Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@05:12:49 GMT

راهبرد توهمی و توهم راهبردی

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۰۴۳۰

راهبرد توهمی و توهم راهبردی

جناب رییس جمهور با این راهبرد شما در سایه آن هیچ دستاوردی نخواهید داشت؛ همین چند جمله فرمایش شما می‌دانید چه تبعاتی برایمان داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، حافظه تاریخی نعمتی گرانبها است و واجد آن نبودن نیز مصیبتی است. عده‌ای فرصت طلب از فراموشی در حافظه تاریخی ما سال‌های متمادی است بهره های مطلوب خود برده‌اند و هر کاری دلشان خواسته با افکار عمومی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کاری نباید بکنند کرده‌اند و می‌کنند و چون موقع بدهکاری و پاسخ گویی فرا می رسد از پاک شدن حافظه تاریخی ما سواستفاده می‌کنند و باز همان آش و همان کاسه، می‌پرند گوشه ای و طبق سنت رذیله شان خود را همزمان طلبکار و منجی جا می‌زنند!! و هیچی به هیچی، می‌شوند فرشته نجات و سوپر منی که می خواهند ملت را از همان چاهی بیرون بکشند که خودشان کنده اند.

رابطه با آمریکا و مذاکره با امریکا اظهر من الشمس آنهاست. علی‌رغم آنکه در این زمینه گوی و میدان دست خودشان بوده و هرچه خواسته و توانسته اند کرده‌اند و با تکریم و تعظیم به کدخدا هر چه داشته‌اند داده‌اند و هیچی به دست نیاورده‌اند و ملت و کشور را تحقیر کرده‌اند و دشمن لگد به ظرف برجام ظریف و دیگری زده، باز در حال احتضار می‌گویند مذاکره، تعامل با دنیا، لغو تحریم. گویا بندناف حضرات به مذاکره بسته است، این مذاکره و رویای نتیجه اش شده توهم خواب و بیداری حضرات؛ و تا لب گور به عشقش حال می‌کنند و ملتی را معطل هیچ کرده‌اند و گرد نکبت تعطیلی را بر همه دار و ندارمان پاشیده اند و حاضرند به سرش قسم بخورند.

اخیرا رئیس جمهور تحت تاثیر انتخابات ینگه دنیا و القائات غربگرایان و دلالان رابطه با آمریکا فرمایش کرده‌اند «هر کجا ببینم شرایط برای لغو تحریم‌ها آماده است استفاده می کنم، هیچ کس حق فرصت سوزی ندارد» و در ادامه گفته اند «ملت ایران ثمره مذاکره با دنیا را در سال‌های ۹۵ و ۹۶ دیدند. شرایط ما در این دو سال در بهترین شرایط در چهل سال اخیر بود»؟؟!!«تورم ما یک رقمی بود بالاترین رشد اقتصادی جهان را داشتیم»؟! فارغ از این ادعاهای بی پایه و اساس که قبلا موقع طرح مورد نقد و حتی اعتراض و تمسخر صاحب نظران قرار گرفت، پیشنهاد می کنم به عنوان منصفی بی طرف و بدون جهت گیری خاص این چند جمله را چند بار بخوانید تا متوجه شوید افکار مدیر عالی اجرایی کشور ما اسیر چه ذهنیت ها و توهماتی است.

راستی نباید از خود می‌پرسید کدام فرصت، کجا و کی و چگونه شکل گرفته و حاصل شده است ، آیا صرف رفتن و آمدن رئیس جمهوری در آمریکا موجب کم ترین تحولی در دیدگاه نظام سلطه گر آمریکا نسبت به ایران اسلامی ایجاد می کند؟ اصلا مسبوق به سابقه هم بوده است.

بایدن از کره دیگری نیامده و نظام آمریکا هم شاهد انقلاب و تحول بنیادین نبوده است. مگر همین آدم چهار سال پیش معاون اوباما نبود که بدترین تحریم‌های بعد از برجام عزیزتان را بر ما تحمیل کردند و اگر زحمت نیست بدهید خلاصه اظهارات و نقطه نظرات ایشان در مورد ایران اسلامی را برایتان آماده کنند تا به سگ زرد برادر شغال واقف شوید. واقف شوید که دل بستن به این سراب ها توهمی بیش نیست. فرصت های از دست داده گذشته فدای سرتان، تمنا داریم و التماس می کنیم بیش از این در سایه توهم مذاکره فرصت سوزی نکنید چون شما حق ندارید فرصت سوزی کنید. مذاکره اگر با اغماض، شر مطلق نپنداریمش برای ملت ایران هیچ خیری در بر نداشته است است.

ملت ایران ثمره مذاکره را با دلار سی و سه هزارتومانی، پراید صد و پنجاه میلیونی سکه پانزده میلیونی و مسکن دست نیافتنی و زندگی پر مشقت خود با گوشت و پوست و استخوانش لمس کرده است و دیگر گوشش بدهکار تورم خنده‌دار یک رقمی و رشد اقتصادی افسانه ای شما در سال‌های ۹۵ و ۹۶ نیست؛ ما را به خیر مذاکره تان نیازی نیست بالاغیرتا شر مرسانید.

اما شیخ ما از در وعظ و نصیحت دولت آینده آمریکا را نیز خطاب قرار داده‌اند و گفته‌اند که «از فرصت پیش آمده برای جبران اشتباهات گذشته استفاده کنند، ایران همواره به تعهدات خود پایبند بوده‌است و تعامل با جهان را راهبرد خود می داند.

در عجبم جنابشان که لالایی را بلدند چرا خواب‌شان نمی‌برد، رفتار آمریکا نامتعارف نبوده و نیست و بر اساس استراتژی مشخص در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران است و این دکترین قابل تغییر نیست و به هیچ امر خارجی دیگری نیز مرتبط نیست، شما چرا غافلید؟

آنها در رفتار خود هیچ اشتباهی نکرده اند جناب پریزیدنت، شما و تیم مذاکره کننده تان اشتباه کردید که نقد را دادید و به نسیه ای امید بستید که با لگد ترامپ و بدعهدی اروپاییان و مکانیسم ماشه فقط به درد قصه های هزار و یک شب شهرزاد می‌خورد و حالا باور کنید دست خالی مانده اید خالی خالی، و همچنان مصر به پایبندی به تعهدات خود هستید و همین دشمن را جسور کرده تا چهار نعل بتازد و شما نیز تعامل با جهان را به رخش بکشید.

جناب رییس جمهور با این راهبرد شما در سایه آن هیچ دستاوردی نخواهید داشت. جناب رییس جمهور همین چند جمله فرمایش شما می‌دانید چه تبعاتی برایمان داشته است.

۱. فضای رسانه ای جهان به افکار عمومی داخل و خارج این را القا کرده است که ایران درمانده از تحریم‌های آمریکا منتظر فرصتی است تا گوشی را بردارد و با رئیس جمهور آمریکا تماس بگیرد واین یعنی تسلیم.
۲. از این پپس سیاستمداران دنیا شما را دولتی جدی و مقاوم تلقی نمی‌کنند و تنزل جایگاه و اهمیت از پیامدهای این فرمایش های نسنجیده و بی موقع است.
۳. ملت‌های مستضعف جهان در امیدشان نسبت به کشورمان دچار تردید خواهند شد که اتفاق ناگواری است و خواست آمریکاست و شما مسئولیت دارید.
۴. بدتر اینکه شما ملت بزرگ ایران را از مسیر مقاومت به وادی شرطی شدن انداخته اید که گناهی نابخشودنی است.
۵. هفت سال معطل نگه داشتن کشور و نظام کفایت نمی‌کرد باز چرا؟

رضی دربندی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۰۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است

معاون اول رئیس جمهور گفت: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در دیدار «کنستانتینیو چیونگا» معاون رییس جمهور زیمباوه با اشاره به ظرفیت های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری های فی مابین افزود: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه های همکاری های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت نیز می باشد، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ده ساله همکاری های دو کشور تهیه و پیگیری و همچنین تفاهم نامه ها و قراردادهای امضاء شده هر چه سریع تر اجرایی و عملیاتی شود.

کنستانتینو چیونگا معاون رییس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می کنند و با وجود جدایی و مسیر طولانی جغرافیایی ، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم های گسترده کشورهای غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است اما دو کشور می توانند با تعمیق روابط خود تحریم های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اجرای 12 تفاهم نامه امضاء شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت های شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت های ایران در زمینه های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • جلال زاده: غافلگیری ایران در عملیات وعده صادق در راهبرد و تاکتیک بود + فیلم