Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین دباغی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود دستگاهی به نام آسیای گلوله‌ ای در کارخانه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه افزود: این دستگاه حالت استوانه ای دارد و بسیار بزرگ است که در آن ۷۰۰ تن گلوله های فلزی با قطر ۸۰‌ میلیمتری ریخته می شود و این دستگاه با حرکت استوانه، گلوله های سنگ های معدنی را خرد، فرآوری و به خاک تبدیل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حرکت آسیا و گلوله ها باید آهسته و آرام باشد تصریح کرد: در غیر این صورت اگر یک دفعه آسیا خاموش یا روشن شود گلوله ها در هم قفل شده و ممکن است برای کارگران خطر ایجاد کند.

معاون تعمیر و نگهداری امور تغلیظ مس سرچشمه خاطرنشان کرد: اینچینگ ‌درایو آسیای گلوله یکی از مهمترین تجهیزات و قطعات مورد نیاز کارخانه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه است که کارایی چرخاندن‌ آرام آرامِ استوانه غول پیکر آسیای گلوله ای را دارد و از خطرات احتمالی ایجاد شده توسط این دستگاه جلوگیری می کند.

دباغی با بیان‌ اینکه در این آسیا هر ساعت بیش از یکهزار تن سنگ معدن فراوری می شود ادامه داد: در صورت معیوب بودن قطعه‌ اینچینگ درایو آسیای گلوله، فرصت تولید از ما گرفته می شود و برای هر بار تعمیرات آن ۶ روز مهلت نیاز است که زمان زیادی را در حوزه تولید از دست می دهیم.

وی تصریح کرد: تاکنون ۶ مرتبه به‌ دلیل خرابی این قطعه، آسیا دچار ضربه شده و به‌ ازای هر بار به ‌طور میانگین ۶ روز تولید فاز یک کارخانه تغلیظ به‌طور کامل متوقف شده است.

وی گفت: طی سه سال گذشته قصد خرید این قطعه را از کشور هلند داشتیم امّا تحریم‌ ها مانع این کار شد بنابراین با تمهیداتی که با شرکت دانش بنیان در استان کرمان انجام شد و به کمک مهندسین شرکت مس، توانستیم با هزینه سه میلیارد ریال تغییر و تحولات اساسی در قطعه اینچینگ ‌درایو آسیای گلوله ای انجام دهیم که با این کار از خروج ارز برای خرید ۹۰ میلیارد ریالی این قطعه جلوگیری شد.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی مس سرچشمه تحریم کرمان رفسنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی مس سرچشمه تحریم کرمان رفسنجان خبرگزاری جمهوری اسلامی مس سرچشمه تحریم کرمان رفسنجان اخبار کنکور مس سرچشمه گلوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۵۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران

محمدمهدی عباس‌زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه ریزی از ۱۶ مهرماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین ماه امسال، در واحد‌های مرغداری گوشتی استان انجام شد.

او با بیان اینکه در این مدت ۳۵۹ هزار تن شیر در دامداری‌های استان تولید و به بازار عرضه شد، افزود: ۳۵ هزار تن گوشت قرمز و ۱۸۵ هزار تن گوشت مرغ صنعتی در استان تولید شد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه از ۱۶ مهر ماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین ماه امسال، ۲ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ در مرغداری‌های صنعتی استان تولید شد، گفت: برای حمایت از بخش دامپروری ۷۱۱ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در استان تامین و توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر