Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس فوتبال ایران در خصوص بازی تیم ملی در برابر بوسنی و پیروزی تیم ایران در این دیدار توضیحاتی را ارائه داد.

امیر حاج‌رضایی، مربی اسبق تیم ملی و کارشناس فوتبال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا، با اشاره به پیروزی تیم کشورمان در دیدار تدارکاتی برابر بوسنی اظهار داشت: برای من جدای پیروزی دلچسبی که در این دیدار رقم خورد، این موضوع که چقدر بازیکن خوب و آماده در این تیم حضور دارد، جالب توجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی بود که تعدادی بازیکن خوب و مستعد داریم که برای این اردو به تیم ملی دعوت نشدند. به اعتقاد من این موضوع هم می‌تواند موهبتی برای اسکوچیچ باشد و هم برایش مضر و دردسرساز. موهبت از این نظر که با این همه نیروهای بااستعداد دستش برای مواقع نیاز باز است و مضر از این حیث که برای انتخاب ترکیب نهایی تیم ملی با مشکل روبرو می‌شود.

او تاکید کرد: ما در این دیدار شاهد حضور نسل و جوان آینده‌داری بودیم که مشخص شد چقدر می‌توانند در میادین سخت به اسکوچیچ کمک کنند.

حاج‌رضایی در خصوص شرایط فنی حاکم در این دیدار تصریح کرد: از منظر فنی اسکوچیچ برابر بوسنی در واقع از سیستمی استفاده کرد که آنتونیو کونته زمانی در تیم چلسی از آن بهره می‌برد. در این دیدار کادر فنی با سیستم‌های مختلف به نفرات مختلفی فرصت داد تا شرایط متفاوت را تست و بررسی کند. در این دیدار تفکرات فنی اسکوچیچ، که بیش از پیش جلب توجه می‌کرد، پرس و باز پس گیری توپ در زمین بود که با این شیوه به 2  گل رسیدیم و توانستم در نهایت این دیدار را با پیروزی به پایان برسانیم.

مربی اسبق تیم ملی در خصوص پیش‌بینی‌اش از نتایج ایران در بازی‌های رسمی خاطرنشان کرد: آینده در فوتبال قابل پیش‌بینی نیست اما تاکید می‌کنم با شیوه بازی و بازیکنان مستعدی که در حال حاضر در اختیار داریم، می‌تواند به این تیم امیدوار بود.

حاج‌رضایی در مورد ترکیب ایده‌آل تیم ملی گفت: توضیح یک موضوع را  لازم می‌دانم و آن این است که در این دیدار چند بازیکن فیکس و باتجربه حضور نداشتند اما معتقدم رقابت برای حضور در ترکیب تیم ملی سخت‌تر از قبل شده است. شما ببینید در غیاب آزمون و طارمی، کاوه رضایی و مهدی قائدی با هوش و با تکنیک در خط حمله ایران در این دیدار نمایشی خوب را از خود ارائه دادند. در این شرایط باید یک مقدار به نام‌ها توجه نکرد و از اصل رقابت برای حضور در تیم ملی استفاده شود. تیمی که نیمکت قوی دارد امتیاز مهمی برای سرمربی‌اش محسوب می‌شود. ما در حال حاضر تیمی را در اختیار داریم که از نیروهای مستعد و  آماده‌ای از دل لیگ و بازیکنان لژیونر تشکیل می‌شوند. ضمن این که یک تیم هم بیرون از زمین داریم که این موضوع برای تیم ملی خیلی خوب است.

او افزود: من پس از این بازی از نتیجه و نمایش تیم ملی خوشحال شدم اما ذوق‌زده نه که بخواهیم فکر کنیم همه چیز تمام شده است. در این میان ذکر یک موضوع را هم لازم می‌دانم  که بگویم چقدر دردناک است زمانی که در مورد این موفقیت‌ها صحبت می‌کنیم بگوئیم که فدراسیون فوتبال و آقای ویلموتس چه بر سر تیم ملی ما آوردند. صرفه نظر میلیاردها ضرر مالی که به فوتبال ما وارد شد، امتیاراتی را در 2 بازی اول از دست دادیم که حالا برای صعود به مرحله بعد جام جهانی روی لبه تیغ و پرتگاه قرار گرفته‌ایم. این زیان‌ها فقط می‌تواند به مدیریت ناکارآمد فوتبال کشور برگردد. تیمی با این همه استعداد حیف است نتیجه نگیرد.

حاج‌رضایی ادامه داد: در  جام جهانی سال 1998 فرانسه، تیم ملی اسپانیا دور اول اوت شد. در آن زمان هیرو، کاپیتان اسپانیا، حرفی زد که الان من در مورد فوتبال ایران می‌گویم. پس از حذف اسپانیا، کاپیتان این تیم گفت: «با این همه استعداد حیف است ما باید به خانه برگردیم.» حالا من هم همین صحبت را تکرار می‌کنم با این همه استعدادی که در فوتبال ایران وجود دارد، حیف است ما بخواهیم در نتیجه‌گیری ناکام بمانیم. در بازی بوسنی هر بازیکنی از سوی کادرفنی ف رصت بازی به دست آورد، خوش درخشید و با این همه استعداد حیف است نتیجه لازم را نگیریم. امیدوارم این مسیر موفقیت آمیز برای تیم ملی ادامه پیدا کند و بتوانیم از این همه استعداد و توانایی بهره لازم را بگیریم.

مربی اسبق تیم ملی در مورد انتقاداتی که به سرمربی تیم  ملی وارد می شود گفت: من واقعا از طرح برخی صحبت‌ها تعجب می‌کنم. اسکوچیچ در حال حاضر سرمربی تیم ملی ایران است؛ درست یا غلط این انتخاب صورت گرفته است؛ در حال حاضر ما باید از او حمایت کنیم چراکه عزیزترین تیم فوتبال این کشور در دستش است و حتی اگر دوستش نداریم نباید دنبال برخی حرف‌ها باشیم؛ حتی اگر کسی را دوست نداریم نباید به او توهین کنیم.

این کارشناس فوتبال ایران در خصوص این که بعضی رسانه‌ها  معتقد هستند برخی از چهره‌های تیم ملی ایران بدون جایگزین هستند، نظر جالبی را مطرح کرد و افزود: من این موضوع را قبول ندارم. از نظر من  تنها 2 نفر در فوتبال بدون جایگزین هستند. یکی مسی و دیگری رونالدو.

او در پایان تاکید کرد: پایان دیدار ایران در برابر بوسنی، شب امید بود. با این که این دیدار یک بازی دوستانه بود اما عملکرد تیم ملی ما را امیدوار کرد. 2 گل زیبا نتیجه نمایش خوب تیم ملی برابر بوسنی بود و نشان داد تیمی سراسر استعداد داریم. 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امیر حاج رضایی تیم ملی بوسنی هرزگوین کارشناس فوتبال ایران همه استعداد فوتبال ایران برابر بوسنی حال حاضر حاج رضایی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوزونیدیس: رتبه پنجم و هفتم تفاوت ندارد، مهم ساختن تیم است

سرمربی یونانی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان گفت: همیشه گفته‌ام یکی از موردهایی که باعث نتیجه گرفتن می‌شود، ساختن است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ماریوس اوزونیدیس در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان مقابل مس رفسجان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر، اظهار داشت: فردا انتظار بازی خوب از دو تیمی خوب را دارم. خیلی اتفاقات در بازی می‌افتد. مس رفسنجان نسبت به نیم‌فصل اول، سبک بازی‌اش را تغییر داده است و متفاوت بازی می‌کند. به همین دلیل، انتظار بازی خوب از هر دو تیم را دارم. برای ما این دیدار مهم است، چون در بازی‌های اخیر نتیجه لازم را نگرفته‌ایم و فردا برای بردن بازی خواهیم کرد.

کوشکی: فوتبال ایران نیازمند مربیانی مثل اوزونیدیس است

 

وی در ادامه افزود: همه بازی‌ها مهم هستند. آن چیزی که به ما مربوط می‌شود این است که نمایش خوبی داشته باشیم. هر دو تیم دنبال پیروزی هستند و برای همین است که می‌گویم انتظار بازی خوب دارم. امیدوارم در پایان کار ما خوشحال باشیم.

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در پاسخ به این پرسش که دلیل عملکرد نه چندان خوب تیمش در دیدارهای اخیر چیست، گفت: در ابتدا باید بگویم دلیل باختن‌های ما این نبود که نمایش خوبی نداشتیم. در برخی از بازی‌ها شایسته شکست نبودیم. به نسبت نیم‌فصل اول بازیکنان مصدوم زیادی داشتیم، به خصوص در خطوط دفاعی و هافبک و همیشه مجبور بودیم تغییرات بدهیم. خیلی از موضوعات بود که بازی‌ها را واگذار کرده‌ایم. همیشه مصدوم داریم، ولی چه کار می‌توانیم انجام دهیم؟ وقتی مصدومیت برای بازیکنان پیش می‌آید، شانس به بازیکنان جوان می‌رسد که خودشان را نشان دهند. ما یکی از تیم‌هایی هستیم که به بازیکنان جوان بها داده‌ایم. همیشه گفته‌ام یکی از موردهایی که باعث نتیجه گرفتن می‌شود، ساختن است. شاید بین رتبه پنجم تا هفتم تفاوتی برای ما نداشته باشد، مهم ساختن تیم است.

اوزونیدیس درباره اینکه مصدومیت بازیکنان به شرایط آنها بازمی‌گردد یا وضعیت زمین‌ها در ایران گفت: بزرگ‌ترین مشکل، شرایط زمین‌هاست و برای همین گفته‌ام برای فصل آینده باید در زمینی تمرین کنیم که امکانات خوبی داشته باشد. شرایط زمین تمرین در تهران خوب نیست و خواسته‌ام تیم برای فصل آینده به سیرجان برود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فردا نتیجه نگیریم طوفان به پا می‌کنم!
  • اگر نتیجه نگرفتیم فوتبال خوبی ارائه کردیم
  • آرژانتین مسی را ابدی می‌خواهد: تا ابد بازی کن لئو!‏
  • اوزونیدیس: رتبه پنجم و هفتم تفاوت ندارد، مهم ساختن تیم است
  • حذف لبران جیمز و لیکرز از NBA
  • شکایت سپاهان و نساجی رد شد
  • ژاوی: هر وقت احساس کنم که وضعیت در بارسلونا خوب نیست می‌روم
  • ژاوی: هر وقت احساس کنم که وضعیت خوب نیست می‌روم
  • دقیقی: شهرداری قزوین از پرسپولیس حمایت می‌کند از شمس‌آذر نه!
  • تیم ملی فوتبال دختران ایران قهرمان تورنمنت کافا شد