Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ١٣٨ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: تصمیم راجع به کنکور جز تصمیمات سخت محسوب می‌شود چراکه طی ۴٢ سال نتوانسته‌ایم درباره آن تصمیم جدیدی بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در مقطعی تصمیم گرفت طی مدت زمانی حذف کنکور اتفاق بیافتد که قانون مشخص و جزئیاتی هم نداشت.

عاملی ادامه داد: نکته بعدی این است که در کشور به هنجار سنجش و پذیرش عادت کرده‌ایم که تا بحث تغییر می‌شود آشفتگی به وجود می‌آید و از طرف دیگر میزان استرس، خودکشی، افسردگی و... ناشی از کنکور موضوع مهمی است که نادیده گرفته می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: کنکور یک نظام ارزیابی و پذیرشی است که اعتماد به آن هست و یک حداقل هایی را تامین می کند ولی به دلیل ناکارآمدی در ارزیابی عمیق و طولانی مدت و هچنین میزان اضطراب و نگرانی و فشاری را که بر داوطلب و خانواده او وارد می کند و همچنین کسب و کارهای غیر کیفی که کنار آن شکل گرفته است، قابل ادامه دادن نیست.

وی با اشاره به اینکه رقابت و نگرانی در کنکور راجع به برخی از رشته‌های خاص وجود دارد و  برای مابقی رشته‌ها اجازه پذیرش در اختیار دانشگاه است، گفت: در شرایط کنونی، وزارت علوم نیز اعلام کرده که ٨۵ درصد کنکور برداشته شده و پذیرش دانشگاه براساس سوابق تحصیلی است.

وی با بیان اینکه در ستاد نقشه جامع علمی کشور، تجربه‌های سایر کشورها در مورد حذف کنکور و نحوه پذیرش در دانشگاه بررسی و تحلیل شده است، تصریح کرد: سنجش باید بر اساس سوابق تحصیلی و آزمون انجام شود و استانداردسازی آزمون‌ها ضروری است.

عاملی تأکید کرد: برای پذیرش در دانشگاه بدون کنکور باید میان سنجش و  پذیرش تفکیک قائل شویم و سازوکارهای متناسب با این شرایط را به کار گیریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه بر تفکیک بین سنجش و پذیرش در کشور توافق وجود دارد، ادامه داد: وزن‌دهی به دروس برای رشته‌های متفاوت می‌تواند در اختیار دانشگاه‌ها باشد، به طور مثال دانشگاهی در رشته مهندسی یا علوم پایه وزن دهی خاصی به دروس با توجه به اولویت ها و روش های تدریس اعلام می کند.

عاملی در پایان سخنان خود تأکید کرد: آموزش و پرورش هم باید مسئولیت بپذیرد و فقط کافی نیست برای مقطع آخر، آزمون استاندارد برگزار کند. برای موضوع پذیرش، حداقل در دوره متوسطه باید آزمون‌ها استاندارد باشد. در واقع سازمان سنجش همه بار را روی دوش خود گذاشته است و این موجب شده است فرآیند شدن ارزیابی تبدیل به ارزیابی مقطعی و ارزیابی در ۴ ساعت بجای ۴ سال شود.

کد خبر 5070764 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور وزارت علوم تحقیقات و فناوری آموزش مجازی وام دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه خوارزمی طرح سنجش و پذیرش دانشجو دانشگاه پیام نور شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران حوزه علمیه خواهران نقل و انتقال دانشجویان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به فعالیت مراکز بین الملل این دانشگاه از آمادگی این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان اخراج شده آمریکایی خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از دانشگاه پیام نور، ابراهیم تقی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به برخورد تند و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه و نیز دستگیری جمع زیادی از دانشجویان و اساتید آزادیخواه آمریکایی، دانشگاه پیام نور آمادگی بورسیه و پذیرش این دانشجویان را در مراکز فعال بین الملل این دانشگاه در اقصی نقاط جهان دارد.

هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد

تقی زاده همچنین افزود؛ دانشگاه آمادگی دارد ضمن آموزش زبان فارسی به این دانشجویان در رشته مطابق با تحصیل دانشجویان آمریکایی شرایط ادامه تحصیل آنان را فراهم نماید.

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به بسترهای مناسب الکترونیکی دانشگاه پیام نور گفت؛ دانشگاه پیام نور با امکانات آموزش الکترونیکی و بهره مندی از آموزش مجازی نیز میتواند این دانشجویان را بورسیه تحصیلی نموده و در رشته هایی که در مراکز بین الملل و مراکز داخلی دائر است در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان آمریکایی تعلیق شده را تحت آموزش قرار دهد.

تقی زاده در پایان با اشاره به هماهنگی های بعمل آمده با رییس مرکز امور بین الملل و نمایندگی های فعال دانشگاه در کشورهایی چون؛ کانادا، آلمان، امارات و دیگر کشورها، گفت : دانشگاه پیام نور این دانشجویان را با همان شرایطی که در کشور خودشان تحصیل می کردند پذیرش کرده و تسهیلات و امکانات تحصیل در اختیارشان قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهبود توان تفکیک مکانی دمای سطح با روش محققان دانشگاه تهران
  • نتایج آزمون EPT اعلام شد
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی