Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مجازی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی با موضوع «آمریکای پس از ترامپ» با حضور سیدمحسن موتورچی، تحلیلگر مسائل سیاسی و حسین اسداللهی، مسئول بسیج دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست مجازی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی با موضوع «آمریکای پس از ترامپ» با حضور سیدمحسن موتورچی حضور تحلیلگر مسائل سیاسی و حسین اسداللهی مسئول بسیج دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جریان نفوذ در کشور به دنبال بزک کردن آمریکاست
موتورچی در ابتدای این نشست گفت: متاسفانه سیاست مرکزی دولت این بوده که ما باید با مذاکره مشکلات‌مان را با دنیا برطرف کنیم و عموماً مقصودشان از جهان، آمریکا بوده است؛ بنابراین طبیعی است که از روی کار آمدن شخص متفاوتی در آمریکا استقبال کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره خوشحالی برخی از مسئولان دولتی پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد: جریانی هم در کشور به دنبال بزک کردن آمریکاست که آن هم جریان نفوذ است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: جریان لیبرال باید در انتخابات بعدی حرفی برای گفتن داشته باشد؛ بنابراین طبیعی است که با روی کار آمدن بایدن، وضع معیشت را بهبود دهند که به بهانه تغییر ریاست جمهوری آمریکا و تغییر سیاست آن‌ها مجددا شانسی برای پیروزی در انتخابات ایران داشته باشند.

سیاست آمریکا از ابتدا ثابت و خصمانه بوده است
در ادامه گفتگو اسداللهی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با اشاره بیانات رهبر درباره تفاوت‌های سیاست بایدن و ترامپ در مقابل ایران تصریح کرد: طبق سخنان رهبر انقلاب، دشمنی ما با آمریکا ربطی به این رئیس جمهور و آن رئیس جمهور ندارد. سیاست آمریکا از ابتدا ثابت و خصمانه بوده است.

وی افزود: شاید با آمدن بایدن حوادثی رخ بدهد، اما اغلب کم اهمیت خواهند بود. مثلاً در اسرائیل و عربستان ممکن است شاهد تحولاتی باشیم.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: طبق گفته آقای عراقچی ما نه از ماندن ترامپ وحشت‌زده می‌شویم و نه از آمدن بایدن ذوق زده.

اسداللهی گفت: آقای روحانی در سخنرانی عجیبی گفت در سال‌های اخیر در بهترین اوضاع در چهل سال اخیر بوده ایم و تورم تک رقمی بوده است! ایشان با این صحبت‌ها می‌خواهند راه حل مشکل را در تعامل با آمریکا نشان دهند؛ در حالی که مردم دیگر فریب این سخنان را نمی‌خورند.

گویا دولت قصد شکستن آقایی دلار را ندارد
موتورچی در بخش دیگری تاکید کرد: تفاوت ترامپ و بایدن را می‌توان به تفاوت معاویه و یزید تشبیه کرد؛ هر دو سیاست یکسانی دارند، اما در روش‌های پیاده سازی آن با یکدیگر اختلاف دارند.

وی افزود: به نظر بنده این که قیمت‌ها پس از انتخابات کاهش یافته تا حدی طبیعی است و بخشی حاصل بی کفایتی و طرز تفکر دولت است. این طور نیست که عده‌ای نفوذی از قصد این کار را کرده باشند. چنین تحلیلی کارآمدی نظام را زیر سوال می‌برد.

موتورچی ادامه داد: راه حل مشکلات در قوی شدن است که این با روی کار آمدن دولت جوان حزب‌اللهی رخ می‌دهد؛ آن هم در سطح سه قوه.

وی افزود: از بین سه قوه، قوه مجریه بسیار مهم است؛ اگر این قوه حرکت کند، کشور پیشرفت خواهد کرد. مردم در انتخابات ۱۴۰۰ می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند. بستگی دارد که کدام رویکرد را انتخاب کنند؛ تکیه به توان داخلی یا حل مشکلات با مذاکره. رویکرد فعلی ضد انقلاب نیست، اما مورد قبول انقلاب نیز نیست.

موتورچی اظهار داشت: مردم باید مواظب باشینددر دام دوقطبی‌های سیاسی قرار نگیرند و تصمیم گیری در فضای روشن و منطقی و غیر احساسی صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: با استیضاح رئیس جمهور به دلایل بسیار مخالفم. یکی از این دلایل هیجانی و احساسی شدن فضاست.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: مطالبه رهبر انقلاب، شکستن آقایی دلار بوده که گویا دولت چنین قصدی ندارد، بلکه هدفش افزایش نقدینگی دلاری در کشور با مذاکره است.   راه علاج مشکلات در مدیریت صحیح و مقاومت است
اسداللهی در در ادامه تشریح راه حل و راه علاج مشکلات گفت: ماه‌های پیش رو بسیار حساس است؛ ماه‌هایی که در آن وظیفه خواص و قشر نخبگانی سنگین‌تر است. باید در این مدت فضا را به دور از هیجان و احساسات نگه داشته و با مردم تخاطب و گفتگو شود.

وی با بیان اینکه راه علاج مشکلات در مدیریت صحیح و مقاومت است، افزود: عده‌ای در قضیه استیضاح که خودش ناصواب بود، زیاده روی کرده و دست به توهین زدند. قطعا راه علاج جهش تولید است. این قضیه را مسخره کردند، در حالی که دیدیم در قضیه تولید ماسک جهشی رخ داد. آیا مدلی که در اینجا استفاده شد قابل استفاده در صنایع دیگر نیست؟

مسئول بسیج دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی همچنین در حاشیه این نشست گفت: اخیرا در مجلس مصوبه‌ای مطرح شده در زمینه نظام مهندسی که باعث نگرانی دانشجو معلمان شده و ما پیگیر حل این مشکل هستیم و ان‌شاءالله به زودی دانشجویان عزیز را در جریان قرار خواهیم داد.

وی گفت: البته این مشکلات راه علاج اساسی دارد و نیاز به بازنگری قوانین داریم؛ که مرکز مطالعات بسیج دانشجویی پیگیر این کار است. قول نمی‌دهیم، اما تمام تلاش خود را می‌کنیم که این مشکلات هر چه زودتر برطرف شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جریان نفوذ پیروزی بایدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی راه علاج مشکلات بسیج دانشجویی مسائل سیاسی مسئول بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آزادیخواه

به گزارش خبرنگار مهر، در این تجمع که همزمان با سراسر کشور در پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد دانشجو معلمان، اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان با اعلام حمایت خود از خیزش دانشجویان غرب انزجار خود را از رژیم کودک کش صهیونیستی اعلام داشتند.

در این تجمع ذبیح الله کاوه رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هجوم پلیس آمریکا به دانشگاه اقدامی بی سابقه که با شعارهای دروغین و مردم فریب جوامع غربی که داد از آزادیخواهی می‌زدند تفاوتی بسیار داشته و نشانه‌ای بر دروغین بودن شعارهای حقوق بشری آنان است.

وی افزود: اقدام به دستگیری اساتید و دانشجویان و هجوم بردن آنان به محیط آموزشی خلاف تمامی قوانین آموزشی در جهان است و آمریکا با این کار بار دیگر نشان داد که در حمایت از رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد بود، امروز همه جهانیان نظاره گر گسترش آرمان‌های انقلاب به تمام نقاط جهان هستند و بی شک صبح پیروزی نزدیک است.

در ادامه احمدرضا بسیج عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و رئیس بسیج اساتید استان بیان داشت: اتفاقاتی که امروزه در دانشگاه‌های غرب در حال رخ دادن است دارای یک ظاهر و یک باطن متفاوت می‌باشد ظاهر آن همان چیزی است که همه متوجه اند اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در اعتراض به نسل کشی مردم غزه و بلکه دیگر نقاط جهان توسط صهیونیست‌ها که با حمایت کشورهای غربی در حال انجام است اعتراض می‌کنند اما باطن قضیه این است که یک رخنه فرهنگی در غرب آن هم با همه ادعایی که غرب در مورد فرهنگ خود دارد در آن رخداده است.

بسیج افزود: علی رغم همه تهاجم فرهنگی و سیطره‌ای که جهان غرب در اختیار دارد کسانی در جهان هستند که فطرت پاکی دارند و نیازمند زمینه‌ای هستند تا متوجه شوند که اسرائیل و کشورهای غربی چه اعمالی انجام می‌دهند و قطعاً به تدریج نیروها و دل‌های بیشتری به سوی حق رهسپار خواهند شد همانطور که قرآن مجید می‌فرماید در آستانه ظهور میان جبهه حق و باطل صفی کشیده می‌شود و جبهه حق و باطل راه خود را مشخص می‌کنند.

کد خبر 6091514

دیگر خبرها

  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آزادیخواه
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست