Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز شنبه به کویت سفر می‌کند و قرار است با «نواف الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت دیدار کند.

شکری همچنین با «مشعل الأحمد الجابر الصباح» ولی‌عهد کویت، «صباح الخالد الصباح» نخست‌وزیر و «احمد ناصر الصباح» وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره زمینه‌های همکاری دوجانبه و تحولات منطقه و بین‌الملل گفت‌وگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «المصری الیوم»، شکری همچنین حامل پیام مکتوبی از جانب «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر برای امیر کویت است.

وزیر خارجه مصر همچنین با همتایان مغربی و الجزائری خود تلفنی گفت‌وگو و اوضاع منطقه «الکرکرات» را بررسی کرد.

«احمد حافظ» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که شکری با «صبری بوقادوم» همتای الجزائری و «ناصر بوریطه» همتای مغربی خود درباره اوضاع منطقه الکرکرات گفت‌وگو کرد.

گذرگاه الکرکرات تنها راه زمینی است که مغرب را به موریتانی وصل می‌کند و از این طریق، مغرب به بازارهای کشورهای جنوب صحرای بزرگ آفریقا دسترسی پیدا می‌کند.

وزارت خارجه مغرب در بیانیه‌ای که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد گفت که رباط عملیاتی مسئولانه برای ایمن سازی عبور و مرور  در گذرگاه «الکرکرات»  واقع در جنوب صحرای غربی و هم مرز با موریتانی شروع کرد.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر خارجه مصر امیر کویت سامح شکری وزیر خارجه خارجه مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۷۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه روز کاری شلوغ خود در گامبیا پس از سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با وزیر امور خارجه بنگلادش ملاقات و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز با سامح شکری وزیر خارجه مصر، رنتو مارسودی وزیر خارجه اندونزی، فیصل بن فرحان وزیر خارجه پادشاهی عربستان سعودی و هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد.

کد خبر 6096688 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • یک رهبر ارشد حماس: پیروزی نزدیک است
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان‌سازی جمعیت
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکیه
  • امیرعبداللهیان با هاکان فیدان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا