Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین میشل فلورنوی که انتخاب مورد انتظار بایدن برای وزارت دفاع آمریکا است که مدیر کهنه‌کار پنتاگون و از لحاظ سیاسی میانه‌رو است که مقامات آمریکایی و ناظران سیاسی او را انتخاب اول برای این مقام به شمار می‌رود.

انتخاب بالقوه فلورنوی به دنبال تغییرات گسترده‌ای است که دونالد ترامپ در دوران ریاست‌جمهوریش در وزارت دفاع آمریکا انجام داد و پنج نفر در این چهار سال عهده‌دار این مقام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ دوشنبه این هفته مارک‌ اسپر، وزیر دفاع را که با نظر او برای استفاده از نیروهای نظامی بر ضد مردم معترض مخالف بود، برکنار کرد.

اکنون وفاداران به ترامپ در مقام‌های کلیدی پنتاگون قرار دارند. آنتیونی تاتا، سرتیپ بازنشسته ارتش که زمانی باراک اوباما را «رهبر تروریست» نامیده بود، در راس بخش سیاست‌گذاری پنتاگون قرار داده شده است. تاتا قبلا نتوانسته بود رای سنا را برای رسیدن به مقام وزات دفاع به دست آورد، چرا که توئیت‌های قدیمی او که نظراتی اسلام‌هراسانه در آنها داشت، افشا شده بود.

اگر فلورنوی به عنوان وزیر دفاع تایید شود، باید مسئله کاهش بودجه‌ها و نقش احتمالی ارتش برای توزیع واکسن کووید-۱۹ حل کند. فلورنوی ۵۹ ساله که از «همکاری‌های نظامی قوی در خارج» حمایت می‌کند و برای نخستین بار در دهه ۱۹۹۰ در وزارت دفاع کار کرد و در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ به مقام معاون سیاستگذاری وزارت دفاع رسید.

انتظار می‌رود با توجه به مواضع سیاسی میانه‌روانه فلورنوی حمایت قوی هر دو حزب را جلب کند

کد خبر 565063

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند

معترضان آمریکایی به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع این کشور در مجلس سنا را قطع کرده و خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شدند.

به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا امروز سه شنبه در جلسه سنا مدعی شد کشورش از نبود طرحی برای حفاظت از غیرنظامیان در شهر رفح واقع در جنوب غزه نگران است و با انجام عملیات نظامی در رفح بدون وجود برنامه‌ای مشخص در مورد سلامت شهروندان مخالف است.

به نقل از پایگاه خبری «عربی۲۱»، آستین مدعی شد که اگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بخواهد بدون وجود برنامه‌ای مشخص برای حفاظت از غیرنظامیان در رفح عملیات نظامی انجام دهد، واشنگتن مانع خواهد شد.

وی درباره ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر انتقال تمامی غیرنظامیان رفح پیش از حمله زمینی به این شهر ابراز تردید کرد و گفت تا این لحظه هیچ اقدامی برای انتقال مردم از رفح مشاهده نشده است.

آستین در بخش دیگری از سخنانش به جنگ اوکراین پرداخت و گفت آمریکا موشک‌های «ATACMS» به اوکراین فرستاده و با بیشترین قابلیت دفاعی به حمایت از این کشور ادامه خواهد داد.

بنا بر این گزارش، معترضان به جنگ غزه و حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی، سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند و خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند