Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تشدید موج جدید شیوع کرونا، محدودیت‌های کرونایی و قرنطینه سراسری به بسیاری از کشور‌ها به ویژه به کشور‌هایی اروپایی بازگشته است.

خبرگزاری میزان - موج جدید شیوع ویروس کرونا بسیاری از کشور‌های جهان را فرا گرفته و محدودیت‌ها برای مقابله با این ویروس بار دیگر از سر گرفته شده اند.

 

اندونزی به دنبال واکسیناسیون گسترده: جوکو ویدودو، رییس جمهور اندونزی گفته است که به دنبال دریافت مجوز اضطراری برای شروع برنامه واکسیناسیون گسترده کرونایی از اواخر ماه دسامبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هشدار در مورد کرونا در ماسات چوست: کارشناسان هشدار می‌دهند که با افزایش دوباره ویروس کرونا و تایید مرگ بیش از ۱۰ هزار نفر، ویروس کرونا می‌تواند ماساچوست را به سمت زمستانی تاریک سوق دهد.

 

جهش ابتلا به کرونا در کره جنوبی: کره جنوبی بزرگترین جهش روزانه خود را در موارد ابتلا به کووید-۱۹ طی ۷۰ روز گزارش کرده است. این در حالی است که در این کشور افرادی که در اماکن عمومی از ماسک استفاده نکنند جریمه می‌شوند.

 

رکورد بالاترین مرگ و میر روزانه در جهان بر اثر کرونا: طبق گزارش دانشگاه جان هاپکینز، در ۲۴ ساعت گذشته جهان بالاترین میزان مرگ و میر را از زمان آغاز همه گیری کرونا تاکنون داشته است. در در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هزار و ۶۱۷ نفر جان خود را از دست داده اند.

 

رکورد شکنی دوباره آمریکا: آمریکا در ۲۴ ساعت ۱۴۳ هزار و ۲۳۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است که بالاترین رکورد در کل جهان محسوب می‌شود.

 

رکورد ابتلا در انگلیس: انگلیس روز پنجشنبه به بالاترین نرخ روزانه ابتلا با شناسایی ۳۳ هزار و ۴۷۰ مورد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا رسید.

 

بیشتر بخوانید: آمار جهانی کرونا در ۲۳ آبان آمار جهانی کرونا در ۲۲ آبان

 

شناسایی موارد مبتلا در یک کشتی تفریحی: آزمایش تشخیصی کرونای ۵ مسافر در یک کشتی تفریحی در دریای کارائیب مثبت اعلام شد. در پی ابتلای این ۵ تن، این کشتی تفریحی به سفر خود پایان داد.

 

کالیفرنیا هم از یک میلیون مورد کرونایی گذشت: ایالت کالیفرنیای آمریکا با رسیدن به یک میلیون و ۶۳۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا در روز پنجشنبه، پس از ایالت تگزاس به دومین ایالت آمریکا با بیش از یک میلیون مورد تبدیل شد.


رکورد ابتلا به کرونا در ژاپن: مقامات ژاپن روز پنجشنبه اعلام کردند که در طول ۲۴ ساعت یک هزار و ۶۶۰ مورد جدید مبتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده اند که ۳۹۳ مورد آن مربوط به توکیو، پایتخت این کشور هستند.

 

نظر وزیر بهداشت آلمان در مورد تمدید محدودیت‌های کرونایی: وزیر بهداشت آلمان روز جمعه گفت «خیلی زود است که بگوییم که آیا محدودیت‌های اعمال شده در هفته گذشته برای جلوگیری از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا باید تمدید شود یا نه».

 

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا ابتلا به ویروس کرونا ۲۴ ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور

یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی شد.

به گزارش ایسنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند، از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوآنزا قابل استفاده است.

شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم، اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

به نقل از ستاد نانو، وی با بیان اینکه در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است، ادامه داد: کیت‌های آموزشی نانویی تولیدی ما عرضه شده است. این کیت‌ها هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • چرا فلسطین طی ۷ ماه جنگ همواره اصلی‌ترین موضوع جهانی بوده است؟
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه