Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌ غربی گفت: مطالعات طرح سایت‌موزه چالدران انجام و با یک مشاور برای طراحی این موزه منعقد شده و در صورت تایید شدن طرح توسط اداره‌کل موزه‌های وزارت میراث‌رهنگی فازهای اجرایی آن تا پایان سال آغاز می‌شود. - اخبار استانها -

جلیل جباری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه اظهار داشت: طرح ساخت سایت‌موزه چالدران یکی از طرح‌های مهم است که در سفر رئیس جمهور به استان از محل اعتبارات ملی بودجه خاصی برای آن در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: مطالعات طرح سایت‌موزه چالدران انجام و با یک مشاور برای طراحی این موزه منعقد شده است و در صورت تایید شدن طرح توسط اداره‌کل موزه‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فازهای اجرایی آن تا پایان سال آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: بنیاد علوی نیز قول مساعد برای ارائه کمک مالی به این طرح داده است و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

زیرساخت‌های قره‌کلیسای چالدران تقویت می‌شودبرنامه بررسی و پایش آثار تاریخی شهرستان چالدران آغاز شدساخت دیوار ضلع ورودی سایت‌ موزه چالدران به پایان رسید

جباری گفت: در طراحی این سایت‌موزه توجه به معرفی مفاخر و شخصیت‌های مهم حاضر در جنگ یکی از اولویت‌های مهم بوده و الهام از آرایش نظامی جنگ می‌تواند به یک الگوی مناسبی برای طراحی سایت‌موزه چالدران باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اخیرا مدیرکل اموز موزه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز اظهار داشت: در طراحی این سایت‌موزه بهتر است که از موزه‌های جنگ سایر کشور‌ها الگوبرداری و بر این اساس یک المان برای نشان دادن تعداد شهدای جنگ چالدران براساس باورهای اسلامی و در نهایت خلاقیت انتخاب شود.

محمدرضا کارگر افزود: طراحی موزه باید به گونه‌ای باشد که در آن هر بازدیدکننده با مشاهده المان ها متوجه عظمت این جنگ شود.

وی تصریح کرد: در طراحی سایت‌موزه چالدران باید به این موضوع توجه شود که لزومی برای پرداختن به سابقه و نتایج این جنگ نیست بلکه به نمایش گذاشتن لحظه‌ای از وقوع جنگ است که حالتی شبیه به موزه یادمانی و نمایشی دارد.

انتهای پیام/7548/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سایت موزه چالدران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پس تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر انجام شده شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری، عملیات اجرایی احداث مخزن ۱۵۰۰ یک هزار و ۵۰۰ مترمکعبی آب شرب شهر گوجان را شروع کرد.

وی افزود: این مخزن با هدف افزایش امکان ذخیره‌سازی آب آشامیدنی شهر گوجان احداث می‌شود که با بهره‌برداری از آن، شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان و پایداری بیش از پیش آب شرب این شهر باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: احداث این مخزن ذخیره در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع انجام می‌شود.

کریمی عنوان کرد: برای اجرای این پروژه، اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه عملیات سنگ‌بری و خاکبرداری این مخزن به پایان برسد مراحل احداث و ساخت و ساز شروع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شهر گوجان جمعیت حدود ۱۰ هزار نفری را در خود جای داده و از توابع شهرستان فارسان است که در ۳۶ کیلومتری شهرکرد مرکز استان واقع شده است.

کد خبر 6093739

دیگر خبرها

  • موزه‌های آنلاین طراحی شد
  • اتفاقی عجیب برای سردار آزمون در رم
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد
  • وضعیت نامشخص آزمون و ۵ بازیکن رم در پایان فصل
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و سپاهان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir