Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@10:44:23 GMT

طرح پائیزه کتاب ۹۹ در استان سمنان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۹۰۸۹

طرح پائیزه کتاب ۹۹ در استان سمنان آغاز شد

صادقی نژاد از آغاز پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با عنوان «پائیزه کتاب ۹۹» با مشارکت ۱۱ کتابفروشی در استان سمنان از امروز همزمان با شروع هفته کتاب خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان سمنان، «ابوالفضل صادقی نژاد» ضمن گرامیداشت هفته کتاب گفت: کتاب مجموعه‌ای معتبر و موثر در تعیین سطح فرهنگ جامعه به محوریت توسعه دانایی و اتکا به قدرت تعقل به عنوان کلیدواژه تعریف انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه کتاب در فرآیندی سه بعدی عقل و درایت و تجربه را به هم در می‌آمیزد تا ماحصل اندیشه‌مداری و فرهیختگی برآمده از قدرت ادراک، بتواند در نسخه‌ای عملیاتی در دسترس عموم انسان‌ها باشد افزود :کتاب، عامل اتصال و حلقه ارتباط بین انسان، انسانیت و شکوه ارتباطات اجتماعی به منظور ایجاد زمینه مساعد حیات عاقلانه است.

 

وی با اشاره به آغاز پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با عنوان «پائیزه کتاب ۹۹» با مشارکت 11 کتابفروشی در استان سمنان اظهار داشت: این طرح تا سی ام آبان در کتابفروشی‌های عضو طرح در استان سمنان ادامه دارد.

 

صادقی نژاد تصریح کرد: در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کنند.

 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها، سقف مجاز برای هر خریدار ۲۵ درصد افزایش یافته است  اضافه کرد: با این افزایش در این دوره هر خریدار می تواند تا سقف ۲۰۰ هزار تومان کتاب خریداری کند.

 

وی بیان کرد: در این طرح که با شعار «دانایی . مانایی» برگزار می شود، هفت کتابفروشی شامل پاتوق کتاب، خانه کتاب بامداد، خلاق، سوشیانس، شهر کتاب، کتاب ارسطو و کتاب اشراق در سمنان، دو کتابفروشی طنین ناب و کتابکده در شاهرود و دو کتابفروشی شهر کتاب و مجموعه فرهنگی دانشجو در دامغان در طرح پائیزه کتاب مشارکت و فعالیت دارند.

 

به گفته صادقی نژاد در طرح «پائیزه کتاب ۹۹» به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها فراهم شده است.

 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه از اهدای بیش از یک میلیارد ریال کتاب در سال جاری در این استان خبر دادوافزود: این کتاب ها در موضوعات مختلف در اختیار موسسات فرهنگی و هنری، کانون های مساجد، ادارات و نیز مدارس استان سمنان قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از سه هزار و ۴۰۰ جلد کتاب توسط این اداره کل اهدا شده است گفت: ارزش این کتابها بیش از یک میلیارد و۸۷ میلیون و ۶۲۳ میلیون ریال مشتمل بر بیش از دو هزار عنوان است.

 

صادقی نژاد تصریح کرد: این کتاب ها دارای عنوان های مذهبی، اجتماعی، گویش ها، فرهنگی، داستانی، دانشگاهی، علمی و پژوهشی است.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح پاییزه کتاب استان سمنان کتابفروشی ها صادقی نژاد اداره کل کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۹۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است

 پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه رسانه ملی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در دو سال گذشته تمام توان رسانه ملی اعم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و معاونت‌های استانی و سیاسی در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفت.

وی نمایشگاه کتاب را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر دانست و گفت: برنامه‌های مفصل و متعددی از محل برگزاری نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) تهران به روی آنتن رفت.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در استودیو‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌هایی ضبط و یا به صورت زنده پخش شد. برنامه‌سازان و همکاران عزیز ما توانستند از نمایشگاه کتاب، سرمایه قابل توجهی برای طول سال فراهم کنند تا در خدمت کتاب، فرهنگ کتابخوانی و تقویت این فرهنگ باشیم.

رئیس سازمان صدا و سیما در پایان گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با عزم و جدیت در نمایشگاه حضور خواهیم یافت؛ هر شبکه متناسب با کارکرد خودش به پوشش رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی خواهند پرداخت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • داستان شگفت‌انگیز یک معلم در«مدیر مدرسه شریعت»/ از مبارزه با بهائیت تا تربیت چوپانی که مدیر مدرسه شد
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • حمایت بیش از ۶۰۰۰ معلم کرمانی از ایتام 
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت