Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@08:16:11 GMT

دفاتر ازدواج، صلاحیت برگزاری مراسم را ندارند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۵۳۰۴

دفاتر ازدواج، صلاحیت برگزاری مراسم را ندارند

به گزارش افکارنیوز،

گزارش‌ها حاکی از این است که علیرغم شیوع گسترده ویروس کرونا و اوج گرفتن آمار فوتی‌ها و همچنین تعطیلی چند ماهه تالارها به دلیل گسترش این ویروس،   بعضی از  محضرهای ثبت ازدواج  در یک فضای نسبتاً کوچک و مسقف، ضمن برگزاری خطبۀ عقد، سور و سات پذیرایی ده‌ها مهمان را هم فراهم می‌کنند.

علی اصغر زارعی،   نائب رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق ، در این رابطه گفته که بیش از شش سال است که مجموعه‌هایی تحت عنوان سالن عقد، اتاق عقد، باغ عقد، روف گاردن اختصاصی، خانه عقد و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بدون هیچ گونه مجوزی از هیچ صنف و ارگانی در حال فعالیت هستند. از این رو کانون سردفتران در سال ۱۳۹۶ طی مکاتبه‌ای با اتاق اصناف تهران لزوم ساماندهی چنین مجموعه‌هایی را به اطلاع رساند.  اتاق اصناف تهران این درخواست کانون را به اتحادیه تالارهای پذیرایی ارجاع داد. از این جهت کانون سردفتران ازدواج و طلاق طی جلسه‌ای این موضوع را با اتحایه تالارها مطرح کرد و کانون با توجه به لزوم ساماندهی چنین مشاغل نوظهور، ایجاد یک رسته جدید در صنف تالارهای پذیرایی را به اتحایه تالارهای پذیرایی پیشنهاد داد تا این مشاغل بتوانند مطابق با دستورالعمل‌های خاص از اتحادیه تالارهای پذیرایی مجوز بگیرند و فعالیت قانونی داشته باشند.

اما خسرو ابراهیمی نیا درباره فعالیت این واحدها ‌ تصریح کرد:  دفاتر ازدواج و طلاق زیر مجموعه قوه قضاییه هستند.  این دفاتر به طور کلی نباید مراسمی برگزار کنند و آیین نامه‌ها هم اجازه این کار را به آنها نمی‌دهد. این دفاتر فقط محل ثبت ازدواج و طلاق یعنی خواندن صیغه محرمیت یا فسخ آن هستند، در ماهیت نمی‌توانند به برگزاری مراسم و تهیه سفره عقد ورود کنند و این کار خلاف قانون است.  

وی با بیان اینکه این دفاتر صلاحیت اجرای مراسم را ندارند، گفت: با توجه به موارد گفته شده به طور کلی انتقال سالن های مراسم دفاتر ازدواج به عنوان زیرمجموعه اتحادیه تالارداران موضوعریت ندارد.  

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران همچنین در پاسخ به اینکه آیا این سالن ها قبل از ویروس کرونا به فعالیت تالارها آسیب رسانده بود، تصریح کرد که در این زمینه تالارداران به قوه قضاییه نامه‌ای ارسال کردند، اما هنوز پاسخ دریافت نکردند.  

ابراهیمی نیا در ادامه با بیان اینکه تعطیلی تالارها طی ماه های اخیر و اوج گیری شیوع و فوتی‌های کرونا نشان می‌دهد که تالارها عامل گسترش این بیماری نیستند، تصریح کرد: منطق دولت و ستاد ملی کرونا در اوایل سال بسیار خوب بود که نتیجه آن هم کاهش تعداد فوتی های بیماری به زیر ۴۰ نفر بود، اما در حال حاضر با نبود بررسی و روشهای درست این آمار دوباره اوج گرفته و ما شاهد هستیم تالارهای پذیرایی که قادر به برگزاری مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی در زمینه ضد عفونی سالن، استفاده از ماسک و دستکش و تهیه غذا هستند همچنان تعطیل‌اند، اما مراسم در خانه‌ها، رستوران ها و حتی همین سالن‌ها بدون رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌شود.  

وی افزود: بنابراین به نظر می رسد افزایش آمارهای مربوط به کرونا ناشی از بی برنامگی است و در حال حاضر حتی اگر تهران به مدت دو هفته تعطیل شود، اما برنامه درست و تقسیم کار وجود نداشته باشد وضعیت درست نمیشود.

این مقام صنفی پیش‌تر از از  ورشکستگی کامل  این صنف خبر داده و گفته بود که تسهیلات کرونایی هم نتوانسته به اعضای این صنف کمک کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دفاتر ازدواج ورشکستگی کامل ازدواج رستوران ها دفاتر ازدواج ورشکستگی کامل تالارهای پذیرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۵۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

در استقبال از حضور کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کارگاه‌های هنری کتاب‌محور در مرکز فرهنگی و هنری مجتمع کانون استان قزوین برپا شده است.

در این کارگاه‌ها به سفارش مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار هنری سرامیکی با نقش‌هایی براساس محتوای کتاب‌های کانون برای اهدا به بازدیدکنندگان کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهیه می‌شود.

تولید این آثار هنری مبتنی بر اساس محتوای کتاب‌های کانون با هدف استفاده از ظرفیت هنر برای ترغیب کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی و انس با کتاب انجام می‌شود

کانون پرورش فکری با هزار عنوان کتاب و ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری از جمله رونمایی کتاب‌های جدید در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

انتشارات کانون بیش از ۵۷ سال سابقه فعالیت دارد و در این دوره از نمایشگاه کتاب نیز با کتاب‌های چاپ اول و تجدید چاپ مناسب برای گروه‌های سنی نوباوه (بالای ۴ سال)، نوخوان (بالای ۷ سال)، نونهال (بالای ۹ سال)، نونگاه (بالای ۱۲ سال) و نوجوان (بالای ۱۵ سال) حضور دارد.

کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب‌های گروه سنی مثبت صفر (کودکان بدو تولد تا ۳ سال) نیز رونمایی خواهد کرد.

همچنین برگزاری مراسم رونمایی از کتاب‌های جدید کانون از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه خواهد بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سه سالن ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی و ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) حضور دارد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ساخت سالن پذیرایی خیرساز ویژه زوج های جوان در گراش
  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • تحت تاثیر پیشرفت دفاتر اسناد رسمی ایران قرار گرفتم
  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران