Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان ملل از توافق طرف‌های درگیر و جریان‌های سیاسی در لیبی بر سر تعیین موعد انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری در این کشور آفریقایی بعد از نه سال خبر داد.

رسانه‌های لیبی جمعه‌شب گزارش دادند که مشارکت کنندگان در «کنفرانس گفت‌وگوی تونس» در باره آینده لیبی ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ را (یک سال دیگر) موعد برگزاری انتخابات تعیین کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی نیز از این توافق خبر داده و از آن استقبال کرده است.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و به دنبال سرنگونی سرهنگ «معمر القذافی»، رهبر سابق  این کشور به دست ناتو و معترضان درگیر جنگ داخلی بوده و نبود دولت مرکزی باعث شکل گیری و قدرت‌گیری جریان‌های رادیکال و افراطی مانند داعش و القاعده در این کشور آفریقایی شد.

لیبی طی این دولت دو دولت، دو ارتش و دو پارلمان داشت؛ دولت طرابلس یا دولت وفاق ملی که مورد حمایت سازمان ملل و جامعه جهانی بود و دولت طُبرُق (در شهری به همین نام) که از حامیان ژنرال خلیفه حفتر بود.

نیروهای این دو دولت طی سال‌های گذشته با حامیان خارجی خود به دنبال حذف دیگری بودند که با تشدید درگیری‌ها و به‌بن‌بست رسیدن تنش، طرف‌های درگیر مجبور به گفت‌وگو برای یافتن راه‌حل شدند.

گفت‌وگو بین احزاب، جریان‌ها و طرف‌های متخاصم در لیبی از دهم نوامبر (چهار روز پیش) به میزبانی تونس برای دست‌یابی به راه حل سیاسی جهت برون رفتن از بحران نه ساله در قالب ۵+۵ دور هم جمع شدند.

این گفت‌وگوها بعد از آن آغاز شد که طرف‌های درگیر ماه گذشته بر سر آتش‌بس به توافق رسیدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل لیبی انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۲۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088675

دیگر خبرها

  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر
  • ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است