Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@14:13:56 GMT

ده‌ها فرد مسلح در شمال شرق مالی کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۲۶۵۰

ده‌ها فرد مسلح در شمال شرق مالی کشته شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های فرانسوی روز جمعه اعلام کردند که ارتش این کشور ده‌ها شبه نظامی افراط گرا را در عملیات‌های هوایی جدید در شمال شرق مالی کشته است.

کانال تلویزیونی فرانس۲۴ به نقل از سخنگوی فرماندهی کل ارتش فرانسه اعلام کرد که نیروهای فرانسوی ده‌ها تروریست را در شمال شرق مالی کشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانسه قریب به چهار هزار نظامی را در چارچوب عملیات موسوم به «برخان» برای مبارزه با گروه‌های مسلح در کشورهای ساحل آفریقا مستقر کرده است.

«فلورانس پارلس» وزیر دفاع فرانسه  هم روز جمعه از کشته شدن یکی از سرکرده‌های شاخه شمال آفریقای گروه تروریستی القاعده در عملیاتی که در شمال شرق مالی انجام شد، خبر داد.

گفته می‌شود این فرد با نام «باه آغا موسی» سرهنگ پیشین ارتش مالی که با نام «باموسا دیارا» هم معروف بوده، دست راست «ایاد آغ غالی» از سران ارشد القاعده در منطقه ساحل آفریقا است.

پارلی در بیانیه‌ای اعلام کرد این فرد مسئول چند حمله علیه نیروهای مالی و بین‌المللی در این کشور آفریقایی بوده است. وی افزود این موفقیتی بزرگ در مبارزه علیه تروریسم است.

طبق گزارش «فرانس ۲۴»، موسی که نامش در فهرست تروریستی آمریکا هم قرار داشت روز سه‌شنبه در عملیاتی زمین و هوایی کشته شد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: فرانسه مالی کشته شمال شرق مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۲۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان با ۲۰ کشته (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه هولناک از سقوط تلخ تانکر حامل سوخت (فیلم) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم) لحظه سقوط عجیب کامیون در دریا (فیلم)

دیگر خبرها

  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان با ۲۰ کشته (فیلم)
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • مشعل المپیک در فرانسه تحریم شد
  • مشعل المپیک درفرانسه تحریم شد
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • ارتش یمن لحظه حمله به کشتی اسرائیلی را منتشر کرد+فیلم
  • قتل تکان‌دهنده ملکه زیبایی اکوادور در ملأعام
  • سقوط اتوبوس به دره‌ در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم