Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:27:05 GMT

برگزاری جشنواره تئاتر گیلان بدون حضور تماشاچی

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۸۹۱۸

برگزاری جشنواره تئاتر گیلان بدون حضور تماشاچی

ایسنا/گیلان در نشست خبری و رونمایی از پوستر سی ودومین جشنواره استانی تئاتر مقرر که ۹ اجرای برگزیده به صورت آنلاین و بدون حضور تماشاچی برگزار شود.

فیروز فاضلی در نشست خبری و رونمایی از پوستر سی ودومین جشنواره استانی تئاتر که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار شد، با اشاره به ۲۱ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره مذکور، اظهار کرد: شاهد پیوند نسل ها و ایده ها در این دوره از جشنواره تئاتر گیلان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تئاتر را فرهیخته ترین هنری دانست که موجب رشد و اعتلای انسان می شود و تصریح کرد: تئاتر و هنر نمایش سلامت یک ملت را نوید می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه همه هنرها با نمایش سر و کار دارند، گفت: سینما هم آغوش تئاتر است و شعر کلمات را به نمایش می گذارد، هیچ داستانی را نیز نمی توانیم بدون توصیف در نظر بگیریم، معماری نیز نمایشی از هارمونی تصاویر است.

فاضلی، به پیوند عمیق هنرهای تجسمی با نمایش اشاره کرد و یادآور شد: امسال شاهد برگزاری متفاوت جشنواره تئاتر گیلان هستیم و هنرمندان نمایشی ما با کرونا هم زیستی کردند لذا هنر نمایش نشان داد در اوج سیاهی می توان سفیدی را رقم زد.

وی اساس خلقت انسان را نوعی تئاتر دانست و عنوان کرد: همه ما روزی متولد می شویم و در دنیا نقشی را بازی می کنیم و سپس از دنیا می رویم و این نقش های ماست که باقی می ماند لذا خلقت نمایشنامه مشخص دارد و نقش های ما در لوح محفوظ ثبت شده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، شرط اثرگذاری هنر تئاتر را درونی شدن مسائل برای هنرمند دانست و خاطرنشان کرد: جامعه ای که تئاتر نداشته باشد، معنایی ندارد، زیرا تئاتر در خودش نقد و اعتراض دارد و نمی تواند وضعیت موجود را بپذیرد لذا مدیران باید درک هنری داشته باشند.

وی با اشاره به کیفیت جشنواره امسال، اضافه کرد: هر ۲۱ اثر رسیده به جشنواره سی ودوم مورد حمایت انجمن هنرهای نمایشی استان قرار گرفته و به اجرای عمومی درمی آید، اما از این تعداد ۱۲ اثر از شهرستان رشت، دو اثر از شهرستان بندرانزلی، دو اثر از شهرستان لاهیجان، و اثر از شهرستان فومن، یک اثر از شهرستان آستارا، یک اثر از شهرستان صومعه سرا و یک اثر از شهرستان آستانه اشرفیه است.

فاضلی، ضمن قدردانی از صداقت و صلابت هیئت پنج نفره داوران بازبین جشنواره و انتخاب ۹ اثر از ۲۱ اثر رسیده، متذکر شد: از این میان پنج اثر از شهرستان رشت، یک اثر از شهرستان بندرانزلی، یک اثر از شهرستان آستانه اشرفه، یک اثر از شهرستان لاهیجان و یک اثر از شهرستان قفومن برگزیده شد.

سید امیر مصباح، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز، هیئت داوران بازبین جشنواره را متشکل از «علی حاج‌علی عسکری»، «علی‌اصغر کهن‌قنبریان»، «محمدعلی صادق‌حسنی»، «امیر حامد» و «مهدی شایان» دانست و گفت: جشنواره امسال به واسطه شرایط ناشی از بیماری کرونا متفاوت از سال های گذشته است.

وی با اشاره به علاقمندی و تلاش هنرمندان استان مبنی بر برگزاری سی ودومین جشنواره تئاتر گیلان، خاطرنشان کرد: امیدواریم آثار برگزیده فرصت حضور در جشنواره فجر را پیدا کنند.

معاون امور هنری ارشاد اسلامی گیلان، با یان اینکه حفظ سلامت هنرمندان بسیار برای ما مهم است، اظهار کرد: تصمیم گرفتیم جشنواره امسال بدون حضور تماشاچی برگزار شود و تنها اعضای گروه های هنری در زمان اجرا حضور داشته باشند و علاقمندان می توانند به صورت پخش مستقیم و آنلایش به تماشای اجراها بپردازند. سامانه ویژه جشنواره تئاتر گیلان به زودی معرفی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «یک شب دیگر هم بمان سیلویا» اثر محمدرضا حسین زاده از بندرانزلی، «پلی از جنس شیشه» اثر مصطفی خوش بین از آستانه اشرفیه، «بریده ها» اثر رضا فتوت خواه از رشت، «نگاتیو» اثر مهرداد بخشی از رشت، «کاپوچینوی ایرلندی» اثر حمید شعبانی از لاهیجان و «لبخند باشکوه آقای گیل» اثر زهرا صدری از رشت از جمله آثار برگزیده هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تئاتر جشنواره تئاتر گیلان یک اثر از شهرستان ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی ارشاد لرستان، «سید غلامرضا نعمت‌پور» با حکم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود معرفی شد.

در بخشی از حکم اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای این انتصاب جدید، آمده است: نظر به تجارب ارزشمند جنابعالی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دینی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود منصوب می‌شوید.

«نعمت‌پور» دارای مدرک کارشناسی‌ارشد تهیه‌کنندگی مستند از دانشگاه صداوسیما تهران، عضو انجمن فیلم کوتاه خانه سینما و انجمن سینمای جوان خرم‌آباد و عضو انجمن عکاسان ایران است و مشارکت‌درساخت بیش از سی فیلم کوتاه به‌عنوان تصویربردار، صدابردار، تدوینگر و... در کارنامه او قرار دارد.

دریافت سیمرغ بلورین جشنواره بین‌المللی فجر و کسب چندین جایزه ملی و بین‌المللی دیگر در کارنامه این هنرمند جوان و انقلابی وجود دارد.

ازجمله سوابق وی می‌توان معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلاممی لرستان کارشناس امور سینمایی اداره کل، معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌آباد، مسئول روابط‌عمومی و واحد فیلم و عکس حوزه هنری لرستان به مدت ۴ سال، مسئول واحد فیلم بسیج هنرمندان اشاره کرد.

کد خبر 6093836

دیگر خبرها

  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • برگزاری جشنواره ملی منتظران در شهرستان قصرقند
  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد