Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم سینمایی «معجزه در سلول شماره ۷» به عنوان نماینده ترکیه برای حضور در نودوسومین جشن سینمایی اسکار معرفی و راهی آن شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، به نقل از دیلی صباح ترکیه، این کشور فیلم سینمایی «معجزه در سلول شماره 7» را به عنوان نماینده خود در اسکار راهی این جشن سینمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالفضل پورعرب با "غیبت موجه" به سینما بازمی‌گرددایتان هاک با جک جیلنهال در یک فیلم تریلر همبازی شدروسیه فیلم خود را برای اسکار معرفی کرد

این فیلم که توسط کارگردانی به نام «مِهمِت اِیدا اوزتکین» ساخته شده قرار است تا در نود و سومین جشن سینمایی اسکار در 25 آوریل حضور داشته باشد.

هیأت 16 نفره‌ای متشکل از نمایندگان وزارت فرهنگ و جهانگردی و انجمن‌های سینمایی ترکیه این فیلم را به عنوان نماینده این کشور معرفی کردند.

این فیلم که بازسازی فیلمی کره‌ای محصول سال 2013 است از میان 23 فیلم سینمایی دیگر ترکی انتخاب شده است.

این فیلم داستان خاطرات فرد کم‌توان ذهنی به نام «مِمو» و دختر 7 ساله او «اِوا» را روایت می‌کند که در سال 1983 در حکومت نظامی در شهر «اژه» زندگی می‌کنند. وقتی «مِمو» به جرم قتل یک کودک به اشتباه زندانی شد، او و «اِوا» سعی می‌کنند با یکدیگر متحد شوند.

در این فیلم درام که پربیننده‌ترین فیلم ترکیه در سال 2019 بود، بازیگرانی مانند آراس بولوت آیینملی، نسا سوفیا آکسونگور بازی می‌کنند.

سینمای ترکیه که تاکنون 27 فیلم به جوایز اسکار فرستاده که هنوز نتوانسته است در شاخه بهترین فیلم به جمع نامزدهای نهایی راه یابد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسکار سینما ترکیه اسکار سینما ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۲۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قاسمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شد اما زنجان رتبه اول در جذب دانش‌آموزان را دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش‌آموزان دارای مشکلات شدید جسمی و ذهنی بوده و آموزش‌پذیر نیستند و برخی نیز با ممانعت خانواده‌ها برای تحصیل مواجه هستند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در بین این ۷۹۰ نفر ۳۰ دانش آموز فوتی داریم، عنوان کرد: علاوه بر این تعدادی هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی تعداد مدارس تک دانش‌آموزی استان زنجان را ۹ واحد برشمرد و گفت: اولیای ۵۵ دانش‌آموز به دلیل جسه کوچک اجازه تحصیل در پایه اول ابتدایی را به آن‌ها ندادند و دیرتر وارد سیستم آموزشی شدند.

قاسمی تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

وهاب ادیبی افزود: امسال میزان بازماندگی در دوره اول متوسطه به ۳.۲۴ درصد رسیده است و در دوره دوم متوسطه نیز یک درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم.

کد خبر 6093188

دیگر خبرها

  • فیلم| حمایت جانانه بازیگر زن برنده اسکار از جنبش دانشجویی آمریکا
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در لرستان وجود دارد
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • هرگز به ژاوی نگفتم برادرت را بیرون کن
  • نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)