Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام زینال زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری، در بخش کشارزی بیش از ۵۰ درخواست سرمایه گذاری دریافت و پس از بررسی این درخواست ۳۲۲ هکتار از اراضی ملی منطقه به سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار شده است.

وی مشارکت مالی در طرح بهسازی قنات‌ها و انهار کشاوزی منطقه با مساعدت مالی ۲۶ میلیارد ریالی را از مهمترین سرمایه‌گذاری ها عنوان کرد و ادامه داد: مشارکت مالی در طرح های جنگل کاری و مرتع‌داری با مساعدت مالی هفت میلیارد ریالی از دیگر اقدامات این مدیریت در سال جهش تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: همچنین در جهت یکپارچگی مدیریتی و جلوگیری از بروکراسی های اداری، همه وظایف و اختیارات قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به این سازمان تفویض شده است.

زینال زاده اضافه کرد: تشکیل یگان حفاظت و گَشت اراضی جهت حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و شناسایی تغییر کاربری های غیرمجاز نیز از دیگر اقدامات مهم این مدیریت در سال جاری به شمار می رود.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است

برچسب‌ها آذربایجان غربی توسعه ایران ماکو کشاورزی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو پلدشت شوط

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی توسعه ایران ماکو کشاورزی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو پلدشت شوط آذربایجان غربی توسعه ایران ماکو کشاورزی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو پلدشت شوط اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی آمل از قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.


مهرداد فولاد گفت: به دنبال صدور دستور قضایی، اکیپ اجرای احکام‌قضایی شامل واحد حقوقی و گشت ۱۳۱ مدیریت جهاد کشاورزی آمل با همراهی نیروی انتظامی اقدام به قلع و قمع تغییرکاربری غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب در روستاهای قادی‌محله و بختیارکتی این شهرستان کردند.


وی افزود: پنج بنا و هفت فقره تفکیک و دیوارکشی در قالب ماده ۳ و تبصره ۲ ماده ۱۰، قلع و قمع و ۱۲ هزار و ۳۰۰ متر‌مربع زمین کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه جهاد کشاورزی با تمام قدرت در راه حفظ بستر تولید محصولات کشاورزی ایستاده است، گفت: به مالکین اراضی کشاورزی توصیه می‌شود بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام به تغییر کاربری اراضی خود نکنند.

دیگر خبرها

  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ