Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد منتصر کوهساری معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ۵۱۳ هزار تن روغن خام در بنادر کشور و در مخازن این بنادر وجود دارد، گفت: هم اکنون فرآیند ترخیص دانه های روغنی و روغن های خام انجام شده و هیچ مشکلی در تخلیه و بارگیری آنها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در بحث دانه های روغنی ۲۳۳ هزار تن در انبارها و سیلوهای بنادر کشور وجود دارد.


معاون بندری سازمان بنادر با اشاره به اینکه در حال حاضر هم دو فروند کشتی به ظرفیت ۴۵ هزار تن در بنادر کشور پهلو گیری شده است، افزود: فرآیند تخلیه و بارگیری این دانه ها در تمامی بنادر کشور در حال اجرا است.

منتصر کوهساری همچنین درباره دانه های روغنی،کنجاله و سویا ۳ فروند کشتی در پای اسکله‌ها تخلیه شده و در انبارها، مخازن و سیلوها در حال ذخیره سازی است.

معاون بندری سازمان بنادر بیان کرد: ۲ فروند کشتی هم در لنگرگاه های بنادر کارهای تخلیه و بارگیری در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه وظیفه تمامی بنادر کشور تخلیه و بارگیری کالا است، افزود: در حال حاضر مشکلات صاحبان کالا که بخش عمده ای از آنها مشکل ارزی بود رفع شده است و در بنادر کشور اجازه تخلیه برای آن ها صادر شده است.

منتصر کوهساری یادآور شد: صاحبان این کشتی ها که مشکل ارزی داشته اند به طور قطع مشکل آنها رفع شده که هم اکنون اجازه تخلیه دریافت کرده اند.

معاون بندری سازمان بنادر ادامه داد: در بحث مشکلات کالا به ویژه دانه های روغنی در ابتدا این کشتی ها مشکل سند ویا ارز داشته اند که رفع شده و در این شرایط تنها وظیفه بنادر در بحث کالاها تخلیه و بارگیری و پهلو دهی کشتی ها هستند.

معاون بندری سازمان بنادر اظهار کرد: زمانی که تعرفه ثابت و درجا می‌زند این تعرفه ها باعث افزایش مدت ماندگاری کالا می شود و ما باید بررسی کنیم به نحوی که مشکل صاحبان کالا حل شود.

منتصر کوهساری با بیان اینکه صاحبان کالا به نحوی فروشنده کالا هستند و زمانی که ارز نمی‌گیرند و کالا توسط نماینده که کشتیرانی در خواست تخلیه نمی دهد کالا را در داخل بنادر نگه دارند، گفت: در این شرایط تخصیه صادر نمی شود و زمانی که تخصیه صادر نشود گمرک فرایند گمرکی را انجام نمی‌دهد و بندر هم عملیات خروج و بارگیری را انجام نمی‌دهد.

معاون بندری سازمان بنادر درباره این موضوع که تعرفه ها رایگان است که باعث شده کالا ها در بنادر باقی بماند، گفت: زمانی که ارز به آنها و صاحبان کالا داده نشود مشمول تخفیف می شود ولی اگر ارز داده شود و کالا را نگه دارند، قطعا بعد از ۳۰ روز باید کالا را خارج کند در غیر این صورت باید از تعرفه های پلکانی استفاده کنیم.

۳ میلیون و ۹۲۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر 

منتصر کوهساری با بیان اینکه ۳ میلیون و ۹۲۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر انبارها و پای اسکله‌ها و لنگرگاه ها وجود دارد، گفت: از این میزان ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تن کالا در انبارها و ۷۰۰ هزار تن هم در پایه اسکله ها و لنگرگاه ها در حال تخلیه است.

کوهساری اظهار کرد: به محض آنکه کشتی وارد بنادر شود و اعلام ورود کنند و با وجود آنکه سازمان بنادر آنلاین و دارای تمامی تجهیزات تخلیه و بارگیری است و با توجه به آنکه به خلوت بودن اسکله ها هیچ مشکلی برای پهلوگیری و تخلیه کالا نداریم و به محض آنکه نماینده کشتیرانی از ما تقاضا کند اقدامات تخلیه و بارگیری صورت می‌گیرد.

معاون بندری سازمان بنادر و دریا نوردی با اشاره به اینکه هم اکنون در تمامی بنادر شمالی و جنوبی ظرفیت‌های خالی داریم و هیچ مشکلی برای پهلوگیری نداریم گفت: سازمان بنادر مشکلی برای تخلیه کشتی های حاوی مواد اولیه روغن ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بنادر دانه های روغنی معاون بندری سازمان بنادر تخلیه و بارگیری دانه های روغنی دانه های روغن صاحبان کالا بنادر کشور اسکله ها کشتی ها دانه ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انجام عملیات امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌فارس با تلاش امدادگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مصطفی حاجی رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به خدمات‌رسانی به خدمه و ملوانان شناورها و کشتی‌ها در خلیج‌ فارس در نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نوار ساحلی این استان 6 مرکز جستجو و نجات دریایی راه‌اندازی کرده که به‌صورت شبانه‌روزی امدادرسانی می‌کند.

وی با اشاره به فعال بودن مرکز جستجو و نجات دریایی در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم گفت: 7 شناور ناجی با تجهیزات پیشرفته و مدرن به همراه نیروهای امدادگر مجرب در مراکز جستجو و نجات دریایی فعالیت می‌کنند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از امدادرسانی به 42 فروند شناور در خلیج‌فارس در سال 1402 خبر داد و بیان کرد: در این عملیات‌ها 172 نفر از خطر غرق‌شدگی در خلیج‌فارس نجات یافتند.

حاجی‌رضایی فوت 2 نفر در حوادث یادشده را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در سال گذشته با حضور به موقع شناور امدادی ناجی ضمن امدادرسانی به شناورها به 70 نیاز پزشکی خدمه شناورها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

وی از انجام عملیات امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس با تلاش امدادگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: پیرو اعلام اضطرار شناور یاد شده به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر مصدومیت خدمه شناور ویژه حمل کالاهای عمومی پس از هماهنگی لازم شناور ناجی 23 به موقعیت اعزام شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه خدمه مصدوم به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل شده گفت: در دومین عملیات نیز پس از تماس تلفنی شناور سفیر لیان با سامانه 1550 مبنی بر بیماری یک نفر از خدمه، شناور ناجی 9 به موقعیت اعلامی اعزام و فرد مصدوم در اسکله مروارید خارگ تحویل آمبولانس شد.

وی از دریانوردان خواست به محض مواجهه با شرایط اضطرار در خلیج فارس در اسرع وقت با سامانه تلفنی 1550 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد