Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@05:56:39 GMT

دختری که با چشم دل عروسک می‌بافد!

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۲۶۱۲

دختری که با چشم دل عروسک می‌بافد!

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهسا مظفری دختر روشن دل و کار آفرین از دیار خراسان جنوبی گفت: به دلیل بیماری مادرزادی در سن ۱۰ سالگی مجبور به تخلیه یکی از چشمانم شدم و پس از مدتی چشم دیگرم هم بینایی اش را از دست داد و دیگر نتوانستم به مدرسه معمولی بروم.

او از علاقه اش به بافتنی گفت و افزود: علاقه مادرم به بافندگی، باعث شد در سن ۷ سالگی با دومیل و قلاب شروع به بافندگی کنم و پس از دوسال کاملاً کار بافندگی و عروسک بافی را یاد بگیرم که متاسفانه در همان سال‌های شروع این فعالیت بینایی خود را از دست دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظفری تصریح کرد: این اتفاق پایان کار عروسک‌ بافی من نبود بلکه پس از این اتفاق با جدیت هرچه تمام‌ تر به عروسک‌ بافی مشغول شده و عروسک‌ های زیادی بافتم.

او با اشاره به این که برای همه سوال بود که یک فرد نابینا چگونه عروسک بافی می‌کند بیان کرد: با توجه به ذهنیتی که از رنگ‌ها و ساختار بافت عروسک در زمان بینایی خود پیدا کرده بودم با لمس کردن عروسک شروع به کار کردم و با کمک گرفتن از مادرم در انتخاب رنگ‌ ها و حتی ذهنیتی که از عروسک‌ های کارتونی تلویزیون که در ذهنم داشتم عروسک‌ بافی را ادامه دادم.

بیشتر بخوانید

توجه به اشتغال و معیشت جوانان، باید سرلوحه امور قرار گیرد

این دختر روشندل با بیان اینکه توانایی کار کردن با گوشی موبایل و کامپیوتر را به راحتی دارد، گفت: ترم چهارم دانشگاه است و مهندسی کامپیوتر می خواند و در فضای مجازی دوستان و همکلاسی های او در امور درسی و تحصیلی خود از او سوال می پرسند و به آنها کمک می  کند.

مهسا دختر روشندل داستان ما از مشکلات پیش رویش می‌گوید واینکه نابینا بودن او باعث بیشتر شدن هزینه‌ های تحصیلش شده، برای تهیه جزوات درسی خود مجبور به پرداخت هزینه‌ های بالایی است علاوه بر این دستگاه ماشین بافتش خیلی قدیمی شده وگاهی اوقات مجبور است قسمتی از عروسک هایش را به سختی با دومیل و قلاب ببافد.

اینجا بود که با پادرمیانی بسیج سازندگی کور گره‌ ها باز شد و بازار فروش عروسک‌ هایی که با نخ امید بافته بود رونقی دوباره گرفت.

او از حمایت‌ ها و استقبال خوب بسیج سازندگی دست ساخته هایش و تسهیل گری برای فروش آن‌ها در فروشگاه دائمی تولیدات روستایی استان می‌ گوید.

گفتنی است با پیگیری بسیج سازندگی کمک اعتباری بابت تهیه دستگاه بافندگی او انجام شد و امسال در هفته دفاع مقدس توسط بسیج سازندگی به محل نمایشگاه هفته دفاع دعوت شد و در آنجا مورد استقبال گسترده بازدید کنندگان و مسئولین قرار گرفت که این باعث کمک در روند فعالیتش شد.

گرچه این روشندل هنرمند توانسته با اراده قوی خیلی از سختی ها را پشت سر نهد اما برای ادامه مسیر و عرضه ی محصولاتش نیازمند حمایت مسئولان است.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روشن دل عروسک بافی صنایع دستی مشاغل خانگی بسیج سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۲۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی، امروز ۶ اردیبهشت ماه در جشنواره مردمی شکوفه‌های بادام شهر دژکرد گفت: یکی از برنامه‌های این اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس تقویت رویدادها متناسب با مزیت‌های رقابتی هر مکان و مقصد گردشگری در این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به اهدای دو لوح ثبت ملی میراث ناملموس مهارت کیسه‌بافی و شاهنامه‌خوانی شهر دژکرد در حاشیه برگزاری این جشنواره مردمی اشاره کرد و گفت: با توجه به قول مساعد معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر انتخاب دژکرد به عنوان شهر ملی کیسه بافی، مقدمات این مهم فراهم و دژکرد، به زودی شهر ملی کیسه بافی ‌شود.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنانش به افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان اشاره کرد و گفت: آزاد راه شیراز - اصفهان با تلاش دولت مردمی اخیرا افتتاح شده است و شهردژ کرد در مسیر این آزادراه قرار دارد، با توجه به پیشرفت‌هایی که متصویرم برای این شهر کمک می.کنیم زیرساخت‌های گردشگری در منطقه نیز تقویت شود.

به گزارش ایسنا، در حاشیه این مراسم لوح ثبت ملی دو میراث ناملموس مهارت کیسه‌بافی و شاهنامه‌خوانی به فرماندار شهرستان اقلید اهدا شد. همچنین به افرادی که در تهیه و تکمیل پرونده ثبت ملی مهارت کیسه بافی و شاهنامه‌خوانی کمک کردند لوح تقدیر اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • تصادف والدین و دختری خردسال در انتظار پدر و مادر