Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار جهانیِ مبتلایان به کووید ۱۹ به ۵۳ میلیون و ۹۲ هزار و ۶۰۵ نفر رسیده و مرگ یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۴۰۹ نفر نیز بر اثر کروناابتلا به این بیماری تأیید شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر تازه‌ترین آمار‌ها ۳۷ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۴۱۱ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۷ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا هم‌اکنون با بیش از ۱۰ میلیون مبتلا و بیش از ۲۴۵ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشور‌های درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند و برزیل نیز با آمار میلیونیِ مبتلایان پس از آمریکا به ترتیب با بیش از ۸.۷ و ۵.۷ میلیون بیمارِ کووید ۱۹، جایگاه دوم و سوم را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب رکورددارِ قربانیان این بیماری در دنیا هستند و تعداد جان‌باختگان این بیماری در انگلیس نیز از ۵۰ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در قاره سبز داشته است.

بعلاوه در این رتبه‌بندی بار دیگر ایتالیا در لیست ۱۰ کشور اول به لحاظ تعداد بیماران کرونایی در حال حاضر قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۱۰ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۹۳۶ مبتلا، ۲۴۸ هزار و ۵۸۵ قربانی

۲. هند: هشت میلیون و ۷۲۸ هزار و ۷۹۵ مبتلا، ۱۲۸ هزار و ۶۸۶ قربانی

۳. برزیل: پنج میلیون و ۷۸۳ هزار و ۶۴۷ مبتلا، ۱۶۴ هزار و ۳۳۲ قربانی

۴. فرانسه: یک میلیون و ۸۹۸ هزار و ۷۱۰ مبتلا، ۴۲ هزار و ۹۶۰ قربانی

۵. روسیه: یک میلیون و ۸۵۸ هزار و ۵۶۸ مبتلا، ۳۲ هزار و ۳۲ قربانی

۶. اسپانیا: یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۸۶۸ مبتلا، ۴۰ هزار و ۴۶۱ قربانی

۷. انگلیس: یک میلیون و ۲۹۰ هزار و ۱۹۵ مبتلا، ۵۰ هزار و ۹۲۸ قربانی

۸. آرژانتین: یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۵۱۹ مبتلا، ۳۴ هزار و ۷۸۲ قربانی

۹. کلمبیا: یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۱۲ مبتلا، ۳۳ هزار و ۴۹۱ قربانی

۱۰. ایتالیا: یک میلیون و ۶۶ هزار و ۴۰۱ مبتلا، ۴۳ هزار و ۵۸۹ قربانی

بنابر این گزارش پس از ایالات متحده، هند و برزیل کشور‌های فرانسه، روسیه، اسپانیا، انگلیس، آرژانتین، کلمبیا و ایتالیا تاکنون بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار آمار جهانی کرونا کرونا در آمریکا یک میلیون کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۷۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دکتر محمد جعفرزاده ، از استقرار و خدمات رایگان ۱۷ مرکز شبانه روزی در سطح استان برای حیوان گزیدگی خبر داد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵ هزار و ۸۵۸ نفر حیوان گزیدگی گزارش شده بود که در سال ۱۴۰۲ این آمار به ۶ هزار و ۷۳۷ نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد موارد حیوان گزیدگی مربوط به گروه سنی زیر ۱۵ سال است، اظهار کرد: ۷۷ درصد حیوان گزیدگی توسط سگها، ۱۷ درصد مربوط به گربه ها، ۲ درصد توسط گاو و گوسفندان و ۴ درصد نیز توسط سایر حیوانات انجام می‌شود.

معاون بهداشت علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: ۴۹ درصد حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد و ۵۱ درصد نیز توسط سگهای دارای مالک صورت می گیرد، اما با توجه به اینکه سگهای ولگرد شهری و روستایی واکسیناسیون ندارند، گزیدگی این سگها بیش از اندازه خطرناک هستند.

جعفرزاده با بیان اینکه تاکنون مرگ انسانی ناشی از هاری در استان اردبیل گزارش نشده است و انتقال بیماری هاری بسیار نادر است، افزود: این بیماری در صورتی از طریق انسان به انسان انتقال می یابد که با عدم اطلاع پیوند اعضاء انجام شود.

این مقام درمانی و بهداشتی اردبیل با اذعان بر اینکه استان اردبیل جزو استان هایی با بروز بالای حیوان گزیدگی است، خاطرنشان کرد: بیماری هاری درمان ندارد. هم استانی ها در مواجه با حیوان گزیدگی از پانسمان و بخیه اجتناب نمایند و حتما محل حیوان گزیدگی را به مدت ۲۰ دقیقه با صابون و آب پرفشار شستشو دهند و سپس با محلول بتادین ضدعفونی کنند.

کد خبر 849437 منبع: ایسنا برچسب‌ها بهداشت عمومی خبر مهم استان اردبیل سگ بدون صاحب

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند