Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه درختکاری با فناوری واترباکس در امامزاده حسین‌ (ع) روستای چوگان شهرستان سنقروکلیایی افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز ، پروژه درختکاری با فناوری واترباکس در امامزاده حسین‌ (ع) روستای چوگان شهرستان سنقروکلیایی با حضور مدیرکل اوقاف استان، نماینده مردم شهرستان سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میثم همتی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت : این باغ دیم با استفاده از تکنولوژی واترباکس به میزان ۵ هکتار در محدوده اراضی امامزاده حسین (ع) روستای چوگان شهرستان سنقروکلیایی افتتاح شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنقروکلیایی بیان داشت: این اقدام در راستای عمران و آبادی اراضی بقعه متبرکه و با استفاده بهینه از روش های علمی نوین در کاشت درخت انجام شده است‌.

وی افزود: این طرح در دو فاز به اجرا خواهد رسید که فاز اول در ۵ هکتار از اراضی ، شامل درختان انگور، بادام و سنجد است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنقروکلیایی خاطر نشان کرد: در فناوری واتر باکس چگالش بخار آب موجود در جو آن را به نقطه شبنم رسانیده و آن را به آب تبدیل و در خود ذخیره می کند.

وی ادامه داد: با این فناوری بعد از گذشت یکسال و مشروط بر اینکه از نهالی با ریشه سالم استفاده شده باشد، ریشه‌ی نهال تا اعماق خاک نفوذ کرده و قادر به استفاده از آب کاپیلاری خاک است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان سنقروکلیایی امامزاده حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۲۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک ذخایر دریایی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود صدری‌نسب، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در آیین افتتاحیه بانک ذخایر دریایی ایران بر ضرورت توجه به دخایر ژنتیکی و زیستی کشور به عنوان سرمایه ملی و همچنین عامل تاثیر گذار در امنیت غذایی و اقتصادی کشور تاکید کرد.

وی عنوان کرد: چرخه تولید و توسعه اقتصادی بر اساس علوم و فناوری‌های نوین در همه حوزه است. در این میان حوزه زیست فناوری با تاثیرات پر شتاب در همه زمینه زندگی از اهمیت زیادی در همه کشور‌ها برخوردار است. در این میان حوزه آبزیان در ایران به ویژه در اکوسیستم خلیج فارس که تنوع خوبی دارد، نیازمند حفاطت و توجه است.

 صدری نسب توضیحات جامع و مفیدی در زمینه  اقیانوس شناسی فیزیکی خلیج فارس، و بررسی اثرات جریان‌های دریایی و ویژگی‌های فیزیکی خلیج فارس بر حضور و تجمع شیلات و آبزیان در مناطق مختلف این خلیج در زمستان و تابستان، راه‌حل‌های کاربردی‌ای را در راستای برنامه‌ریزی هوشمند و هدفمند برای بهره‌برداری بهینه از ذخایر دریایی و منابع طبیعی خلیج فارس ارائه کرد.

همچنین دکتر ناصر فرخی معاون بین الملل مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم نیز در این افتتاحیه به پتانسیل بالای خلق ثروت از محصولات دانش بنیان بر پایه منابع زیستی دریایی اشاره کرد و با توجه به آغاز بهره برداری کشور‌های حاشیه خلیج فارس از زیستگاه‌های مشترک با ایران، اهتمام سریعتر به ذخیره سازی نمونه‌های زیستی و بهره برداری از منابع ارزشمند این حوزه را ضروری اعلام کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی بانک ذخایر دریایی در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، ابراز امیدواری کرد با مشارکت همه دستگاه‌ها حفاطت از ذخایر دریایی سرعت بیشتری بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • بانک ذخایر دریایی افتتاح شد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم