Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع تولید گوشت مرغ در استان را  ۱۸ هزار و ۷۵۰ تن مرغ در سال دانست.

وی تعداد واحدهای مرغ گوشتی در استان را ۱۰۱ واحد دانست و افزود: این واحدها سالانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ تولید می شود.

تامین هفت هزار و ۴۳۰ تن تخم مرغ از سایر استان ها

وی همچنین نیاز سالانه تخم مرغ در استان را ۱۱ هزار و ۲۲۰ تن عنوان کرد و اظهار داشت: تنها در واحد های مرغداری استان دو هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ تولید می شود که هفت هزار و ۴۳۰ تن تخم مرغ از سایر استان ها تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدزاده تعداد مرغداری های تخمگذار استان را نیز چهار واحد عنوان کرد و گفت: بخش زیادی از تخم مرغ مصرفی استان از استان های گلستان و خراسان رضوی تامین می شود.

وی نرخ مصوب مرغ به ازای هر یک کیلوگرم را ۱۳۴ هزار ریال و تخم مرغ را ۱۲۵ هزار ریال دانست و افزود: قیمت مرغ در استان نسبت به اوایل امسال ۴۹ هزار ریال افزایش یافته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی علت گرانی گوشت مرغ و تخم مرغ را گرانی نهاده های مورد نیاز از جمله ذرت و سویا دانست و گفت: نیاز استان سالانه به ۳۰ هزار تن ذرت و ۱۵ هزار تن سویا است.

وی سطح زیر کشت ذرت علوفه ای در استان را هزار و ۵۹۲ هکتار و ذرت دانه ای  را ۵۰ هکتار دانست و اظهار داشت: در مجموع سالانه ۵۸ هزار و ۷۲۲ تن ذرت علوفه ای و دانه ای در استان تولید می شود.

محمدزاده با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت مرغ در استان به ازای هر یک نفر ۳۱ کیلوگرم در سال است، اظهار داشت: در استان سالانه ۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی می شود که در برخی از ایام با پیک تولید گوشت مرغ و در برخی از ایام نیز با کمبود مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته مجوز راه اندازی ۳۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی داده شد افزود: در سال ۹۲ برای ایجاد مرغ داری محدودیت ایجاد شد که با تلاش های صورت گرفته از پارسال تاکنون این محدودیت ها برداشته شده است.

وی افزود: تلاش می شود امسال نیز برای رفع نیاز مصرف گوشت سفید در استان مجوز ایجاد مرغداری داده شود که در این خصوص هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی کمبود نقدینگی اتحادیه مرغداران و شرکت های تابعه برای خرید نهاده از جمله ذرت و کنجاله سویا، تاخیر در ارسال محموله های وارداتی مثل ذرت و کنجاله سویا به دلیل کوتاه بودن دوره جوجه ریزی را از دیگر مشکلات تولید کننده ها دانست و افزود: پیشنهاد می شود حداقل سهمیه مرغداران را از انبارهای داخل تامین شود.

محمدزاده کمبود زیر ساخت ها صنایع کشتارگاهی، سرد خانه و تونل انجماد برای صادرات گوشت مرغ را از دیگر مشکلات مرغ داری ها دانست.

همچنین سه واحد پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه در دوره، سه واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت ۲۵۰ تن گوشت در سال و یک واحد پرورش کبک صنعتی با ظرفیت پنج هزار و ۶۷۰ قطعه در دوره فعالیت دارد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بجنورد گوشت مرغ خراسان شمالی تخم مرغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بجنورد گوشت مرغ خراسان شمالی تخم مرغ وزارت جهاد کشاورزی بجنورد گوشت مرغ خراسان شمالی تخم مرغ اخبار کنکور خراسان شمالی گوشت مرغ تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۶۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ پرتراکم‌ترین نقطه در دنیا از نظر نسبت جمعیت پلنگ ایرانی به سطح واحد در خراسان شمالی قرار دارد.
پلنگ ایرانی دارای بزرگترین جسه بین زیر گونه‌های پلنگ در جهان است و در راس هرم گوشتخواران قرار دارد.
حضور پلنگ در طبیعت سبب کنترل جمعیت گراز و گرگ خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست