Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@21:22:58 GMT

راهنمای خرید قهوه

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۹۶۲۵

راهنمای خرید قهوه

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، از نظر بسیاری از ما آن چیزی که می‌تواند پس از یک روز کاری سخت برایمان بسیار لذت بخش باشد نوشیدن یک فنجان اسپرسو است. در واقع طعم بی نظیر اسپرسو و کافئینی که در آن وجود دارد هر کسی را ترغیب می‌کند تا برای یکبار هم که شده این نوشیدنی خوشمزه را تست کند.

البته اگر در خرید قهوه یا اسپرسو حرفه ای نباشیم ممکن است قهوه‌ی را که خریداری می‌کنیم آن چیزی نباشد که انتظار داشته ایم، پس توصیه ما به شما این است که اگر می‌خواهید قهوه اسپرسو خریداری کنید بهتر است به نکاتی دقت نمایید که قطعاً می‌تواند در درست کردن بهتر اسپرسو و خرید قهوه به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نکات شامل موارد زیر می‌باشد:

* درجه رست

* تازگی رست

* نوع قهوه

* دانه یا پودر بودن قهوه

متاسفانه بسیاری از افراد همیشه به سراغ محصولات خارجی می‌روند و این با وجودی است که باید به خاطر داشته باشید تولید داخل می‌تواند بهترین نوع قهوه باشد که شما نظیر آن را در هیچ جای دنیا نمی‌توانید تجربه کنید. قهوه هم مثل بسیاری از تولیدهای داخلی از نمونه‌های خارجی بهتر می‌باشد. مثلاً شما می‌توانید بهترین قهوه‌های داخلی و همچنین قهوه‌های خارجی را در فروشگاه اینترنتی Chiako خریداری کنید. در این فروشگاه اینترنتی قهوه شما می‌توانید انواع قهوه و اسپرسو را با بهترین کیفیت بخرید و از نوشیدن آنها لذت ببرید.

اگر شما هم در حیطه قهوه هنوز خبره نشده اید حتماً چندین مدل قهوه را تست کرده تا بتوانید به آنچه که علاقه دارید برسید.

چگونه قهوه ترک درست کنیم؟

نمونه‌ای از سرو قهوه، به قهوه ترک اختصاص دارد که مقدار پودر کردن قهوه و نحوه‌ی سرو آن با قهوه اسپرسو و قهوه فرانسه متفاوت می‌باشد. دانه قهوه در این مدل قهوه برشته می‌شود و به صورت کاملاً پودری در می‌آید.

برای اینکه قهوه ترک تهیه کنید باید برای هر نفر ۱ قاشق مرباخوری سر پر را با یک فنجان آب (آب سرد) استفاده کنید و آن را در قهوه جوش بریزید (در زبان ترکی به قهوه جوش، جذوه یا ایبریک می‌گویند).

برای اسپرسو باید دانه قهوه چه خصوصیت‌هایی داشته باشد؟

بین دانه قهوه معمولی و دانه قهوه مناسب برای اسپرسو تفاوت‌هایی وجود دارد که آگاهی از آنها لازم و ضروری می‌باشد. برای اینکه بهترین‌ها را درست کنید حتماً باید این نکات را بدانید.

معمولاً کافه‌ها برای اسپرسو از یک قهوه ترکیبی به جای قهوه معمولی استفاده می‌کنند که علت‌های مختلفی برای این کار وجود دارد و از اصلی ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

*سُنت: برای اسپرسو قهوه‌ای که مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولاً از نمونه‌های دیگر بیشتر روست می شده است. درجه روست مدیوم دارک، طعمی را حاصل کرده که افراد تقریباً به آن عادت کرده اند و این طعم با قهوه روست مدیوم درست نمی‌شود.

* قهوه‌ای که مخصوص اسپرسو است با شیر بهتر می‌شود: اگر می‌خواهید از اسپرسو برای دیگر نوشیدنی‌ها نظیر لاته به عنوان پایه استفاده نمایید بهتر است دانه‌های قهوه بیش‌تر روست شوند. این کار سبب می‌شود تا طعم قهوه به حالت خامه‌ای شیر غلبه کند که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

* قهوه مخصوص اسپرسو قیمت پایین‌تری دارد: قهوه‌های مخلوط از جمله مواردی هستند که برای اسپرسو به کار برده می‌شوند که البته قیمت پایین‌تری داشته اند. قهوه تک خاستگاه یا سینگل اورجین برای دم کردن قهوه با فرنچ پرس یا فیلتر طرفداران زیادی داشته است.

* قهوه تک خاستگاه قیمت گرانی دارد: منطقی است که از قهوه‌های دیگری به عنوان قهوه پایه استفاده شود که ارزان‌تر هستند. مثلاً در مخلوط اسپرسو می‌توان از کشورهای برزیل یا اندونزی استفاده نمود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5071076

منبع: مهر

کلیدواژه: قهوه تولید داخلی کسب و کار کسب و کار گروه صنعتی ایران خودرو گروه خودروسازی سایپا صنعت خودروسازی سایت دیوار فروشگاه زنجیره ای بابلسر فضای کسب و کار اپلیکیشن موبایل تسهیلات اشتغالزایی بازی های رایانه ای آشپزخانه فرشاد مقیمی فروش اینترنتی برای اسپرسو دانه قهوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۹۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهران مدیری هنوز برای تولید سریالش مجوز نگرفته است

آفتاب‌‌نیوز :

به تازگی خبر‌هایی مبنی بر ساخت سریال جدید مهران مدیری با عنوان «پدر قهوه» عنوان شده، اما هنوز به تایید رسمی نرسیده است؛ هرچند این کارگردان از آن دسته افرادی است که معمولا ترجیح می‌دهند پروژه‌هایشان را در بی‌خبری و در عین حال با توسل به انتشار اخبار غیررسمی پیش ببرند.

با این حال طبق پیگیری ایسنا از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، مهران مدیری هنوز برای تولید سریال خاصی اقدام نکرده است.

ساترا اعلام کرد: «مدیری هنوز برای تولید سریال خاصی اقدام نکرده است و اخبار منتشرشده در فضای مجازی با موضوع تولید سریال «پدر قهوه» توسط مهران مدیری صرفاً گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در فضای مجازی است.»

در اخباری که منتشر شده، عنوان شده است که «پدر قهوه» را می‌توان پروژه‌ی جدید مهران مدیری پس از برنامه‌ی «اسکار» دانست؛ رئالیتی‌شویی که اتفاقا استقبال چندانی هم از آن نشد و حالا داستان سریال جدید، در فضا و ساختاری کاملا متفاوت، حول موضوع مافیای قهوه در ایران می‌گذرد.

گویا قرار است ژاله صامتی ـ بازیگر محبوب سریال زیرخاکی ـ بازیگر نقش اول زن این سریال باشد. مهران مدیری نقش رئیس مافیای قهوه را ایفا کند و سام درخشانی هم یکی از نقش‌های محوری پدر قهوه را بر عهده بگیرد. همچنین از ترکیبی که برای بازیگران در نظر گرفته شده، می‌توان از همین حالا فضای کمدی کار و شباهتش با آثاری، چون مرد هزار چهره یا هیولا را متصور شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عادت‌های روزمره‌ای که نمی‌دانستید دلیل ترش کردن معده هستند
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت + جزئیات
  • مهران مدیری هنوز برای تولید سریالش مجوز نگرفته است
  • فوت‌وفن پخت املت قهوه‌خانه‌های دربند
  • (ویدئو) فوت‌وفن پخت املت به سبک قهوه‌خانه‌های دربند