Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رسولیان عصر شنبه در مراسم رونمایی از دستگاه تمام اتوماتیک تصفیه شیمیایی آنلاین روغن ترانسفورماتور در مشهد با اشاره به وجود ۲۶۰ شرکت دانش بنیان و ۶۵۰ واحد فناور در خراسان رضوی افزود: شرکتهای دانش بنیانی که مانند چنین دستگاهی را ساخته و در سطح بین‌المللی مطرح شده اند باید از حمایتهای دولت برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امروزه کشورمان با فشارهای خارجی زیادی مواجه شده است که بخش تولید داخلی را تحت تاثیر قرار داده و تلاش دشمن هم بر این مهم متمرکز شده است که تولید داخلی را متوقف کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: در صورتی که بتوان بخش تولید داخلی را تقویت و گسترش داد قادر خواهیم بود با تحریم‌های ظالمانه مقابله کنیم و به راحتی آنها را پشت سر گذاریم.

رسولیان افزود: بخش تولید، نیازمند زیرساختهایی از جمله مواد اولیه و انرژی است و اگر بتوان با توجه و حمایت ویژه از شرکتهای دانش بنیان، نیاز کشور به واردات مواد اولیه را به حداقل رساند می‌توان بر تحریم‌ها غلبه کرد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی، اولویت خراسان رضوی حمایت از شرکتهای دانش بنیانی است که با ارایه محصول خود بتوانند در سطح بین المللی مطرح شوند و مواد اولیه بخش تولید و نیازمندیهای این بخش از جمله برق را تامین کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: امسال نمایشگاهی از "نیازمندیهای ساخت داخل" در مشهد برپا شد تا هم مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید که وارداتی و کشور به آن نیازمند است و هم شرکتهایی که توان تولید مواد اولیه مزبور را دارند و می‌توانند با مطالعه، زمینه تولید آن را فراهم کنند، شناسایی شوند تا بتوان این دو بخش را به هم متصل و تولید داخل را تقویت کرد.

رسولیان افزود: در واقع نمایشگاه توانمندیهای تولید داخل در سال جاری فرصتی برای اتصال بین بخش تولیدی و بخش علمی استان بود تا از وابستگی کشور به واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز بخش تولید کاسته شود.

وی ادامه داد: مصرف برق صنعتی خراسان رضوی در سال گذشته ۱۰ درصد رشد کرد و این امر، رشد بخش صنعتی خراسان رضوی را نشان می‌دهد لذا توجه شرکت برق در مراعات حال صنعتگران در دریافت هزینه‌های مصرف ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در کنار برخی از واحدهای صنعتی که به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، قادر به پرداخت به موقع هزینه مصرف برق خود نیستند و نیازمند یاری شرکت برق هستند واحدهای صنعتی که در تامین هزینه‌های خود مشکلی ندارند باید هزینه مصرف برق خود را به موقع پرداخت کنند.

رسولیان افزود: رشد صنعت در خراسان رضوی و پیشبرد طرحهای سرمایه‌گذاری در این بخش نیازمند تامین برق بیشتری است و شرکت برق باید در این زمینه یاریگر بخش صنعت باشد.

وی با اشاره به توان بالای تولید برق در استان ادامه داد: فرصت خوبی است که از ظرفیت بالای تولید برق در استان بهره بگیریم و آن را به کشورهای همجوار که به برق ایران نیازمند هستند صادر کنیم.

برچسب‌ها مشهد سمنان انرژی برق استانداری خراسان رضوی شرکت دانش بنیان علی رسولیان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سمنان انرژی برق استانداری خراسان رضوی شرکت دانش بنیان اصفهان مشهد سمنان انرژی برق استانداری خراسان رضوی شرکت دانش بنیان اصفهان اخبار کنکور شرکتهای دانش بنیان خراسان رضوی مواد اولیه بخش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان، موفق شدند یکی از نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در تولید بنزین را تولید و تجاری‌سازی کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا با بومی‌سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام موثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

 حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا درباره فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری‌سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آنها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی‌سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور