Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت حدود هشت ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور و فعالیت‌های گسترده گروه‌های مختلف ، کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ملایر نیز در کنار سایر گروه‌ها برای قطع زنجیره ویروس کرونا‌ پای کار ‌آمدند.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر با گذشت حدود هشت ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور  و فعالیت‌های گسترده گروه‌های مختلف در مقابله با کرونا  کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان  ملایر نیز در کنار سایر گروه‌ها و دستگاه‌ها برای مقابله با ویروس کرونا پای کار آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 «قاسم گودرزی»در  گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر با اشاره به بسیج فعالان کانون های مساجد برای کمک به مردم و مقابله با ویروس کرونا، افزود: تعدادی از  کانون های فرهنگی هنری فعال  مساجد شهرستان ملایر برای مقابله با ویروس کرونا به صورت خودجوش و جهادی در کنار دیگر نهادهای انقلابی و جهادی برای مبارزه با شیوع بیشتر ویروس کرونا تلاش می کنند که این تلاشها همچنان ادامه دارد.

مسوول کانون های فرهنگی ، هنری مساجد ملایر  با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری ملایر در ایام مقابله با کرونا فعالیت های خوبی را  داشته گفت: این فعالیت‌ها در بسیاری از کانون ها همچنان ادامه دارد.


 وی با بیان اینکه این اقدامات در حوزه کمکهای مومنانه و ضد عفونی معابر و تهیه ماسک بوده گفت: این کمک ها با همت اعضای کانون ها‌ مشارکت و همراهی خیرین و ...، بوده که بسیاری از این کانون ها فعالیت‌های خود را همچنان  ادامه می‌دهند.

وی  با اشاره به فعالیت ۷۳ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح شهرستان ملایر گفت: این کانون ها شامل ۴۰ کانون روستایی و ۳۳ کانون شهری است.
مسوول کانون های فرهنگی ، هنری مساجد ملایر با بیان اینکه بسیاری از این کانون‌ها فعالیت های خود را در فضای مجازی ادامه می‌دهند گفت: با توجه به شیوع کرونا  فعالیت های حضوری کانونها این روزها تعطیل شده  اما به  همت مدیران کانونها برخی فعالیت ها در فضای مجازی همچنان در حال انجام است.

وی با اشاره به تغییر و تحول اخیر در جابجایی تعدادی از مدیران کانون ها گفت: این  جابجایی ها با توجه به شرایط جدید  انجام شده و بیشتر هدف استفاده از توان جوانان برای پیشبرد اهداف کانون ها است که در شهرستان ملایر مدیران تعدادی از کانونها با توجه به شرایط سنی جابجا شده اند.

وی با بیان اینکه فعالیت های کانون ها  در سامانه بچه های مسجد ثبت می‌شود گفت: مجورز الکترونیکی تعدادی از کانونها در حال اجرا است که با الکترونیکی شدن فعالیتها به روزتر و سریعتر خواهد شد

وی با بیان اینکه کانون های مساجد شهرستان ملایر با کمبود اعتبارات مواجه بوده گفت: تعدادی از کانون ها نیازمند تجهیزات و وسایل از جمله دستگاه رایانه، پراژکتور ، کتاب های به روز،و... هستند.

 وی با بیان اینکه تا قبل از کرونا در سالهای گذشته  فعالیت کانون های شهرستان در حوزهای مختلف انجام شده گفت: تعدادی از کانون های شهرستان در  برنامه های مناسبتی، اوقات فراغت، عید نوروز،  و... بسیار موفق عمل کرده  و  در سطح استان نیز جزو کانون های پویا و موفق هستند.


 تهیه بیش از یک هزار و 600 بسته معیشتی

«مهدی مطهری»  در گفت و گو با خبرنگار  شبستان در ملایر با اشاره به اینکه کانون هادیان نور مسجد جامع ملایر  با 150 عضو  در دهه 90 تاسیس شده است گفت: این کانون در ایام مختلف فعالیتهای فرهنگی، تبلیغی و جهادی خود را را دارد.
مدیر کانون فرهنگی هنری هادیان نور مسجد جامع  ملایر با افزود:  از زمان شیوع کرونا  تا کنون یک هزار و 600 بسته معیشتی به همت کانون و با کمک خیران نیکوکاران تهیه و بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شده گفت: هزینه این بسته بیش از 600 میلیون تومان بوده است.
وی برگزاری کلاس های حفظ قرآن با ترجمه و تفسیر فعالیت اعضای کانون در فضای مجازی ، برنامه های مختلف مذهبی، مناسبتی و دینی فضای مجازی در ایام کرونا ، ضد عفونی معابرو... را از دیگر برنامه های این کانون  طی هشت ماه گذشته دانست.

  طرح سه شنبه های تکریم   / توزیع 300 بسته معیشتی بین نیازمندان

«جعفر ترکاشوند »نیز در گفت وگو با خبرنگار شبستان  در ملایر گفت:کانون  فرهنگی هنری صیاد شیرازی  روستای نازول  و کانون معین ملایر با 800 عضو با از ابتدای شیوع کرونا تا کنون 300 بسته معیشتی هزینه‌ای بالغ بر 60 میلیون تومان را  از سوی خیران به همت کانون بین نیازمندان  توزیع کرده است.


مدیر کانون صیاد شیرازی روستای نازول ملایر  افزود: علاوه بر این کمک ها،  ادامه اطلاع رسانی توسط اعضای کانون در خصوص مسائل بهداشتی در ایام کرونا و لغو برگزاری مراسم های عزا و عروسی و تجمعات  ضد عفونی معابر عمومی و ..  توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده و....نیز از دیگر  اقدامات اعضای کانون در هشت ماه گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه کانون صیاد شیرازی یکی از کانونهای بسیار فعال شهرستان ملایر و کانون معین است گفت: یکی از برنامه های فرهنگی این کانون اجرای طرح  سه شنبه‌های تکریم است که  ایام کرونا نیز هر هفته روزهای سه شنبه تعداد محدودی از اعضای کانون با خانواده های شهدا و ایثارگران دیدار دارند.

کمک های نقدی و بسته های معیشتی از سوی کانون عاشقان مهدی

«میلاد بیات» نیز  در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: کانون فرهنگی هنری عاشقان مهدی ملایر با  بیش از یکصد و 50 نفر عضو فعال از زمان شیوع کرونا بر اساس وظیفه در کنار سایر نهادها و گروه‌های جهادی فعالیت‌های خوبی را داشته که از ابتدای شیوع کرونا  کمک های بهداشتی و بسته های حمایتی به همت تعدادی از اعضای کانون، خیران و مردم  از سوی این کانون بین نیازمندان توزیع شده است.

مدیر کانون فرهنگبی هنری عاشقان مهدی توزیع بیش از 500 بسته معیشتی، و حدود بیش از 20 میلیون تومان کمک نقدی ،  توزیع گوشت قربانی، توزیع میوه و  شیرینی و همچنین تنقلات  و.. را با کمک و همت خیران در مناسبتهای مختلف  در بین نسیازمندان طی چند ماه گذشته داشته است.

 

  فعالیت در  فضای مجاززی در حوزه  فرهنگی و پیشگیری از  آسیب‌های اجتماعی

«شیرین حبیبیان» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان گفت: یکی از مهمترین فعالیتهای این کانون حوزه آسیب های اجتماعی جامعه و خانواده و مشاوره است و  در راستای مقابله با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر  ملایر تاکنون  اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

مدیر کانون  فرهنگی، هنری امامزاده عبد الله ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز با شیوع کرونا  فعالت های خوبی را در فضای مجازی داشته  گفت: مشاوره به خانواده‌های بی سرپرست ،مشاوره به  خانواده ها در مورد اعتیاد حضور در محله های آسیب پذیر شهر و ....از دیگر برنامه های ما در فضای مجازی بوده است.

مدیر کانون امام زاده عبد الله ملایر توزیع بسته های حمایتی  با کمک خیران و  به همت کانون را در بین تعدادی از نیازمندان خواهیم داشت گفت: این خانواده‌هااز جمله  خانواده های بی سرپرست در روستا که زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند  و افطاری ساده به پرستاران بخش غرضی  و یا  کادر درمان بیمارستان امام حسین(ع)از سوی کانون، توزیع لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند در آغاز سال تحصیلی ، پوشاک و اسباب بازی برای کودکان و.. را  از دیگر اقدامات این کانون از زمان شیوع کرونا تا کنون برشمرد.

 

 توزیع بیش از 2 هزار عدد ماسک رایگان بین مردم و نیازمندان

افسر سعادت» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت:  کانون فرهنگی هنری  دوستداران مهدی (عج) مسجد حضرت ابوالفضل روستای جیججان رود ملایر از کانون های فعال در ملایر است  که حدود یکصد نفر عضو دارد  و بیشترین اعضای این کانون از دانش آموزان و بانوان جوان هستند.

مدیر کانون فرهنگی هنری  دوستداران مهدی(عج) حضرت ابوالفضل روستای جیجان رود ملایر با اشاره به اینکه با  شیوع کرونا نیز اعضای این کانون در کنار مردم روستا بوده و فعالیت های خود را در قالب برنامه های دیگر از جمله جمع آوری و توزیع کمک های مومنانه داشته اند تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا تا کنون بیش از20 میلیون تومان کمکهای مومنانه را  از سوی خیرین و نیکوکاران و اعضای کانون به خانواده های نیازمند داشته که این کمک ها در قالب تهیه و توزیع بسته های معیشتی و همچنین مبالغ نقدی به نیازمندان بوده است.

وی توزیع بیش از 2 هزار عدد ماسک ، برگزاری برنامه های فرهنگی و قرآنی در کانال های فضای مجازی برای اعضا برگزاری برنامه های مناسبتی برگزاری دوره های آموزشی و اشتغال زایی برای بانوان  ، توزیع  حدود 80 کیلو انگور از سوی خیران در بسته های 5 تا 10 کیلویی بین خانواده های نیازمند و زیر پوشش کمیته امداد  ملایر و..... را از برنامه های کانون در ایام کرونا دانست.

 

 مسابقه قرآنی در فضای مجازی

«علی کمالی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر با بیان اینکه طی سالهای گذشته  یکی از برنامه های این کانون جزءخوانی قرآن در ماه مبارک رمضان به صورت روزانه توسط قاریان برجسته شهرستان بوده افزود: امسال با توجه  به وضعیت جامعه و شیوع کرونا این برنامه در کانون برگزار نشد که بیشتر برنامه ها از بستر فضای مجازی انجام گرفت.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید بهشتی ملایر برگزاری مسابقه بزرگ قرآنی در سطح فضای مجازی و اطلاع رسانی آن از کانال های مختلف در سطح شهرستان  را از جمله برنامه های فرهنگی این کانون در ایام کرونا بود  که مسابقه به صورت روزانه و از 30 جزء قرآن برگزار شد که با استقبال خوب همشهریان همراه بود و در پایان به کسانی که بیشترین پاسخ صحیح را داشتند هدایایی نقدی اهدا شد.

  وی گفت: در  ایام ماه محرم  نیز در  فضای باز مدرسه حاج فراهانی مراسم عزاداری از سوی کانون  با رعایت همه پروتکل های بهداشتی و با حضور جوانان و اعضای کانون برگزار شد.

 گفتنی است: سایر کانون های شهرستان نیز با توجه به موقعیت و توان خود در کنار دیگر دستگاه‌ها همکاری لازم را در توزیع بسته‌های معیشتی،  برنامه های جهادی، فرهنگی و... داشته و همواره خدمات خود را به مردم ارائه داده اند.

 

 

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه شهرستان ملایر کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری گفت وگو با خبرنگار زمان شیوع کرونا کانون فرهنگی هنری ملایر با اشاره تعدادی از کانون شهرستان ملایر مساجد شهرستان بین نیازمندان ایام کرونا فضای مجازی بسته معیشتی ویروس کرونا اعضای کانون کانون ها مدیر کانون خانواده ها فعالیت ها ملایر گفت برنامه ها تا کنون هشت ماه گروه ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس بسیج رسانه آران و بیدگل گفت: با توجه به فعالیت های بسیج رسانه شهرستان در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و رسانه ای با مساعدت اداره فرهنگ و ارشاد این دفتر به صورت مستقل در محل اداره ارشاد شهرستان افتتاح شد.

محمد رضا رحمتی افزود: پوشش اخبار و گزارش های مختلف با اعضای بسیج رسانه شهرستان در خبرگزاری های محلی و کشوری و همچنین همکاری در زمینه های مختلف فرهنگیو اجتماعی رسانه توسط خبرنگاران آران و بیدگل از جمله فعالیت های بسیج رسانه شهرستان بوده است.

 

دیگر خبرها

  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است