Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:57:24 GMT

بازتاب یازدهمین سفر ظریف در مطبوعات پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۱۵۲۱

بازتاب یازدهمین سفر ظریف در مطبوعات پاکستان

به‌ گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه‌های معروف اردو و انگلیسی زبان پاکستان یازدهمین سفر ظریف به این کشور از آغاز دولت تدبیر و امید و چهارمین آن از زمان شروع کار دولت «عمران‌خان» طی کمتر از ۳ سال گذشته را به صورت گسترده منعکس‌ کردند.

تقریباً تیتر یک مطبوعات پاکستان به مواضع یکسان و قوی ایران و پاکستان برای تعمیق همکاری‌های دوجانبه، همکاری منطقه‌ای، مشارکت در صلح افغانستان و مقابله با چالش‌های پیش روی جهان اسلام اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه‌های "جنگ، اکسپرس، دنیا و نوای وقت" قدیمی‌ترین و معروفترین روزنامه‌های اردو زبان با چاپ تصاویر دیدار ظریف با نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان، از توافق دو کشور برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای با هدف صلح و ثبات استقبال کردند.

روزنامه "اکسپرس تریبیون"پاکستان گزارش داد: سفر ظریف درحالی انجام شد که منطقه با تحولات بسیاری همراه بود از جمله برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و آمادگی این کشور برای تشکیل دولت جدید.

این روزنامه انگلیسی زبان نوشت: ظریف در دیدار با رهبران سیاسی-نظامی پاکستان تاکید کرد ‌که تهران آماده گسترش همکاری‌های جامع با اسلام‌آباد است.

وب سایت‌های خبری آنلاین پاکستان نیز خبر خوش وزیر امور خارجه ایران مبنی بر گشایش رسمی گذرگاه جدید مرزی میان ایران و پاکستان موسوم به ریمدان-گبد تا هفته آینده را بازتاب دادند.

روزنامه پاکستانی "بیزینس ریکوردر" نیز با اشاره به رایزنی‌های تجاری-اقتصادی هیات بلندپایه ایران در اسلام‌آباد نوشت: ایران و پاکستان راه‌های تقویت تجارت را بازبینی کرده و اکنون سازوکار "تجارت تهاتری" میان آنان قوت گرفته است.

روزنامه معروف "داون" پاکستان سرمقاله خود را به دستاورد سفر اخیر محمدجواد ظریف اختصاص داد و نوشت: رایزنی‌های مستمر میان دولتمردان به ویژه مقام‌های نظامی-امنیتی بسیار چشمگیر است و به تقویت مدیریت مرزهای مشترک کمک می‌کند.

این روزنامه انگلیسی زبان تاکید کرد: توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران حق مشروع پاکستان است و دوستان خارجی اسلام‌آباد چه در واشنگتن و  چه در کشورهای حوزه خلیج فارس باید این اصل مهم را بدانند.

بسیاری از شبکه‌های خبری پاکستان برنامه پخش زنده مراسم استقبال از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توسط همتای پاکستانی‌اش در محل وزارت خارجه و کاشت نهال دوستی دو کشور، از تلویزیون ملی پاکستان (PTV) را همزمان منتشر کردند.

«محمدجواد ظریف» در جریان سفر اخیرش به پاکستان با نخست وزیر، وزیر خارجه و فرمانده ارتش این کشور دیدار ‌و گفت وگو کرد.

ظریف سه‌شنبه شب گذشته در راس هیاتی سیاسی، نظامی و اقتصادی به اسلام‌آباد سفر کرد. وی روز بعد با ژنرال باجوا فرمانده ارتش، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه و عمران‌خان نخست وزیر آن کشور دیدار کرد.

محمدجواد ظریف از زمان آغاز دولت فعلی تاکنون ۱۰ بار در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان سفر کرده و سفر هفته گذشته وی نیز یازدهمین دیدار او از همسایه شرقی محسوب می شود.

این چهارمین سفر ظریف به پاکستان از زمان آغاز دولت فعلی این کشور به نخست وزیری «عمران‌خان» است. محمدجواد ظریف نخستین مقام بلندپایه یک کشور خارجی بود که با آغاز دولت عمران‌خان شهریور ماه سال ۱۳۹۷ به اسلام‌آباد سفر کرد و تشکیل دولت جدید پاکستان را تبریک گفت.

برچسب‌ها پاکستان افغانستان تجارت محمد جواد ظریف شاه محمود قریشی ارتش پاکستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان افغانستان تجارت محمد جواد ظریف شاه محمود قریشی ارتش پاکستان پاکستان افغانستان تجارت محمد جواد ظریف شاه محمود قریشی ارتش پاکستان اخبار کنکور وزیر امور خارجه محمدجواد ظریف اسلام آباد نخست وزیر آغاز دولت عمران خان سفر ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۱۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند