید خود را برای شرکت در کلاس‌های مجازی آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
هر ساله دانشگاه‌ها برای ورود دانشجویان جدید برنامه های مختلفی را برگزار می‌کردند، اما مراسم ورودی جدیدها هم به‌صورت مجازی برگزار شد.   بیشتر بخوانید: ثبت‌نام اینترنتی پذیرفته شدگان آزمون سراسری علوم پزشکی ایلام تا ۲۳ آبان ادامه دارد کلاس‌های آموزشی نودانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان از ۲۴ آبان آغاز می‌شود تمامی مراحل ثبت نام دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تبریز به‌صورت مجازی انجام می‌گیرد ثبت‌نام پذیرفته شدگان دانشجویان ورودی جدید دانشگاه شهرکرد تا ۲۰ آبان ماه تمدید شد کلاس‌های دانشجویان ورودی جدید دانشگاه ارومیه از فردا، ۱۹ آبان آغاز می‌شود جشن دانشجویان نوورود دانشگاه فردوسی مشهد به صورت آنلاین برگزار می‌شود زمان ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی با آزمون و با سوابق تحصیلی دانشگاه اراک تا ۲۵ آبان ادامه دارد ‬ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی بهبهان امروز، ۲۰ آبان پایان می‌یابد‬   هفته‌ای که گذشت هفته خبرسازی برای کارگران هفت تپه بود. اوایل آبان‌ماه بود که در پی برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیز کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در محوطه شرکت، نیروی انتظامی چهار نفر از کارگران این مجموعه را بازداشت کرد. اعتراضات این کارگران به علت عدم پرداخت حقوق مردادماه چهار نفر و واریز نشدن اضافه کاری مردادماه ۱۷ نفر از فعالان کارگری بود.

حتی بعد از آزادی کارگران به قید وثیقه نیز، به دستور استاندار خوزستان از ورود ۱۵ فعال کارگری به شرکت هفت تپه ممانعت می‌شد و نیرو‌های یگان ویژه نیز در محوطه این مجموعه مستقر شده بودند. با این حال کارگران همچون چند روز گذشته، به منظور حمایت از کارگران اخراجی، مقابل درب ورودی شرکت اعتراضات مسالمت آمیز برگزار کردند.     کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، علاوه بر بازگشت به کار ۱۵ فعال کارگری، خواستار رسیدگی هر چه سریعتر قوه قضاییه به پرونده متخلفان بودند. خوشبختانه با پیگیرى هاى امام جمعه اهواز، نمایندگان مجلس شوراى اسلامى، فعالان کارگرى و رسانه اى، سرانجام ۲۱ آبان ماه کارگران اخراجى شرکت هفت تپه به کار خود بازگشتند.   در این راستا برخی دانشجویان خوزستان و تهران نیز چهارشنبه شب مقابل سازمان خصوصی سازی تجمع کردند. آنها قصد داشتند در ویدئویی مشکلات کارگران را روی دیوار این سازمان نشان دهند که به علت مشکلات فنی برق و  درگیری با پرسنل این سازمان تجمع نیمه کاره انجام شد.   بیشتر بخوانید: دولت تمایلی به شنیدن صدای کارگران برای خلع ید عامل کشت و صنعت هفت تپه ندارد درخواست خلع ید مالک شرکت هفت تپه از سوى سازمان خصوصى سازى به هیات داورى ارسال شد ۱۵ کارگر اخراجى هفت تپه به کار بازگشتند صحبت‌های کارگران شرکت هفت تپه فردا، ۲۱ آبان روی دیوار‌های سازمان خصوصی‌سازی اکران می‌شود خواستار بازگشت به کار ۱۵ فعال کارگری هفت تپه هستیم / لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده متخلفان ارزی شرکت روایت این روز‌های هفت تپه / اقدامات تنش‌زای استاندار خوزستان صدای مجلسی‌ها را درآورد!     یکی از مسائلی هم که در هفته اخیر شاهد آن بودیم بحث آتش سوزی در جنگل های گلستان بود که از اوایل آبان ماه شروع شد اما وزش باد مانع از مهار آن می شد . این آتش سوزی با ورود بالگرد‌های هلال احمر، سپاه و نیرو‌های تکاور ارتش وارد مرحله جدی تری شد. گفته می‌شود که آغاز آتش سوزی با سهل انگاری چوپانان در این منطقه بود.   بارش باران در مناطق جنگلی توسکستان مهار آتش را برای نیروهای کمکی راحت تر کرد و جنگل بانان و نیرو‌های آتش نشان توانستند اخرین قسمت‌های در حال سوختن جنگل را خاموش کنند.   بیشتر بخوانید: ورود تکاوران ارتش و بالگرد‌های سپاه برای مهار آتش در توسکستان / باد، آتش را گسترش می‌دهد ۱۰ میلیمتر باران آتش جنگل توسکستان را خاموش می‌کند / ادامه عملیات اطفا تا پایان بارش باران باران به کمک آتش نشانان و جنگلبانان در توسکستان آمد / اطفای کامل حریق و آغاز ارزیابی خسارت     مشکلات کارخانه روغن نباتی جهان از هم مسائلی بود که هفته گذشته از سوی دانشجویان پیگیری شد.  اوایل شهریور امسال بود که دانشجویان مطالبه گر زنجانی خبر دادند که مواد اولیه به کارخانه روغن نباتی جهان اختصاص یافت. در واقع قرار بود که روغن خام مورد نیاز برای تولید یک سال روغن در اختیار کارخانه قرار گیرد، اما به نظر می‌رسد در مسیر تحقق این وعده، سنگ اندازی‌هایی صورت گرفته است.

مهدی رضایی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان زنجان نامه نگاری‌هایی به نمایندگان مجلس  برای برگزاری جلسات با مسئولان استانی انجام داده است.

مطالبه دانشجویان برای حل مشکلات شهری خود همچنان ادامه دارد. در این راستا، قرارگاه احمدی روشن استان فارس هم همچنان پیگیر برطرف شدن مشکل آب شرب بیرم است. یکی از مطالبات آن‌ها این است که شرکت آب و فاضلاب استان فارس نتایج آزمایش آب شرب بیرم را از لحاظ علمی رسانه‌ای کند.   لازم به یادآوریست که مسئولان فارس برای  حل مشکل آب شرب اهالی بیرم دست به اقداماتی مانند کف شکنی چاه‌ها زده‌اند، ولی مردم این منطقه معتقدند که این راه حل کوتاه مدت است و مشکل اساسی مبنی بر نبود آب پایدار در منطقه را حل نمی‌کند.     طرح آب رسانی با لوله به ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستانهم  یکی از اقداماتی است که اخیرا در دستور کار مسئولان قرار گرفت، اما گفته می‌شود افتتاح این طرح آب رسانی که بزرگترین طرح کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان هم بود، نتوانست رضایت کشاورزان را به خود جلب کند.   کشاورزان بر این عقیده هستد تا زمانی که این طرح به بالاترین سطح از آمادگی خود نرسیده، نباید افتتاح بشود؛ چرا که مهمترین دغدغه کشاورزان برای کشت، تامین آب است و ناقص بودن این طرح با وجود افتتاح آن، موجب بروز زیان خواهد شد. با این حال، تا به امروز این طرح حدود ۱۵ مرتبه افتتاح شده و همین اتفاق باعث گلایه و اعتراض تعداد زیادی از پرسنل و کارگران این طرح شده که با وجود اختصاص بودجه به این پروژه، چندین ماه متوالی از دریافت حقوق خود محروم بوده اند.

پیگیری روند اجرای خصوصی سازی نادرست هم از موضوعاتی که مورد توجه فعالان رسانه‌ای و دانشجویان قزوین است. با وجود اینکه کارگران کنتور سازی قزوین مطالبات خود را در سفری که سازمان بودجه کشور به قزوین داشت، دریافت کردند، اما حالا انها بیکار شده و این کارخانه با بیش از ۵۰ سال سابقه تولید کنتور برق و کنتور‌های مکانیکی در سطح خاورمیانه به یک کارخانه بلااستفاده تبدیل شده است.     کارخانه‌ای که در چند دهه اخیر به عنوان قطب تولید کنتور سازی در خاورمیانه به حساب می‌آمد، بیش از هزار نفر نیرو ماهر را بیکار کرد. این کارخانه در حال حاضر تولیدی ندارد و فقط با تعدادی اندکی آن هم در بخش اداری، اداره می‌شود.ضمن اینکه مدیر عامل آن همچنان در زندان بسر می‌برد.

اما پس از سفر ریاست قوه قضاییه و صدور ۶ دستور برای تعیین‌تکلیف «کشت و صنعت مغان»، با رای هیات داوری این واگذاری ابطال شد و در این میان تمام تلاش مجموعه دادگستری استان اردبیل این است که امور روزمره شرکت و اقداماتی که باید انجام شود، تعطیل نگردد.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: طبق اطلاع حکم هیئت داوری در تائید ابطال واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان امروز مجددا در دادگاه نیز با ادله قوی تایید شد. با توجه به اعتراض خریدار به تصمیم هیئت داوری و تقاضای ابطال رای هیئت داوری از ناحیه وی، پرونده در یکی از شعب دادگاه حقوقی تهران در حال بررسی و نتیجه اعلام شد.   یکی از موضوعات دیگری در این هفته مطرح شد واگذاری هپکو به سازمان تأمین اجتماعی است . رئیس کل دادگستری استان مرکزی می گوید: مراحل واگذاری شرکت هپکو تقریبا نهایی شده و آنچه به ما مربوط است با حساسیت پیگیری می‌کنیم که واگذاری به درستی انجام شود.  مجموعه قضایی بر روند کار هپکو با جدیت نظارت دارد و پیگیر موضوع است تا دوباره حیف و میلی در اموال شرکت پیش نیاید و اتفاقی نیفتد که شاهد دوباره مشکلات این شرکت مهم تولیدی باشیم.   بیشتر بخوانید: «۴۶ هزار هکتاری» که نه کشاورزان را نجات داد و نه کارگران را / نماینده مجلس: آبرسانی به دشت‌های سیستان تا پایان آبان اجرا خواهد شد کف‌شکنی؛ راهکار کوتاه مدت برای رفع کم آبی در بیرُم / اَبروتُرش کردن آبفای فارس در مقابل ارائه نتایج آزمایش آب! عدم شفافیت؛ اصلی‌ترین مشکل کارخانه روغن جهان / مطالبه دانشجویان ورود دستگاه قضا نمایندگان مجلس پیگیر حل مشکل کارخانه روغن نباتی جهان باشند / گروکشی شرکت بازرگانی دولتی غیراخلاقی است سرنوشت تلخی که خصوصی سازی نادرست برای کنتورسازی قزوین رقم زد تأیید ابطال واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان فعال دانشجویی اردبیلی انتقاداتی را در خصوص عدم تعیین تکلیف کشت و صنعت مغان مطرح کرد واگذاری هپکو نهایی شد / دیگر اجازه حیف و میل در هپکو را نمی‌دهیم          

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت علوم دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش دانشجو هفته تپه کنتور سازی قزوین دانشجویان ورودی جدید دانشجویان ورود کشت و صنعت مغان پذیرفته شدگان بیشتر بخوانید جدید دانشگاه کارخانه روغن شرکت هفت تپه خصوصی سازی آبان ماه ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۶۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگران شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد
  • کاگران فولاد اکسین در ابتدای سال شعار "جهش تولید" را محقق کردند / شروع طوفانی اکسین در سال ۱۴۰۳ آغاز مسیر موفقیت است
  • یک روز با «کارگران» شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران
  • معلم فداکاری که تصویرش در شبکه های مجازی منتشر شد | دوست ندارم بچه‌ها یک لحظه هم به مهاجرت فکر کنند!
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد