Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاهیجان زاده گفت: ورود آب به بستر تالاب هامون و نقاط بحرانی کانون گرد و غبار و مهار ریزگردها از مهم ترین اهداف اجرای برنامه های احیای این تالاب بین المللی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، احمد رضا لاهیجان زاده، معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست در کارگروه احیای تالاب هامون که پیش از ظهر امروز با حضور معاون امور اقتصادی استانداری، مشاور رئیس سازمان و دبیر ستاد ملی گردو غبار، مدیرکل دفتر حفاظت از تالاب ها سازمان محیط زیست و مدیر طرح ملی حفاظت و احیای تالاب های کشور، در استانداری برگزار شد، گفت: در طول یکسال گذشته 5 سفر به سیستان و بلوچستان با توجه به اهمیت اهداف زیست محیطی در این استان از قبیل تالاب ها و آبهای داخلی و ساحلی انجام شده و اهم برنامه های اجرایی و مطالعاتی را از نزدیک تحت بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بازدید تالاب ها و برنامه های اجرایی و در دست انجام از قبیل لایروبی، حفر کانال، قرق و پیاده سازی طرح های عملیاتی در تالاب نشان از اهمیت مسائل زیست محیطی این استان در سازمان حفاظت محیط زیست است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: معیشت جایگزین برای ساکنین در حاشیه تالاب هامون و بررسی اقلیمی منطقه یکی از برنامه های در دست اجرا با همکاری سایر سازمان ها و نهادهای بین المللی است تا توان اجرایی و احیای تالاب هامون با قوت بیشتری طبق برنامه های تعیین شده انجام شود.

وی ادامه داد: در 2 سال گذشته میزان بارش و ورود آب به تالاب هامون در مقایسه با دهه گذشته بسیار بیشتر بوده و ظرفیت های آبی در این مدت به میزان 2 برابر افزایش داشته که البته نمی توان برنامه احیای تالاب هامون را بر این مبنا گذاشت.

لاهیجان زاده اضافه کرد: سد سازی های که مانع ورود آب به تالاب هامون می شود، مشکلاتی برای آن ایجاد می کند و بر این اساس حق آبه از محل چاه نیمه باید بر اساس برنامه ای دقیق و مدون و بر اساس نیازهای تالاب وارد آن می شود.

به گفته وی، ایجاد سازمان های مردم نهاد فعال، ارتباط نزدیک با بخش های ذینفع در تالاب هامون، پیگیری موضوع از طریق کارگروه ها و کمیته های تخصصی و آموزش به جوامع محلی برای برداشت صحیح از تالاب هامون از دیگر اولویت های ضروری در برنامه احیای تالاب هامون است.
 
کاهش اثرات خشکسالی

وحید پورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان و دبیر کارگروه حفاظت و احیای تالاب هامون هم گفت: تالاب هامون یکی از دغدغه های اصلی اداره کل و سازمان حفاظت محیط زیست است و برنامه های متعددی اعم از مطالعات و برنامه های اجرایی دقیقی برای احیا و کاهش اثرات خشکسالی طی سالیان متمادی انجام شده که اعم آن انجام پروژه های لایروبی است.

وی ورود آب به بستر تالاب هامون و نقاط بحرانی کانون گرد و غبار و مهار ریزگردها را از اهداف اجرای این پروژه ها اعلام و اذعان کرد: این امر یک پروژه طولانی مدت تا احیای کامل تالاب هامون است و این در تغییر روش در بهره گیری از تالاب و استفاده از روش های جایگزین معیشت است.

احیای تالاب هامون یک ضرورت

به گزارش خبرنگار ما، معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به سیستان و بلوچستان از تالاب هامون نیز بازدید کرد و گفت: تالاب هامون و احیای آن یکی از ضرورت ها و دغدغه های سازمان برای نجات این دریاچه بزرگ است، در همین راستا برنامه احیای این تالاب به عنوان یک اولویت و برنامه همه جانبه در دست اجرا است.

وی افزود: در این برنامه پهنه تالاب هامون، برنامه ها و طرح های در دست اجرا، ورودی های آب به تالاب، وضعیت فعلی کانون های گرد و غبار، پروژه های اجرا شده و در دست اجرا و تاثیرات آنها بر حیات تالاب بین المللی هامون و هوای پاک شمال استان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست احیای تالاب هامون تالاب هامون محیط زیست آب به تالاب دست اجرا بین المللی ورود آب برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۱۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان خواستار وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان شد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری ۸ اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: حل مشکل معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری جدی در چارچوب قانون دارد.
وی ادامه داد: ورود دستگاه قضایی استان به مسائلی که نیاز مردم را رفع می‌کند جنبه عمومی داشته و این ورود در جهت تقویت زیر ساخت‌ها تاثیرگذار خواهد بود.
 رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اهمیت محیط‌زیست و لزوم حراست و صیانت از حقوق مردم در این بخش تاکید کرد: از جمله تاکیدات ریاست قوه قضائیه « پیگیری عوارض آلایندگی » است و دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید وفق مقررات، عوارض آلایندگی را پرداخت کنند.
حجت الاسلام و المسلمین اکبری خاطرنشان کرد: این عوارض باید در راستای ارتقاء امور زیست‌محیطی استان سمنان صرف شود.
رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی استان در موضوعات محیط زیستی همچنان ادامه دارد، افزود: حوزه حقوق عامه، بستر وسیعی برای پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم است.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم‌افزایی و همراهی تمامی مسئولان استانی اهتمام به اجرای قانون صورت پذیرد. 
بهرامعلی ظاهری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان نیز گفت: ورود دستگاه قضایی استان سمنان در موضوعات محیط زیستی موجبات توفیقات بیشتر این سازمان در مسیر پیگیری قانونی تکالیف این سازمان را فراهم آورده است. 
وی عنوان کرد: وصول معوقات و عوارض آلایندگی وفق مقررات پیگیری و نتایج حاصله گزارش خواهد شد.
انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حضور پرشور مردم در کنار تالاب هامون
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه