Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان از واکسینه شدن ۱۵۰۰ مادر باردار در این شهرستان در برابر آنفولانزای فصلی خبر داد.

دکتر نجمه سید آقامیری امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا از آبادان با  اعلام اینکه فصل شیوع آنفلوآنزا معمولا از مهر تا اردیبهشت به طول می ‌انجامد و  بهترین ماه‌ها برای واکسیناسیون آنفلوآنزا، مهر و آبان است از واکسیناسیون زنان باردار و گروه های حساس و پرخطر از دهم مهر ماه سال جاری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: واکسن آنفلوآنزای فصلی شما را در برابر کووید-۱۹ محافظت نمی‌کند اما می‌تواند با جلوگیری از آنفلوآنزا و کاهش شدت بیماری،  تعداد افرادی را که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند، کاهش دهد. از این رو سه هزار و ۵۴۵ نفر از افراد حساس از جمله بیماران دیالیزی، تالاسمی، افراد تحت شیمی درمانی و مادران باردار که در معرض خطر بیشتری هستند در چهل روز گذشته در برابر بیماری آنفولانزای فصلی به صورت رایگان در آبادان واکسینه شده‌اند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان در پایان افزود: رعایت احتیاط‌های بهداشتی و مقررات فاصله‎گذاری فیزیکی به ویژه استفاده مناسب از ماسک، شست‌وشوی دست ها به مدت حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون، جلوگیری از  تماس دست آلوده با چشم، بینی و یا دهان، گندزدایی سطوحی که بیشتر لمس می‌کنید مانند پیشخوان، کلید‌های برق و یا دستگیره‌های در به طور مرتب و عدم حضور در محل‌های شلوغ همچنان ضروری و بهترین راه پیشگیری از آنفولانزا و کووید ۱۹ هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت منطقه آزاد اروند زنان باردار دانشکده علوم پزشکی آبادان گروه های حساس واکسناسیون مرکز بهداشت آبادان ستاد ملی مقابله با کرونا کووید 19 آنفولانزای فصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۶۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟

برخی افراد به خوردن مواد غیر خوراکی مانند خاک و... تمایل دارند، گاهی این تمایل در خانم‌های باردار رخ می‌دهد که ناشی از ویار بارداری است. حال علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی با حضور در یک برنامه تلویزیونی علت این تمایل به خوردن خاک یا مهر را تشریح کرد و گفت: این افراد، چون فقر آهن دارند٬ مهر می‌خورند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • تمرین شاداب پرسپولیس قبل از دیدار حساس برابر سپاهان
  • هدف دنیای صهیونیست تک قطبی شدن جهان است
  • شجاعی در برابر شهری که او را بزرگ کرد!
  • ادامه حمایت‌های دانشجویان آبادانی از خیزش دانشجویان حامی مردم غزه
  • عکس| کری خوانی عجیب امید نورافکن برای پرسپولیسی‌ها؟
  • استوری واکنش برانگیز نورافکن با تم حیات وحش!
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟