Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا دشتی اردکانی، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره اهمیت و نقش شرکت صنعتی و معدنی چادرملو در توسعه اقتصادی منطقه و کشور افزود: شرکت صنعتی و معدنی چادرملوتأثیرات بسزایی را در کل استان یزد داشته است خصوصاً در حوزه شهرستان اردکان آثار اقدامات مثبت این شرکت مشاهده می شود.

وی اضافه کرد: ما در بحث بیماری کرونا شاهد این بودیم که واقعاً شرکت چادرملو با تمام امکانات به میدان مبارزه با کرونا آمد و با کمک هایی که به بیمارستان های استان یزد و شهرستان اردکان داشت، توانستیم تا حدود زیادی این بیماری را که واقعاً جان همه انسان ها را تهدید می کند، مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم بیان کرد: شرکت صنعتی و معدنی چادرملو در حوزه اشتغال زایی و درآمدزایی برای کشور بسیار خوش درخشیده است. این شرکت برروی پروژه های مهمی سرمایه گذاری کرده است که نمونه بارز آن انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران است.

 دشتی اردکانی گفت: از زمانی که مدیریت جدید چادرملو اداره این شرکت را در دست گرفته است ، اقدامات مثبتی در سال جاری صورت پذیرفته و همچنین جلسات مختلفی را با ایشان برگزار کرده ایم و امیدواریم که این شرکت بتواند به مطالبات مردم و نمایندگان استان عمل کند.

 وی با اشاره به ارزآوری شرکت صنعتی و معدنی چادرملو در شرایط تحریمی گفت: شرکت صنعتی و معدنی چادرملو در شرایطی که شدیدترین تحریم ها علیه ایران وضع شده، توانسته است ارزآوری قابل توجهی برای کشور داشته باشد و همچنین در مدیریت واردات بسیاری از کالاها اثرگذاری مثبتی داشته است.

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز در ادامه با تاکید بر ضرورت دستیابی به منابع غنی سنگ آهن در عمق بیش از ۱۰۰۰ متری در کویر مرکزی ایران گفت : ایران  در خصوص اکتشاف از رقبای خارجی خود عقب است، امروزه در کشورهای دارای ذخایر معدنی از تکنولوژی های به روز برای دستیابی به ذخایر زیر زمینی بیشترین استفاده را می برند اما در کشور ما هنوز این فناوری ها وجود ندارد در حالیکه برای ما بسیار مهم است که بتوانیم به ذخایر زیر سطحی دسترسی داشته باشیم .

به گفته ناصر تقی زاده در حال حاضر ذخایر قابل توجهی از سنگ آهن در عمق بیش از ۱۰۰۰ متری شناسایی شده  اما بهره برداری از آنها بدون بهره گیری از تجهیزات جدید امکان پذیر نیست . 
وی با اشاره به این که چادرملو مصمم به تهیه تکنولوژی حفاری عمیق با هدف دستیابی به ذخایر قابل توجه زیر سطحی کشور است تصریح کرد : در حوزه اکتشاف باید سرمایه گذاری و تلاش بیشتری کرد، بارها اعلام کردیم در هر کجای ایران اگر  پهنه ای به ما  واگذار شود، آماده انجام عملیات اکتشاف هستیم، البته نه به این معنی که الزاماً مالکیت آنرا داشته باشیم بلکه بصورت مشارکتی هم حاضر به همکاری هستیم .  
وی افزود: در حال حاضر کار اکتشاف تفصیلی آنومالی D۱۹  در حال انجام است و انتظار داریم بزودی نتیجه نهایی آن اعلام  شود تا بتوانیم با دریافت پروانه بهره برداری، عملیات باطله  برداری  را آغاز کنیم ؛ از طرفی چند پهنه دیگر در محدوده فعالیت معدن چادرملو شناسایی شده است  که در حال مطالعه و بررسی هستیم .
مدیر عامل و عضو هیات مدیره چادرملو یادآوری کرد : سنگ آهن و فولاد محصولی است که امروزه بازار پر مصرفی در جهان دارد و ما با توجه به ظرفیت بی القوه کشور باید حداکثر استفاده را در شرایط فعلی ببریم ؛ معلوم نیست در آینده این رونق وجود داشته باشد چرا که می بینیم بشر هر روز از فرآورده های جدید در صنایع استفاده می کند  لذا ممکن است جایگزین های دیگری از جمله پلیمرها جانشین فولاد در صنایع شوند .

وی تاکید کرد: باید برخی موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاران معادن برداشته و در صدور مجوزها تسریع و امتیازات تشویقی نیز داده  شود تا بخش خصوصی ترغیب به سرمایه گذاری در این حوزه گردد.

هم اکنون حدود هفت هزار نفر در واحدهای مختلف صنعتی و معدنی چادرملو در استان یزد مشغول کار هستند. 

اردکان از لحاظ مواد معدنی از شهرستان های غنی استان یزد است، هم اکنون یزد علاوه بر ۱۰ معدن بزرگ ملی، حدود ۵۰۰ معدن بزرگ و کوچک دارد که در این واحدها بیش از ۱۲ هزار نفر مشغول کار هستند.

برچسب‌ها اردکان محمد رضا دشتی اردکانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردکان اردکان اخبار کنکور شرکت صنعتی و معدنی چادرملو استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که ۱۳۰ خوشه از  آن مراحل نهایی را طی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فرشاد مقیمی امروز در بازدید از غرفه استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو، اظهار داشت: تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین فرصت مطلوبی برای توازن در سیاست‌گذاری استان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه توسعه خوشه‌های صنعتی در برنامه هفتم توسعه به سازمان صنایع کوچک ایران واگذار شده است، عنوان کرد: 505 خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که 130 خوشه از آن مراحل نهایی را طی کردند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌ها در زمینه خوشه‌های صنعتی و زنجیره ارزش، موجب توسعه فعالیت‌های اقتصادی می‌شود، عنوان کرد: خوشه‌های کسب‌وکار نیز در کنار خوشه‌های صنعتی مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه در جایی که توانمندی بخش خصوصی در همرسانی کسب‌وکار وجود دارد، ورود نمی‌کنیم، مطرح کرد: ارتباط بین کسب‌وکارها و زنجیره‌های ارزش در قالب یک بن‌سازه الکترونیکی که شامل اطلاعات خوشه‌ها است، صورت می‌گیرد که به‌زودی رونمایی می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه توسعه زنجیره‌های ارزش در اولویت این سازمان است، خاطرنشان کرد: تشکیل زنجیره ارزش یکی از مدل‌های مهم اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • چادرملو- آلومینیوم: فقط در 27 اردیبهشت!
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • مصاف اراکی‌ها در اردکان با حریف لیگ یکی
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد