Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:38:14 GMT

پیاده‌راه‌سازی منطقه ۱۹ تهران در گام پایانی است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۷۸۹۴

پیاده‌راه‌سازی منطقه ۱۹ تهران در گام پایانی است

علی توکلی روز جمعه در جلسه کمیته مناسب‌سازی منطقه که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، افزود: خیابان‌های مطهری، یاس، وصال و میثاق‌جنوبی از معابر اصلی در پروژه پیاده‌روسازی و احداث مسیر دوچرخه به شمار می‌رود که تاکنون ۷۰ درصد آنها مناسب‌سازی شده است.

به گفته وی همچنین خیابان‌های مطهری، صمدی و لطیفی از معابر پایلوت در حوزه مناسب‌سازی بوده و اقدامات اجرایی آن‌ها تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه ۱۹ با بیان اینکه اقدامات حوزه مناسب‌سازی با هدف ایجاد شرایط مناسب برای تردد افراد کم‌توان (کهنسالان، کودکان، زنان باردار و معلولان)، توسعه شهر انسان‌محور و حضورپذیری شهروندان در سطح شهر انجام می‌شود، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا ۱۲ آذر، روز جهانی معلولان چندین پروژه شامل مناسب‌سازی خیابان‌های مطهری، سرای محله بهمنیار، بوستان‌های شریعتی و بهار آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی همچنین به مناسب‌سازی سرای محله خانی‌آباد نو اشاره کرد و افزود: مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی، تخریب و بازسازی رمپ ورودی و نصب هندریل، احداث مسیر ویژه نابینایان و نصب تابلوی بریل مخصوص نابینایان از اقدامات اجرایی برای مناسب‌سازی سراهای محله بهمنیار و خانی‌آباد نو محسوب می‌شود.

به گفته توکلی علاوه بر آنها، دو بوستان بهار و شریعتی نیز در قالب نصب نیمکت‌های ویژه معلولان، نصب وسایل بدنسازی، مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی، نصب سطل زباله و ایجاد رمپ ورودی آلاچیق مناسب‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در بحث مناسب‌سازی معابر این منطقه، بیان کرد: تاکنون ۱۳۰ مورد موانع فیزیکی حذف و نزدیک به هفت هزار متر مسیر بساوایی (ویژه نابینایان) در محدوده منطقه اجرا شده است؛ ضمن اینکه نصب پل روی انهار، پیوستگی و حذف پله معابر و همسطح‌سازی گذرگاه‌های عابرپیاده در نقاط مورد نیاز از دیگر اقدامات حوزه مناسب‌سازی محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا منطقه ۱۹ شهرداری تهران با وسعت  ۸۹ کیلومترمربع در جنوب شهر تهران واقع شده و با مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ شهرداری همجوار است؛ این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت‌الله سعیدی محدود می‌شود.

منطقه ۱۹ دارای پنج ناحیه و ۱۲ محله است که خانی‌آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل‌آباد، نعمت‌آباد، صالح‌آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محله‌های این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجرپزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش همگانی خودرو از مکان‌های شاخص منطقه ۱۹ به شمار می‌رود.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران اخبار کنکور مناسب سازی منطقه ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۷۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد

استاندار گیلان با بیان اینکه سد مخزنی دیورش رودبار ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: دولت نسبت به بهره برداری به موقع این پروژه اهتمام دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز_جمعه چهاردهم_اردیبهشت در جریان بازدید از پروژه در حال احداث سد دیورش رستم آباد از توابع شهرستان رودبار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر سد مخزنی دیورش ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره برداری از آن به پنج شهر و ۲۸ روستا با جمیعت ۱۰۰ هزار نفر آبرسانی می‌شود.

وی افزود: افتتاح سد مخزنی دیورش نقش مهمی در آبرسانی به منطقه خواهد داشت و دولت نیز نسبت به بهره برداری به موقع این پروژه اهتمام دارد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: همزمان خط انتقال این سد در حال انجام و پیمانکار آن مشخص شده است و با تکمیل این پروژه بخشی از مشکلات آب شهرهای توتکابن، رستم آباد، رودبار، منجیل و لوشان مرتفع می‌شود.

عباسی یکی از مشکلات منطقه رودبار و رستم آباد هدر رفت آب دانست و خاطرنشان کرد: اصلاح شبکه آبرسانی در شهر رودبار و رستم آباد در دستور کار دولت است تا بتوانیم از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت ذخیره آب در سد دیورش سه میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: این سد به دلیل استفاده از دانش روز ظرفیت ذخیره آب تا سه میلیون متر مکعب آب را دارد تا در اختیار کشاورزان منطقه قرار دهد.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای این پروژه آبرسانی تاکنون ٣٠٠ میلیارد تومان هزینه شده و تقریباً ٧٠٠ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز به تخصیص منابع وجود دارد، گفت: در تلاش هستیم تا از منابع استانی، ملی و سفر رئیس جمهور به استان گیلان تخصیص منابع انجام شود.

کد خبر 750370

دیگر خبرها

  • فیلم | تشییع شهید گمنام در ارتفاعات کوهپایه کرمان
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی