Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-05@21:59:28 GMT

شاخص بیش از ۹ هزار و ۱۱۶ واحد رشد کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۶۵۴۷

شاخص بیش از ۹ هزار و ۱۱۶ واحد رشد کرد

شاخص بورس در آخرین روز از هفته با رشد بیش از ۹ هزار و ۱۱۶ واحدی به پله یک میلیون و ۲۲۱ هزار واحدی رسید. به گزارش پول نیوز، در ادامه نگاهی به روند افت و خیز بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت داشته ایم که از نظر می‌گذرد:
شاخص کل بورس در اواین روز از هفته با ۲۸ هزار و ۹۳ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۲۶۲ هزار واحد را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۳۳۶۴ واحد کاهش در رقم ۳۷۱ هزار و ۵۲۰ واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار ۴۳۱ هزار معامله به ارزش ۳۹ هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال انجام دادند. فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گلگهر، معدنی و صنعتی چادرملو، پتروشیمی پارس، پالایش نفت تهران و سرمایه گذاری غدیر نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. شاخص کل فرابورس هم با ۲۷۳ واحد کاهش رقم ۱۵ هزار و ۸۹۱ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۲۰۶ هزار معامله انجام شد که ۹۶۸ هزار و ۹۶۸ میلیارد ریال ارزش داشت.
رو پس از آن نیز شاخص کل بورس با افت ۲۲ هزار و ۴۰۲ واحدی، به یک میلیون و ۲۴۰ هزار و ۴۸۴ واحد رسید. بر این اساس شاخص کل به یک میلیون و ۲۴۰ هزار و ۴۸۴ واحد رسید؛ ضمن اینکه شاخص کل هم وزن نیز ۲۷۰۸ واحد افت کرد و به ۳۶۸ هزار و ۸۶۶ واحد رسید. تعداد معاملات ۲۷۵ هزار و ۲۹۷ واحد رسیده است و نماد‌های فملی، کگل، فولاد، خودرو، وبملت، پارس و شتران بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.
شاخص بورس در روز دوشنبه با ۲۵ هزار و ۳۶۹ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۲۱۵ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۲۷۹۶ واحد کاهش یافت و رقم ۳۶۶ هزار و ۷۸ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۶۸۲ هزار معامله به ارزش ۵۹ هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال انجام دادند. فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گلگهر، پالایش نفت تهران، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی پارس نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار گذاشتند و ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، صنعتی زرماکارون، سرمایه گذاری سیمان تامین، تولید نیروی برق ابادان، تامین سرمایه امین و ملی صنایع مس ایران نیز نماد‌های پربیننده این بازار بودند. شاخص کل فرابورس نیز ۱۳۴ واحد کاهش یافت و در رقم ۱۵ هزار و ۴۸۳ واحد ایستاد. در این بازار ۳۱۱ هزار معامله به ارزش ۴۰ هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال انجام شد.
شاخص بورس در روز سه شنبه ۲۰ آبان ۹۹ با رشد ۸ هزار واحدی وارد کانال یک میلیون و ۲۲۳ هزار واحدی شد. همچنین نماد‌های فملی، فولاد، خودرو، کچادحکشتی، وغدیر و نوری یشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس داشته اند. شاخص کل فرابورس با رشد ۹۹ واحدی وارد کانال ۱۵ هزار و ۵۸۳ واحدی شد.
شاخص بورس در آخرین روز از هفته با رشد بیش از ۹ هزار و ۱۱۶ واحدی به پله یک میلیون و ۲۲۱ هزار واحدی رسید. در این معاملات تعداد ۹۳۵ هزار سهم اوراق بهادار به ارزش ۸۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در بیش از ۹ هزار و ۷۲۷ نوبت معاملاتی داد و ستد شد. بر این اساس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۲۳۸۴ واحد، شاخص آزاد شناور ۸۴۹۰ واحد، شاخص بازار اول ۸۱۶۴ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۷۰ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۱۰۶ واحد و شاخص بازار دوم ۱۲۵۸۸ واحد رشد کردند. لازم به ذکر است که خودرو، خگستر، وبصادر، شبندر، فولاد، سیتا و خساپا از جمله نماد‌های پرتراکنش امروز بودند.
با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.     گزارش از سحر گلی زاده  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت بیش از ۹ هزار میلیارد ریال شاخص بورس هزار معامله یک میلیون هزار واحدی واحد کاهش واحد رسید هزار واحد شاخص کل هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۶۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) با رشد ۱۲۰۷.۲۰ واحدی به ۲،۲۶۶،۱۲۴.۵۶ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۴۶۷.۱۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۸۳۲.۷۶۹ میلیارد سهم بود که طی ۴۱،۵۰۷ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۶،۵۲۰.۲۱۵ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸،۲۹۱،۶۰۷.۰۸۱ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6096806 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات
  • افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳