Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به دلیل تحریم برای تهیه واکسن ۵ هزار میلیارد تومان را به کشور ترکیه به عنوان کشور ثالث دادیم که باز متاسفانه به دلیل تحریم آن میزان واکسنی که لازم بود به ما داده شود، داده نشد و ترکیه فقط قسمت کوچکی از آن میزانی که تعهد داده بود را به ما داد. خبرگزاری میزان _ تسنیم نوشت: فاطمه محمدبیگی در مورد سرنوشت سهمیه واکسن آنفلوانزا برای کودکان زیر ۵ سال و افراد بالای ۶۰ سال اظهار داشت: به دلیل تحریم برای تهیه واکسن ۵ هزار میلیارد تومان را به کشور ترکیه به عنوان کشور ثالث دادیم که باز متاسفانه به دلیل تحریم آن میزان واکسنی که لازم بود به ما داده شود، داده نشد و ترکیه فقط قسمت کوچکی از آن میزانی که تعهد داده بود را به ما داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از واکسن‌های موجود در کشور اضافه کرد: به خاطر تعداد خیلی‌کمی واکسن آنفلوانزا داریم که فقط برای تامین نیاز گروه‌های پرخطر مانند سالمندان، بیماران قلبی عروقی، زنان بازدار، کارکنان حوزه سلامت و افرادی که ارتباط مستقیم با بیماران دارند، کفایت می‌کند.     محمدبیگی با بیان اینکه در حال تهیه واکسن آنفلوانزا از طرق دیگر هستیم، ادامه داد: در همین راستا کمیسیون بهداشت مجلس مرتب در حال رایزنی با نهاد‌های مختلف برای تامین واکسن آنفلوانزا است. همچنین وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به دشت در حال پیگیری هستند تا بتوانند نیاز کشور به واکسن آنفلوانزا را تامین کنند.   نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت سهیمه‌بندی دقیق واکسن‌های موجود آنفلوانزا گفت: توصیه کمیسیون بهداشت مجلس این است که فقط گروه‌های حساس و در معرض خطر برای تزریق واکسن آنفلوانزا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.   محمدبیگی با ذکر اینکه واکسن آنفلوانزا فقط به افراد ذکر شده در دستورالعمل وزارت بهداشت تزریق خواهد شد، افزود: همچنین مراکز درمانی ما باید بعد از اینکه افراد تحت ویزیت قرار گرفتند و نیاز آن‌ها به واکسن آنفلوانزا قطعی تشخیص داده شد، واکسن آنفلوانزا را به افراد تزریق کنند.   بیشتر بخوانید: واکنش مثبت بازار نفت به کشف واکسن کرونا

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

      برچسب ها: واکسن تحریم آنفلوانزا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن تحریم آنفلوانزا واکسن آنفلوانزا کمیسیون بهداشت دلیل تحریم آن میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور