Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@22:38:59 GMT

آغاز تولید انبوه واکسن کرونای «اسپوتنیک وی»

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۰۰۹۷

آغاز تولید انبوه واکسن کرونای «اسپوتنیک وی»

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «میخائیل موراشکو» وزیر بهداشت روسیه با بیان اینکه تولیدکنندگان در حال تولید انبوه اسپوتنیک وی هستند، اظهار داشت این واکسن در حال ورود به بازار و توزیع در سایر مناطق روسیه است.

بر اساس آزمایشات انجام شده اسپوتنیک وی روی بیش از ۱۶ هزار داوطلب، اثربخشی و کارایی آن ۹۲ درصد اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات بهداشتی روسیه این واکسن را روشی موثر برای جلوگیری از شیوع کویید - ۱۹ می‌دانند. الکساندر گینتسبورگ مدیر مرکز گامالیا به عنوان سازنده این واکسن، گفت که واکسیناسیون گسترده می‌تواند طی هفته‌های آینده آغاز شود.

الکساندر گینتسبورگ، رئیس مرکز گامالیا، هم در گفتگو با شیکه تلویزیونی راشا تودی در مقایسه واکسن روسی و واکسن آمریکایی پی فایزر گفت: واکسن کرونای آمریکایی، باید در دمای پایین‌تر نگهداری شود و همین مسئله امکان حمل و نقل آن را دشوارتر می‌کند. پیشتر کارشناسان بلومبرگ هم نظر مشابهی در خصوص واکسن پی فایزر ارائه کرده بودند.

به گفته گینتسبورگ دمای لازم برای نگهداری واکسن پی فایزر بین ۷۵تا ۸۰ درجه زیر صفر است در حالی که دمای لازم نگهداری واکسن اسپوتنیک وی منفی ۱۸ درجه است.

وی همچنین تاکید کرد واکسن روسی کرونا مطمئن عمل کرده و برای مدت طولانی در بدن ایمنی ایجاد می‌کند.

واکسن پی فایزر با همکاری مشترک دو شرکت آمریکایی آلمانی تهیه شده است.

شرکت فایزر اعلام کرده که واکسن کرونای تولیدی این شرکت تأثیرگذاری بیش از ٩٠ درصد در پیشگیری از کرونا به همراه داشته و این نتیجه بیشتر از حد انتظار بوده است. فایزر یکی از مهم‌ترین شرکت‌های داروسازی دنیاست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: داود فیرحی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جنگ ناگورنو قره باغ 2020 شهید تهرانی مقدم روسیه اسپوتنیک وی داود فیرحی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جنگ ناگورنو قره باغ 2020 شهید تهرانی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۰۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرد آمریکایی شرکت کننده در تظاهرات همبستگی با غزه مسلمان شد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع خبری به تازگی تصاویری منتشر کرده اند که از اسلام آوردن یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات همبستگی با غزه در میدان ایاصوفیه استانبول حکایت دارد.

این مرد آمریکایی ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه، با دیدن پایداری و مقاومت حماسی آنها در برابر رژیم صهیونیستی، شیفته مرام و مسلک آنها شده و در نهایت تصمیم گرفته مسلمان شود.

کد خبر 6089710 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • ببینید | استقرار انبوه تانک‌ها در نزدیکی رفح؛ اسرائیل آماده جنگ می‌شود؟
  • مرد آمریکایی شرکت کننده در تظاهرات همبستگی با غزه مسلمان شد+ فیلم
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • ادعای مقام آمریکایی: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شده است
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد