Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه سوریه در پایان کنفرانس بین المللی آوارگان بر آمادگی کشورش برای استقبال از بازگشت آوارگان تاکید کرد. در بیانیه پایانی این کنفرانس نیز بر تمامیت و حاکمیت ارضی سوریه تاکید شده است.

به گزارش ایسنا، فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با سایت المیادین در پایان اولین کنفرانس بین المللی بازگشت آوارگان سوری اعلام کرد، این کنفرانس بسیار موفقیت آمیز بود و عدم مشارکت کشورهای غربی خصوصا آمریکا گواهی بر دوگانگی استانداردهاست، کشورهای غربی به دنبال سرمایه گذاری غیر اخلاقی با بهره برداری از مساله آوارگان سوریه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه درهای سوریه به روی همه آوارگان باز است تا کشور را با هم بسازیم، از موضع لبنان در خصوص آوارگان قدردانی و اعلام کرد، کشورش آماده ارائه خدمات لازم از جمله مسکن، پرشکی، آموزشی و مواد غذایی به همه آوارگانی است که تمایل دارند به کشور برگردند.

المقداد گفت، کنفرانس بین المللی آوارگان سوریه به افشای موضع غرب درمورد آوارگان سوریه کمک کرد. روسیه در کنار دمشق با تروریسم مقابله کرد و با طرح های اسرائیلی و آمریکایی آشنا است.

همچنین کنفرانس مذکور روز پنجشنبه در پایان نشست خود که با مشارکت کشورهای عربی و بین المللی روز چهارشنبه شروع شده بود، با صدور بیانیه ای بر حمایت از تمامیت و حاکمیت ارضی و استقبال سوریه تاکید کرد.

در این بیانیه بر مقابله با تمامی تلاشها برای تضعیف حاکمیت سوریه، ادامه مبارزه با تروریسم تا زمان نابودی همه گروههای تروریستی مندرج در لیست شورای امنیت، کمک به بازگشت آوارگان سوری تاکید شده است.

براساس بیانیه مذکور، توافق آتش بس شامل گروههای تروریستی نمی شود، جامعه بین الملل باید به روند بازگشت آوارگان کمک کند، هیچ راه حل نظامی برای حل بحران سوریه وجود ندارد و راه حل سیاسی را خود سوری ها بدون مداخله های خارجی هدایت و اجرایی می کنند.

کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس ضمن مخالفت با تمامی تحریم های یکجانبه غیر قانونی در سایه شیوع ویروس کرونا، بر لزوم کمک به سوریه برای اجرای پروژه های بازسازی، احیای زیر ساخت ها، روند انسانی مین زدایی تاکید کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه بازگشت آوارگان آوارگان سوریه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه امیر کویت در سفر به مصر درباره میدان آرش

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

کد خبر 848744 منبع: ایسنا برچسب‌ها ناصر کنعانی خبر ویژه ایران و کویت

دیگر خبرها

  • اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد
  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه
  • واکنش ایران به بیانیه امیر کویت در سفر به مصر درباره میدان آرش
  • کنعانی: بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین
  • بازگشت تیم ملی فوتسال به کشور
  • تیم ملی فوتسال ایران با جام قهرمانی به وطن بازگشت
  • استقبال از تیم ملی فوتسال پس از بازگشت به ایران+فیلم
  • علت حذف بیانیه استقلال: فرار از جریمه میلیاردی!