Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@20:40:50 GMT

آرامگاه مشروطه، پارکینگ نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۹۳۶۴

آرامگاه مشروطه، پارکینگ نمی‌شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اخبار منتشر شده درباره تخریب مقبره ملک المتکلمین را شایعاتی بی‌اساس خواند.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام سایت شهر، همزمان با انتشار خبری مبنی بر تخریب آرامگاه میرزا جهانگیرخان صور اسرافیل و ملک المتکلمین و تبدیل این مکان به پارکینگ بیمارستان لقمان، برزین ضرغامی، - مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران این خبر را کذب اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که محل آرامگاه صور اسرافیل و ملک المتکلمین یا آرامگاه مشروطه در اختیار بیمارستان لقمان نیست، بلکه از لحاظ قانونی این ملک در تملک شهرداری تهران قرار دارد. 

سال گذشته سازمان زیباسازی شهرداری تهران مقبره تخریب شده، سرداب و بخشی از محل‌های درحال ریزش را مرمت کرد. البته بخشی از اقدامات مرمت نیمه کاره باقی مانده است و ابزارآلات پیمانکار پروژه در محوطه آرامگاه وجود دارد.

در همین رابطه؛ برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه تاکنون سه اقدام اساسی درباره بازسازی و مرمت این مقبره انجام شده است، توضیح داد: در این مقبره، یک سرایدار به همراه خانواده اش بیش از پنجاه سال زندگی می کردند و حتی ادعای مالکیت بخشی از مقبره را داشتند که در آن ساخت و ساز انجام شده بود. در گام اول برای این خانواده محل مناسبی تهیه شد و سپس فضای اقامت سرایدار تخریب و به فضای مقبره افزوده شد.

او افرود: بخش زیادی از مراحل مرمت و بازسازی قبرهای موجود در مقبره ملک المتکلمین به پایان رسیده است و مراحل نهایی در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی در ادامه گفت: علاوه بر اقدامات فوق، شهرداری در راستای ایجاد دسترسی بیشتر و بهتر به مقبره، ساختمانی را همجوار با آن خریداری کرد و آن را به عنوان قلمرو به این مقبره تاریخی افزود.

ضرغامی با بیان اینکه اقدامات عمرانی بیمارستان لقمان هیچ گونه دخالتی در حریم مقبره ندارد، توضیح داد: همکاری و تعامل خوبی با مسئولان بیمارستان وجود دارد و تاکنون چندین جلسه مشترک برگزار شده است. حتی بیمارستان به تازگی اعلام کرده که حاضر است بخشی از فضای پارکینگ موتورسیکلت خود را جهت الحاق به مقبره در اختیار بگذارد.

به گزارش شهر، محوطه آرامگاه صور اسرافیل و ملک المتکلمین امکان تخریب و تبدیل به پارکینگ بیمارستان لقمان را ندارد و چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران مدیرعامل سازمان زیباسازی سازمان زیباسازی شهر بیمارستان لقمان ملک المتکلمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه

به گزارش همشهری آنلاین، مقام‌های ایتالیا اعلام کردند در جریان کاوش‌های پیش از ساخت یک نیروگاه برق در جنوب ایتالیا، یک گورستان پیشارومی به همراه مجموعه‌ قابل توجهی از اشیاء مخصوص خاکسپاری کشف شده است.

«رویترز» در این‌باره نوشت این گورستان در «اموروسی» منطقه‌ای در ۵۰ کیلومتری «ناپل» و در جریان کاوش‌ها قبل از ساخت و ساز کشف شده است.

بهترین شواهد تاریخی سالم این مکان در یک محوطه خاکسپاری در حدود ۱۳ هزار متر مربع کشف شده است که قدمت آن به فاصله بین عصر آهن و قرن ۸ تا ۷ پیش از میلاد می‌رسد و ۸۸ مقبره را شامل می‌شود.

در مقبره متعلق به مردان، بقایای سلاح و در مقبره زنان، زیورآلات برنز همچون دستبند و آویز کشف شده است.

به گفته باستان‌شناسان، در این مقبره‌ها تعداد قابل‌توجهی گلدان با اشکال مختلف قرار داشت که بیشتر روی هم چیده می‌شدند و معمولاً زیر پای متوفی قرار می‌گرفتند.

کد خبر 847555 منبع: ایسنا برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی خبر مهم

دیگر خبرها

  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • پاپیروس دو هزار ساله‌ای که احتمالا راز «آرامگاه افلاطون» را فاش می‌کند (+عکس)
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج
  • ۳ مورد از شگفت انگیزترین اکتشافات مصر باستان؛ از شهر طلایی تا مقبره نفرین‌ شده (+عکس)