Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هم‌اکنون ۲۰ تخت برای icu بیمارستان امیرالمومنین در نظر گرفته شده اما به خاطر کمبود اکسیژن امکان بهره‌برداری وجود ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدمحمد جمالیان ظهر امروز در ستاد مبارزه با بیماری کرونا استان مرکزی با اشاره به آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: متاسفانه یکی از نگرانی‌های موجود عدم وجود تهویه مناسب در اماکن مختلف است و اگر در جمع 15 نفره و در فضای بدون تهویه مناسب یک نفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی با صدای بلند صحبت کند پس از یک ساعت هفت نفر را به ویروس کرونا مبتلا کرده اما در صورتی که تهویه مناسب در همان فضا وجود داشته باشد یک نفر به ویروس کرونا مبتلا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هوا در حال سرد شدن بوده و بسته بودن پنجره‌ها سبب نگرانی است و در مکان‌هایی اعم از رستوران‌ها، ادارات و غیره که در فضای سرپوشیده خدمات ارائه می‌دهند و در آنها تهویه مناسبی وجود ندارد، مردم باید در فضای باز منتظر بمانند و باید پنجره‌ها باز بماند، هر چند این مسئله مصرف انرژی را افزایش می‌دهد اما موضوع سلامت مردم در میان است.

نگرانی از افزایش پرشتاب شیوع کرونا/10 درصد مبتلایان و فوتی‌های کشور در آذربایجان شرقی استآخرین آمار کرونا در ایران| تعداد فوتی‌های روزانه بازهم رکورد زد؛ 462 نفر در 24 ساعت گذشتهشیب تند فوتی‌های کرونا در گیلان؛ احترام مردم در اجرای طرح محدودیت اصناف رعایت شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: متاسفانه برخی از بیماران برای درمان بیماری‌های مختلف اعم از سرطان دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، در حالی که با وجود تمام مشکلات سعی شده فضای بیمارستان‌های ولیعصر و امیرکبیر سالم نگه داشته شود اما متاسفانه برخی مردم از حضور در مطب‌ها وحشت دارند و همین امر سبب افزایش مرگ و میر می‌شود.

جمالیان افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا اپیدمیولوژیست‌ها ضریب مولد و سرایت‌زایی را بررسی می‌کنند که در ماه پیش رویه ابتلا افزایش پیدا کرده و در روز گذشته طبق بررسی‌ها ضریبی پیش‌بینی شده که در 9 ماه گذشته بی‌سابقه است و اگر همین روند ادامه پیدا کند در هفته آینده میزان ابتلا به ویروس کرونا و فوتی‌ها در استان مرکزی افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 20 تخت برای icu بیمارستان امیرالمومنین در نظر گرفته شده اما به خاطر کمبود اکسیژن امکان بهره‌برداری وجود ندارد.

انتهای پیام/712/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۲۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: کمبود ظرفیت تولید برق در این شهرستان مانعی برای توسعه مراکز تولید صنعتی و کشاورزی شده است.

علی محمدی کیا، امروز (شنبه، هشتم اردیبهشت) در نشست مشترک فعالان اقتصادی تیران و کرون با حضور مدیر توزیع برق منطقه اصفهان و مدیرعامل شرکتبرق استان اصفهان، اظهار کرد: با وجود توسعه اقتصادی در بخش کشاورزی و صنعتی در این شهرستان، اما کمبود ظرفیت برق‌رسانی مانعی برای راه‌اندازی گلخانه و شرکت‌های صنعتی شده است.

وی افزود: ۵۰۰ درخواست راه‌اندازی گلخانه به جهاد کشاورزی ارائه شده اما به دلیل کمبود ظرفیت برق امکان صدور مجوز برای آنان وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، به گفته فرماندار تیران و کرون با توجه به راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید در این منطقه توسعه شبکه برق برای فعالیت آن نیاز است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کمبود گاز برای گلخانه‌ها طی سال‌های گذشته وجود داشت، اما با احداث یک ایستگاه تقلیل، این نگرانی رفع شد و امروز معضل کمبود برق پیش روی فعالان اقتصادی قرار گرفته است.

به اعتقاد محمدی‌کیا تسریع شرکت برق در تأمین انرژی مشکل کمبود برق مصارف خانگی در فصل تابستان را نیز رفع خواهد کرد.

پروژه‌های برق‌رسانی در دستور کار وزارت نیرو

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان در این جلسه به معضل کمبود برق در استان اشاره و اظهار کرد: توسعه صنعتی، کشاورزی و مصارف خانگی منجر به کمبود برق شده که چند پروژه جدید برای تأمین این نیاز پیش‌بینی شده و در حال اجرا است.

سعید محسنی افزود: پست جدید انتقال برق در حال احداث و راه‌اندازی است که پیش‌بینی می‌شود تا تابستان امسال در مدار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: پست جدید نیز در دستور کار برای انتقال برق منطقه نجف‌آباد و حومه پیش‌بینی شده که این بستر نیز تا ۱۴۰۴ روی خط بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان تقاضا برای تأمین برق صنعتی و خانگی افزایش‌یافته و با توجه به هزینه‌های بالای تولید این انرژی، شرایط سخت اقتصادی برای وزارت نیرو به وجود آمده است.

وی مشارکت بین بخش‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای را راهکاری برای تأمین هزینه‌ها و تسریع در اجرای این پروژه اعلام کرد.

محسنی با بیان اینکه افت ولتاژ در بعضی از مناطق اصفهان داریم، تصریح کرد: فاصله زیاد پست توزیع با پست بالادستی منجر به این مشکل می‌شود که باید پست‌های جدید ایجاد شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد