Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:44:42 GMT

۱۰۰محصول مرتبط با کرونا تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۶۶۶۳

۱۰۰محصول مرتبط با کرونا تولید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، تامین زیرساخت‌های حوزه سلامت از جمله موضوعاتی است که در روزهای شیوع کرونا همه به ضرورت آن پی بردند. پس با این نگاه، توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری این حوزه اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به حوزه تامین این زیرساخت‌ها با حمایت از شتاب‌دهنده‌ها ورود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرساخت‌های حوزه سلامت به «دارو»، «واکســن‌های انســانی»، «تجهیــزات پزشکی»، «محصولات آرایشــی و بهداشــتی»، «طــب بازســاختی» و «پروبیوتیــک‌های دارویــی» مربوط می‌شود. حوزه‌ای حساس و راهبردی که اگر مورد بی‌توجهی قرار گیرد در شرایط بحرانی مثل شیوع ویروس کرونا و آنفلوآنزای فصلی و غیره با مشکلات زیادی روبرو می‌شویم.

گام‌های برداشته شده در این حوزه کم نیست و فعالان نظام سلامت کشور با کمک زیست‌بوم فناوری و نوآوری توانسته‌اند بخش بزرگی از نیازهای این حوزه را تامین کنند. یکی از این عرصه‌های فناورانه‌ای که به همت سرآمدان علمی و فناوران کشور متحول شده و توسعه خوبی را تجربه کرده است، حوزه دارو و درمان است.

تولید داروهای پیچیده مورد نیاز کشور که برای خرید هر قلم از آنها باید هزینه زیادی پرداخت کنیم و قید نگه داشتن ارز در داخل کشور را بزنیم. اما توانمندان علمی کشور دست به کار شدند و با تولید داروهای مورد استفاده در کشور سعی دارند بخش زیادی از این نیازها را در داخل کشور تامین کنند. این تلاش‌ها هم از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد حمایت ویژه قرار گرفته است.

به عنوان مثال، تاکنون از شکل‌گیری ۸ شتاب‌دهنده دارویی در کشور حمایت شده است. کاری که برای نظام سلامت کشور، تولید یکصد محصول نهایی را در پی داشته است. یکی از نهادهای موثر و حامی این زیست‌بوم ارزشمند، ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

«حمایــت از تولیــد اســتانداردهای مختلـف دارویـی»، «ایجـاد مسـیر سـبز بـرای دریافـت مجوزهـای سـازمان غـذا و دارو بــرای شــرکت‌های دانــش‌بنیــان از جملــه اقدامــات ســتاد توسعه زیســت‌فناوری در حوزه دارو است.

کد خبر 5070762 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید دانش بنیان ویروس کرونا ویروس کرونا نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واکسن کرونا فناوری فضایی شرکت دانش بنیان تولید دانش بنیان ربات ایالات متحده امریکا حاکمیت سایبری امنیت اطلاعات سامسونگ شبکه ملی اطلاعات معاونت علمی و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در صنعت پتروشیمی در خصوص فعالیت های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

کازرونی اضافه کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند