Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران از موضع دستگاه دیپلماسی در قبال اهانت به ساحت پیامبر (ص) انتقاد کرد.

محسن نراقی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: دولت مدت ها است که به وظایفش به خوبی عمل نمی‌کند به گونه ای که با مطرح شدن اسم بایدن به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاهد کاهش قیمت شش هزار تومانی قیمت دلار و کاهش قیمت سکه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
با این وجود سوال این است که این کاهش قیمت بر چه اساسی اتفاق افتاد اگر دولت می تواند قیمت ارز را کنترل کند چرا اقدامی نمی کند و اگر نمی تواند و پای دلال ها در میان است چرا با دلال ها برخورد نمی شود مگر شناسایی دلال‌ها کار سختی است؟ دلا ل ها مگر چه تفاوتی با سلاطین سکه دارند.

نراقی اظهار کرد: متأسفانه شاهدیم که برخی‌ها در راستای مقاصد انتخاباتی حاضرند دست به هر کاری بزنند و حتی معیشت مردم را به گروگان بگیرند. قطعاً نمی شود کشور را اینگونه اداره کرد. به هر روی گفتمان رهبری گفتمان مقاومت و گفتمانی است که مشکلات کشور در داخل کشور حل شوند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود تاکید کردند که گرانی‌ها هیچ ربطی به تحریم ها ندارد با این وجود قیمت گوشت و پیاز و گوجه چه ربطی به تحریم دارد که با آمدن آقای بایدن قیمت‌ها تغییر می‌کند. به هر روی باید به این مسئله توجه شود چون دوستان دولتی به دنبال این هستند که مجدد گفتمان مذاکره را مطرح کنند و سیاست‌های ترامپ را به عنوان سیاست های غلط نشان بدهند.

نراقی با اشاره به اینکه پس از اعلام پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاهد بودیم که برخی از آقایان در صدا و سیما به خانواده شهید سلیمانی به خاطر اینکه ترامپ رای نیاورده تبریک گفتند، اظهار کرد: سوال این است که مگر ترامپ سردار سلیمانی را شهید کرده که به خانواده شهید سلیمانی تبریک می گویند این گفتمان، نظام و حاکمیت آمریکاست که قاتل شهید سلیمانی بوده است.

وی با بیان اینکه جنگ امروز جنگ تمدن ها است اما برخی‌ها به دلیل مسئولیت هایی که دارند این جنگ را درک نمی کنند به همین دلیل به دنبال رسیدن به مقاصد سیاسی خود هستند،اضافه کرد: مسئولین بسیاری در کشور ما وجود دارند که می توانند با اتکا به توانمندی‌های داخل مشکلات کشور را حل کنند با این وجود مردم باید در انتخابات آتی به این مسئله دقت کافی داشته باشند چون دولت فعلی حل کردن مشکلات کشور را به مذاکره، تعامل با غرب و سازش منوط کرده و سازش نیز چیزی جز بن بست ثمره ای برای انقلاب اسلامی ندارد.

نراقی با تاکید بر اینکه سازش جز اینکه ما تعهد بدهیم تا در راکتورهای اتمی خود سیمان بریزیم و از آرمان های خود کوتاه بیاییم ثمره دیگری ندارد، اظهار کرد: انتظاری که از مجلس وجود دارد این است که به وظایف نظارتی خود عمل کند اما متاسفانه بعضا شاهدیم که عده معدودی از نمایندگان درگیر فضاهای رسانه‌ای داخل مجلس و درگیر فعالیت در شبکه های اجتماعی هستند به هر روی مجلس می‌تواند موثر باشد و این تاثیر گذاری را نیز در برخی اقدامات مجلس شاهد بودیم و این اقدامات قابل تشکر و تقدیر است ولی باید ادامه پیدا کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: مجلس باید به وظایف قانونی خود در قبال دولت عمل کند و دولت را به خاطر برخی اقدامات غلط مواخذه کند و از طرفی با توجه به برخی اقدامات اخیر دولت آمریکا تعلیق کلیه تعهدات برجامی را مورد بررسی و توجه قرار دهد.

نراقی با تاکید بر اینکه دولت باید نگاه خود را از غرب بردارد و با اتکا به ظرفیت های داخلی به حل مشکلات کشور بپردازد، بیان کرد: مجلس علاوه بر نظارت بر دولت باید به وظایف خود نیز در خصوص مسائل معیشتی مردم عمل کند. همچنین نکته‌ای که وجود دارد این است که شعار اکثر نمایندگان مجلس این بود که دولت را وادار به کار کردن می کنند پس حالا که چند ماه از مجلس انقلابی می گذرد نمایندگان باید به شعارهایی که داده‌اند عمل کنند.

وی افزود: رسالت جنبش دانشجویی در برهه حساس کنونی این است که نسبت به سیاست‌های غلط برخی از مسئولین و نگاه آنها به غرب واکنش نشان دهد و از با حضور در میان مردم و گفتگو با آنها به وظیفه تبیینی خود عمل کند و به نوعی صدای مردم در بین مسئولین باشد.

نراقی در ادامه با توجه به اهانت اخیری که از جانب مجله فرانسوی شارلی ابدو شاهدش بودیم افزود، متاسفانه این جنس از اقدامات اعم از توهین به پیامبر اعظم (ص)، قرآن کریم و مسلمانان و.. تبدیل به یک رویه‌ی معمولی شده است و مواضع غیرمسئولانه رئیس جمهور و مسئولین دولتی فرانسه را در ادامه و تکمیل کننده جریان اسلام ستیزی حاکم بر اروپا فهم می‌کنیم.

وی افزود: علاوه بر این توهین‌ها و لزوم نشان دادن واکنش درست در قبالش، آنچه در ابتدا باید حل شود و به آن پرداخته شود، تعریف غرب از آزادی بیان است. این مسئله‌ای است که باید ذهن جهانیان را نسبت به آن روشن کرد. ما قوانین سختگیرانه‌ای در غرب و فرانسه در قبال محکومیت توهین به ادیان و نژاد‌ها داریم؛ چه می‌شود که به بهانه آزادی بیان، این قوانین در قبال توهین به اسلام اعمال نمی‌شوند؟ آنچه که باعث تعجب است آن است که کشوری که خود را مهد آزادی و دموکراسی معرفی کند سخت‌ترین قوانین در ارتباط با توهین به اشخاص وضع شده، اما همان کشور و مسئولینش در قبال توهین به عقاید صد‌ها انسان مسلمان علاوه بر آنکه سکوت را توشه راه خود می‌سازند؛ حرف از آزادی بیان می‌زنند و از این اتفاق به نیکی یاد می‌کنند.

نراقی بیان کرد: شاید بتوان بهترین تعریف آزادی بیان در غرب و فرانسه را اینطور عنوان کرد که همه چیز آزاد است مگر در تعارض با منافع اسرائیل باشد. به راستی آیا امروز مردم و نخبگان فرانسوی می‌توانند آزادانه از ماجرای هلوکاست سخن بگویند؟ آیا مدعیان آزادی عقیده اجازه می‌دهند مسلمانان در فرانسه از حق حجاب برخوردار باشند؟ چگونه است که توهین به اسلام و عقاید مسلمانان مصداق آزادی در عقیده است، اما حرف زدن از هلوکاست تضییع حقوق و مصداق تخلف قانونی است؟ این استاندارد‌های دو گانه در رفتار غربی‌ها و فرانسوی‌ها موج می زند و اذهان و دل‌های بیدار به خوبی قضاوت خواهند کرد که کدام ادعا بر اساس صداقت سیاسی است و کدام ادعا بر اساس تزویر سیاسی؟

وی با اشاره به اینکه ما به تازگی برخورد‌ها و حمایت‌های آشکار برخی کشور‌های اسلامی در عادی سازی روابطشان با اسرائیل را میبینیم، تصریح کرد: اینکه ما تصور بکنیم اهانت اخیر به ساحت مقدس نبی اکرم، اهانت شخصی بوده یا نمایشی بی هدف بوده است، بسیار ساده انگارانه است. نمی‌توانیم باور کنیم اتفاقات اخیر از توهین مجله فرانسوی گرفته تا مواضع ماکرون، نقشه‌ی از پیش طراحی شده نبوده است و همه‌ی این‌ها به اسرائیل برنمی گشته است. بد نیست از خود بپرسیم اسرائیل در این برهه زمانی در حال انجام چه اقدامی بوده است که نیازمند به طراحی نمایش پر سر و صدای این چنینی در جهان بوده است تا نگاه‌های جهان را به خود سرگرم کند و در حاشیه‌ی امن ایجاد کرده اش، به اقدامات خود بپردازد؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه ما در برابر هیچ توهینی به پیامبر اکرم (ص) کوتاه نمی‌آییم و تا پای جان پای این قضیه می‌ایستیم، افزود: ما این هتک حرمت را بی پاسخ نمی‌گذاریم و از تلاش‌های قانونی و بین المللی برای پاسخ درخور به آن فروگذار نمی‌کنیم و گفتمان صحیح آزادی بیان را در جهان راه می‌اندازیم.

وی بیان کرد: اتحاد و یکپارچگی جهان اسلام باید ادامه یاید و لازم است از آزادیخواهان غیر مسلمان جهان، که به آزادی به معنای واقعی کلمه و نه به تفسیر آمریکایی_اسرائیلی اش معتقدند دعوت کنیم که به طور جدی پیگیر موضوع اهانت به پیامبر اسلام باشند.

واکنش‌های مردمی ایران
نراقی یاداور شد: واکنش‌های مردمی، پر تعدد و با قالب‌های متنوع در اقصا نقاط جهان اتفاق افتاد. در ایران نیز ملت مسلمان، حضور جدی و موثر خود را در اعتراض به توهین فرانسه و حمایت از ساحت پیامبر گرامی اسلام به روش های مختلف نشان دادند که حقیقتا جای تشکر دارد. در این بین جنبش دانشجویی و به طور خاص بسیج دانشجویی دانشگاه تهران وظیفه و رسالت خود می‌دانست که با تحلیلی که مفصلا گذشت، در مقابل اقدامات مذکور که هدفی جز ضربه زدن به اصل و اساس بنیان‌های اندیشه اسلامی یعنی تفکر و اندیشه پیامبر اعظم نداشته است؛ ایستاده و واکنش‌هایی را طرح ریزی کند.

وی قرائت اذان مغرب به صورت نمادین مقابل سفارت فرانسه، ارسال ایمیل به اساتید دانشگاه‌های فرانسه، برگزاری تجمع مردمی، دانشجویی مقابل سفارت فرانسه و قرائت بیانیه محکومیت مطالبه اخراج سفیر فرانسه را به عنوان بخشی از اقدامات و مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در برابر اهانت به ساحت پیامبر (ص) برشمرد و افزود: در میان حرکت‌های مورد اشاره نیز نامه‌ای خطاب به اعضای شورای شهر تهران ناظر به پیشنهاد تغییر نام خیابان نوفل لوشاتو به نبی اکرم (ص) و یا خاتم الانبیاء نگاشته و رسانه‌ای گشت؛ البته نسبت به اقدام به عمل آمده، انتقاداتی مطرح شد و ما نیز نمی خواهیم بگوییم که کنش ما غیرقابل انتقاد بوده و نقدی بر آن وارد نبود است، اما به نظر میرسد باید در قضیه‌ای به این مهمی، موارد اصلی را در اولویت گذاشت.

نراقی بیان کرد: قطعا بسیج دانشجویی به چرایی نامگذاری خیابان نوفل لوشاتو آگاه است. ما بچه‌های نسلی هستیم که عکس اول کتاب درسی اش تصویر امام در روستای نوفل لوشاتو بوده است! و علاوه بر این‌ها حتما در این حد اطلاعات تاریخی و سیاسی داریم که عالم به این مهم باشیم. مسئله این است که این اقدامی نمادین بود که به دلیل شرایط پیش آمده و اهمیت و تاثیرگذاری در ابعاد بین الملل، سفارت فرانسه در خیابانی قرار بگیرد که به نام مبارک نبی اکرم است. از سوی دیگر اذعان به آن داریم که می‌شد متنی منسجم‌تر و با تدقیق بیشتر نوشته شود تا کژتابی‌های شکل گرفته نمایان نشود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: به نظر می‌رسد عده‌ای به دنبال بهانه‌هایی بودند برای به انحراف کشیدن مسئله‌ی اصلی یا جابجایی اولویتها. تکلیف برخی رسانه‌های ضد انقلاب و شبکه‌های معاند و معلوم الحال مدعی اصلاح طلبی که دنبال سوءاستفاده بودند که مشخص است و هدفی جز به حاشیه بردن و انحراف مطالبات مردمی در محکومیت اقدام توهین آمیز فرانسه نداشته اند؛ اما ما اگر میدانستیم که این مسئله (داشتن یا نداشتن وجه تسمیه نوفل لوشاتو برای آن خیابان) اینقدر باعث چالش ذهنی می شود، این مسئله‌ بدیهی را در نامه ذکر می کردیم که بسیج دانشجویی نسبت نوفل لوشاتو و انقلاب را میداند. اصل کنش قابل بحث است، اما مسئله‌ای که نباید فراموش کنیم این است که از وحدت موجود در حمایت از ساحت نبی اکرم و محکومیت اهانت‌های به عمل آمده، برای پرداختن به حقانیت اسلام و اضمحلال و زبونی معاندین به اسلام کمال بهره را نیز ببریم.

نقد عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور
نراقی اظهار کرد: اولا لازم است که ظرفیت‌های مردمی که اشاره شد مورد اهتمام قرار گیرد و برای پیگیری موضوع، ساماندهی شود و نهاد‌های مربوطه برای تقویت و بهبود کنش‌های مردمی در عرصه‌ی بین الملل توجه لازم را به عمل آورند. ثانیا بر جمهوری اسلامی لازم است به عنوان ام القرای جهان اسلام، در مجامع بین المللی پیگیری‌های حقوقی و سیاسی را تا محکومیت و حصول نتیجه در مجامع بین المللی انجام دهد.

وی افزود: لازم است در نسبت با کشور فرانسه اقدامات درخور نظیر تحریم شرکت‌های فرانسوی اتفاق بیفتد. همچنین لازم است جمهوری اسلامی ایران به تبیین آزادی بیان و اعتراض به اهانت‌های این چنینی به اسلام در کشور‌های مختلف و عرصه‌های بین الملل بپردازد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: متاسفانه آنچه شاهدش بودیم این است که دستگاه دیپلماسی کشور به عنوان سردمدار عزت مسلمین جهان، در قبال این توهین موضعی درخور و در شان جمهوری اسلامی نشان نداد. بیم آن می رود که دولتمردان ما نیز اولویت‌های دینی و انقلابی خود را فراموش کرده اند و نمی‌داننند دقیقا دارند به چه کاری میپردازند.

نراقی اظهار کرد: ما به عنوان دانشجویان مسلمان، در برابر اهانت‌های به عمل آمده، همچنان پیگیر و خواستار اقداماتی درخور جمهوری اسلامی ایران، در ابعاد بین الملل هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اهانت به پیامبر نشریه شارلی ابدو دستگاه دیپلماسی خیابان نبی اکرم خیابان نوفل لوشاتو جمهوری اسلامی مشکلات کشور نوفل لوشاتو بین الملل نبی اکرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۱۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست

به گزارش خبرگزاری مهر، همایون سامه یح، با بیان اینکه بی‌توجهی به مشکلات پرستاران سلامت کشور را به مخاطره می‌اندازد، گفت: طی چهار سال گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چندین مرتبه جلسات مختلفی با مسئولان مربوطه در خصوص وضعیت معیشت پرستاران و مهاجرت آنها برگزار کرد تا بتواند این مسئله را ریشه‌ای پیگیری کند.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم با انتقاد از تورم حاکم در جامعه، ادامه داد: امروز تنها پرستاران و کادر درمانی گلایه مند وضعیت نامناسب حقوقی خود نیستند، شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که کارمندان، کارگران و سایر گروه‌های شغلی دیگر از کوچک شدن سفره‌های خود ناراضی هستند، امیدواریم تیم اقتصادی دولت اقدامی عاجلی برای حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشند تا حقوق دریافتی عموم جامعه کفاف مخارج زندگی آنها را بدهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: زمانی که حقوق کارمند یا کارگری ۱۰ میلیون تومان است و از این مبلغ حدود ۹ میلیون آن برای اجاره بهای منزل استیجاری پرداخت می‌کند، چاره‌ای جز انتخاب شغل دوم و سوم و حتی تخلف را ندارد، همه این گزینه‌ها منجر به ایجاد مشکلات متعدد در طولانی مدت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حقوق‌ها متناسب با تورم جامعه نبوده و همین مسئله مشکلات متعددی را در کشور ایجاد کرده است، یادآور شد: با تمام هشدارهایی که در خصوص عدم تناسب حقوق و تورم در جامعه شاهد هستیم امیدواریم دولت و مسئولان اقتصادی راهکار متناسبی برای این مهم داشته باشند.

نجف آبادی با ابزار امیدواری برای برداشته شدن تحریم‌ها خارجی بر علیه ملت ایران که معیشت آنان را تحت تأثیر قرار داده، گفت: بهترین راهکار کاهش مشکلات معیشتی گروه‌های مختلف شغلی افزایش درآمد، رشد صادرات، ورود ارز و رشد نقدینگی است که می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات عنوان شده را هم پوشانی کند.

نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: بر اساس نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی به خدمات بهداشتی و درمانی به خصوص پرستاری، منجر به مهاجرت و یا پذیرش پرستاران ما می‌شود که آنان با مهاجرت می‌توانند امکانات و درآمد بسیار بهتری برای خود رقم بزنند.

وی در خصوص تحلیل کمبود پرستار با توجه به روند فعلی در کشور، گفت: در واقع ما چندین مرتبه به سازمان نظام پرستاری مراجعه کرده و در مورد کمبود پرستار نسبت نیاز کشور و سوءاستفاده از پرستاران در بخش خصوصی به دلیل پایین بودن حقوق آنها تذکر داده‌ایم؛ امروز کادر درمان در بخش دولتی و خصوصی تحت فشار هستند.

این نماینده مجلس با انتقاد از افزایش پرستاران بیکار در جامعه، یادآور شد: متأسفانه دولت با مشکل تأمین بودجه برای حقوق پرستاران مواجه است و طبیعتأ زمانی که در بخش دولتی پرستاران ما با این مشکلات مواجه هستند در بخش خصوصی نیز از آنان سوءاستفاده می‌شود.

وی با تاکید بر نبود بودجه برای افزایش حقوق پرستاران، اظهار داشت: دولت، مجلس و نظام پرستاری بر این عقیده هستند که باید حقوق پرستاران افزایش یابد اما زمانی که توان دولت در این حد است چه انتظاری می‌توان داشت.

نجف آبادی در پایان با بیان اینکه مشکلات پرستاران منجر به دلسردی آنان می‌شود و سیستم درمانی کشور را دچار مخاطره می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی از پرستاران که شرایط مهاجرت دارند استعفا داده و اقدام به خروج از کشور می‌کنند، اما برخی دیگر که شرایط و توان مهاجرت ندارند و به دلایل مختلف از جمله وابستگی به خانواده، عشق به وطن و یا نداشتن مشکلات مالی در کشور ماندگار می‌شوند، اما چنین شرایطی دلسردی و بی‌انگیزگی را برای آنان رقم می‌زند، بی تردید بی توجهی به مشکلات کادر درمان به ویژه پرستاران منجر به ایجاد مخاطراتی برای سیستم درمانی کشور خواهد شد.

کد خبر 6096101 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • اولویت اول مجلس دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم باشد
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور