Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به آمار ارائه شده از سوی معاونت برنامه ریزی وزارت صمت در مورد سرمایه گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت طی هفت ماهه اول سال جاری نشان می‌دهد که در این مدت، تعداد ۱۰۲ مورد سرمایه گذاری خارجی با ارزش ۳.۷ میلیارد دلار در کل کشور به تصویب رسیده که بخش صنعت، معدن و تجارت با ۷۵ مورد و حجم سرمایه گذاری ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۲ میلیارد دلار، از نظر ارزش سهمی ۷۳ درصدی و از نظر ارزش سهمی ۲۷ درصدی را به خود اختصاص داده است.

بر این اساس، سرمایه گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت طی هفت ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۳۶ درصد و از نظر ارزش ۷۱ درصد رشد داشته است.

از ۷۵ مورد سرمایه گذاری خارجی بخش صنعت، معدن و تجارت، ۲۸ مورد سرمایه گذاری با ۱۰۰ درصد مشارکت خارجی، ۳۹ مورد سرمایه گذاری به صورت مشارکت با شرکای داخل (از یک تا ۹۹ درصد) و ۸ مورد بصورت مشارکت مدنی، بیع متقابل و BOT بوده اند.

در نمودار زیر، تفکیک درصد مشارکت خارجی نشان داده شده است.

بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت، معدن وتجارت در دوره مورد بررسی به ترتیب در گروه‌های «ساخت مواد و محصولات شیمیایی»، «ساخت فلزات اساسی»، «ساخت کک، فرآورده‌های حاصل از تصفیه نفت و سوختهای هسته‌ای» و «ساخت محصولات از لاستیک و پلاستیک» و بوده است.

در نمودار زیر چهار گروه نخست سرمایه پذیر از نظر حجم آمده است.

همچنین در نمودار زیر، چهار گروه نخست سرمایه پذیر از نظر تعداد نشان داده شده است.

بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی

در مت مذکور چهار کشور دارای بیشترین سرمایه‌گذاری مصوب در ایران کشورهای آلمان، چین، ترکیه و هند بوده اند.

از نظر تعداد نیز بیشترین تعداد سرمایه‌گذاری‌ها توسط کشور افغانستان با ۲۲ مورد و کشورهای ترکیه، چین و هند انجام شده است.

استان‌های سیستان و بلوچستان با ۴۰ درصد، خوزستان ۳۶ درصد، تهران ۹ درصد، اصفهان ۸ درصد و آذربایجان شرقی ۷ درصد به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را از لحاظ جذب سرمایه گذاری خارجی مصوب کسب کرده اند.

لازم به ذکر است که سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شامل کلیه درخواست‌ها اعم از سرمایه‌گذاری جهت ایجاد طرح‌های جدید، خرید سهام شرکت‌های موجود و همچنین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در قالب ترتیبات قراردادی است.

کد خبر 5069080 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی جذب سرمایه گذاری صنعت معدن تجارت سال ۱۳۹۹ صنعت و معدن تجارت قیمت دلار قیمت نفت بورس تهران وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام شاخص کل بورس بانک مرکزی ایران ویروس کرونا بانک مرکزی بازار سهام اسیا قیمت سکه بهار آزادی بورس وزارت جهاد کشاورزی ستاد تنظیم بازار سرمایه گذاری خارجی مصوب مورد سرمایه گذاری معدن و تجارت بخش صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۷۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حیدر فتح‌زاده در نشستی با معاونان شورای نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد:  بخش اعظمی از سهم ارزش افزوده استان مربوط به بخش معدن بوده و بر اساس آمارگیری سال گذشته حدود ۱۳.۷ درصد سهم ارزش افزوده معدن کل کشور در آذربایجان شرقی است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان در بخش معدن استان سرمایه گذاری شده و میزان اشتغال این بخش هفت هزار و ۸۲۷ نفر است.

وی وضعیت نرخ مشارکت و نرخ بیکاری استان را مطلوب دانست و افزود: ۴۲ درصد ارزش افزوده استان مربوط به صنعت و معدن، ۹ درصد در بخش کشاورزی و مابقی ارزش افزوده استان در بخش خدمات است.

فتح زاده افزود: اصلی‌ترین قابلیت فراروی توسعه استان، تعدد و توانمندی بخش خصوصی استان است که توانسته بخش اعظم فرصت‌ها و منابع توسعه در استان از جمله اراضی حاصلخیز، معادن، بازار خدمات، مرز و ... را در مسیر فرآوری و مولدسازی قرار دهد و با هدایت سرمایه‌گذاری‌های گسترده و ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های متنوع، بستر مطلوبی برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی فراهم سازند.

وی گفت: بر اساس آخرین برآوردهای مرکز آمار ایران این استان با ۴ میلیون و ۷۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲۳ شهرستان، ۷۲ شهر، ۱۴۲ دهستان و ۵۲ بخش است. تبریز به عنوان پرجمعیت ترین شهر آذربایجان شرقی، ۴۱ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

فتح‌زاده تصریح کرد: آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آذربایجان و ارمنستان دارد و سهم ارزش افزوده این استان از کل کشور ۳.۶ درصد است.

دیگر خبرها

  • ۱۶۲ پرونده تخلف به تعزیرات کهگیلویه ارسال شد
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی