Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در ۱۰ استان کشور و افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس و دریای عمان هشدار داد.

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از اواخر وقت فردا (۲۵ آبان ماه) تا اواخر وقت سه‌شنبه (۲۷ آبان ماه) وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می شود و حاکمیت این شرایط جوی  فردا (۲۵ آبان ماه) در جنوب خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر، دوشنبه (۲۶ آبان ماه) در جنوب آذربایجان غربی، شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد و شمال و شرق خوزستان و سه‌شنبه (۲۷ آبان ماه) در گیلان، غرب مازندران، اردبیل و آذربایجان شرقی دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی بروز این وضعیت آب و هوایی اختلال در تردد جاده ای، احتمال جاری شدن روان آب و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد بنابراین نسبت به اجتناب از تردد غیر ضروری، پاکسازی معابر و کانال ها و احتیاط در صعود به ارتفاعات توصیه می شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ دیگری آورده است: از بعدازظهر امروز (۲۴ آبان ماه) تا بعدازظهر یکشنبه ( ۲۵ آبان ماه) وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا دو متر در تنگه هرمز، مناطق شرقی خلیج فارس و مناطق غربی دریای عمان پیش بینی می شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی اختلال در فعالیت های دریایی، پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق های کوچک و شناورهای سبک دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و انجام فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی بویژه فراساحل توصیه می کند.

به گزارش ایسنا، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هشدار هواشناسی رگبار و رعد و برق وزش باد افزایش ارتفاع موج سازمان هواشناسی آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، کارشناس هواشناسی گفت: استان های چهارمحال و بختیاری، کهگلیویه و بویر احمد، استان فارس و مناطقی از استان های کرمان و یزد، شرایط رگبار بهاری به ویژه در ساعات بعدازظهر در این استانها مهیاست.

صحبت های کارشناس هواشناسی را در ویدئو ببینید.

کد خبر 847421 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی در لرستان/ رگبار باران در راه است
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد با وقوع تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق در اصفهان
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟