Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی محسن برآبادی افزود:این طرح که با کش و قوس‌های فراوان همراه بوده است و اکنون به این مرحله رسیده که با همکاری کسبه، شهرداری و میراث فرهنگی اجرا شود.

وی با بیان اینکه طرح مرمتی این اثر تاریخی مراحل نهایی تصویب را هم گذراند ادامه داد: با انعقاد تفاهمنامه سه جانبه هر کدام از کسبه، شهرداری و میراث فرهنگی بخشی از هزینه مرمت را متقبل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: بازار تاریخی سرپوش حدود ۱۴۰ متر طول دارد و در راستای شمال به جنوب قرار گرفته ‌است و در مجموع ۹ مسیر ورودی و خروجی دارد که چهار خروجی آن مربوط به خیابان اسرار و سه خروجی مربوط به سراهای دودر، پنبه‌ای‌ها و هاشم‌آبادی، یک خروجی به راسته قناد و خروجی آخر که در واقع مسیر اصلی بازار است مربوط به خیابان بیهق می‌شود.

برآبادی افزود:در حال حاضر بازار سر پوش ۸۵ حجره و مغازه دارد که اغلب به کار طلافروشی و پارچه فروشی مشغول هستند.

وی ادامه داد: بازار تاریخی سرپوشیده سبزوار قسمتی از باقی‌مانده بازار قدیم سبزوار است که در خیابان بیهق قرار گرفته و در تاریخ ۶ مهر ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۳۴۳۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شهرستان سبزوار در ۲۴۰ کیلومتری غرب  مشهد قرار دارد.

استان خراسان رضوی، هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد.

برچسب‌ها گردشگری مشهد سبزوار مرمت میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری مشهد سبزوار مرمت میراث فرهنگی گردشگری مشهد سبزوار مرمت میراث فرهنگی اخبار کنکور میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۱۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز

ایسنا/البرز فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی البرز از توقیف خودروی تخلیه زباله بر روی تپه تاریخی فرخ‌آباد و دستگیری دو نفر در این زمینه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی داور روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با اعلام این خبر افزود: پیرو کسب خبر توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز مبنی بر تخلیه انبوه نخاله‌های ساختمانی بر روی عرصه و حریم تپه تاریخی فرخ آباد بلافاصله مأموران این یگان در محل حضور یافتند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان البرز ادامه داد: نیروی‌های یگان حفاظت ضمن اخذ دستور مقام قضایی و با مساعدت نیروهای خدوم فراجا در حوزه استحفاظی به توقیف خودرو و ابزار مورد استفاده در تخلیه نخاله‌ها در عرصه تپه تاریخی پرداختند.

او با بیان اینکه در این راستا دو نفر نیز دستگیر و به محاکم قضایی معرفی شدند، گفت: یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان البرز به صورت شبانه روزی با شماره تلفن ۳۲۸۲۹۱۱۸ آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص هرگونه تعرض به آثار فرهنگی تاریخی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • تابوت‌های باستانی «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • تابوت‌های باستانی ‌محوطه‌ «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند