Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفری گفت: بیش از ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در قالب واجب، مستحبی و فطره از ابتدای سال جاری در استان زنجان جمع آوری شده و ۸۱ درصد از این مبلغ در امور نیازمندان و محرومین هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای زکات  شهرستان ابهر با اشاره به اینکه جمع آوری و هزینه کرد زکات در جامعه اسلامی از شئونات حاکم اسلامی و ولی فقیه زمان است، گفت: براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و اذن مقام معظم رهبری(مدظله العالی) این وظیفه به کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات واگذار شده و بر همین اساس پیگیری فرهنگ سازی، گفتمان سازی، ترویج و جمع آوری زکات از طریق این نهاد انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هدایت صفری با اشاره به فرازی از پیام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در اجلاس سراسری زکات که فرمودند:"ما مسئولان باید از کم کاری خود در خصوص این فریضه الهی آمرزش خداوند را طلب کنیم و به عفو او پناه بریم " ، افزود: جریان سازی و گفتمان سازی در حوزه زکات نیازمند عزم و همت همگانی بوده و هر کارگزاری در هر سطحی که دارای مسئولیتی در نظام است باید در این بخش ایفای نقش نماید تا نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات و رسیدگی به نیازمندان به یک گفتمان غالب تبدیل شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آثار و فواید پایین دستی زکات کمک به نیازمندان و اجرای پروژه های عام المنفعه است، ادامه داد: از مهمترین آثار بالادستی زکات جاری شدن برکت در جامعه است و به اگر به اولاد بیاید صالح می شود، اگر به بدن و جسم انسان بیاید سالم می شود و اگر به قلب انسان بیاید خوشبخت می شود، پس با این نگاه پرداخت زکات  خرج مال نیست، بلکه جمع مال است.

 

وی همچنین تصریح کرد: اگر این موضوع به صورت صحیح تبیین شود قطعاً فرهنگ پرداخت زکات به عنوان فرهنگ غالب در جامعه جاری شده و از محل منابع آن زمینه رسیدگی به نیازمندان و رفع مشکلات آنها فراهم می شود و در این صورت است که خدمت به مردم وجود مس گونه انسان را تبدیل به طلا می کند و وظیفه هر کارگزار نظام  به عنوان عنصری از جامعه ولایی ایفای نقش موثر در این بخش است.

 

دبیر شورای زکات استان زنجان افزود بر اساس آمارهای موجود 81 درصد زکات جمع آوری شده در امور محرومین و نیازمندان و 19 درصد در امور فی سبیل ا... و ساخت، تکمیل، مرمت و بازسازی 32 پروژه عام المنفعه از جمله مسجد، حسینیه، غسالخانه ، خانه عالم و پل در شهرستان هزینه شده است.

 

وی با بیان اینکه مبنای هزینه کرد زکات نظر مودیان و پرداخت کنندگان زکات بوده و زکات جمع آوری شده در هر منطقه و محل در همان منطقه و محل هزینه می شود، افزود: تمامی وجوهات جمع آوری شده در هر محل با نظر مودیان زکات هزینه شده و ریالی از این وجوهات در جای دیگر هزینه نمی شود.

 

صفری با بیان اینکه کمیته امداد در خط مقدم مبارزه با فقر است و اگر چالش اقتصادی اتفاق بیفتد می تواند موجب افزایش مراجعات به این نهاد شود، تصریح کرد: راهبرد کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای خانواده های تحت حمایت بوده و تلاش می کنیم با راهبرد توانمندسازی و خروج توانمند شده خانواده های تحت حمایت از چرخه حمایتی راداشته باشیم.

 

پایان پیام/693

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت از محرومان کمیته امداد استان زنجان جمع آوری زکات جمع آوری شده کمیته امداد هزینه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد

اکتشافات جهانی نفت و گاز در سال میلادی گذشته، به معادل ۵ میلیارد بشکه نفت کاهش و همزمان، هزینه‌های اکتشاف نزدیک به دو برابر افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، گزارش مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) که توسط خبرگزاری آنادولو نقل شده است، نشان می‌دهد ۶۰ درصد از پنج میلیارد بشکه، اکتشاف نفتی جدید و مابقی آن، اکتشافات گازی بوده است.

این پنج میلیارد بشکه در مقایسه با معادل ۱۰.۵ میلیارد بشکه نفت اکتشاف شده در سال ۲۰۲۲، کاهش نشان می‌دهد و استدلال‌های اوپک را تائید می‌کند که با وجود رشد تقاضا، صنعت نفت و گاز به میزان کافی در تولید، سرمایه گذاری نمی‌کند. اوپک، علت این روند را دلسردی سرمایه‌گذاری از مواضع آژانس‌های پیش‌بینی‌کننده و دولت‌های حامی گذار انرژی، می‌داند.

مشکل هزینه هم احتمالا در کاهش نرخ سرمایه گذاری موثر بوده است. مجمع کشورهای صادرکننده گاز گزارش کرد هزینه اکتشاف معادل هر بشکه نفت در سال ۲۰۲۳ برای گاز طبیعی، به ۵.۳۰ دلار در مقایسه با ۲.۶۰ دلار در سال ۲۰۲۲، افزایش یافت.

طبق گزارش  این گروه، هزینه‌های اکتشاف برای نفت هم به طور قابل توجهی افزایش یافته و از ۳.۵۰ دلار معادل هر بشکه نفت در سال ۲۰۲۲، به ۸.۸۰ دلار معادل هر بشکه نفت صعود کرده است که می‌تواند به دلیل انجام بیشتر اکتشافات جدید در بلوک‌های فراساحلی در آب‌های عمیق باشد.

اطلاعات مجمع کشورهای صادرکننده گاز نشان می‌دهد ۴۱ درصد از اکتشافات جدید در سال میلادی گذشته، در آب‌های فوق عمیق و ۳۰ درصد دیگر در قسمت آب‌های عمیق انجام شده است.

از نظر توزیع جغرافیایی اکتشافات جدید، بزرگترین بخش از اکتشافات جدید در سال ۲۰۲۳، در آسیا با ۳۲ درصد انجام شد و پس از آن آمریکای لاتین (۲۱ درصد) در جایگاه دوم و اروپا و آفریقا هر کدام با ۱۱ درصد، مشترکا در رتبه سوم قرار گرفتند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، افزایش هزینه‌های اکتشاف و چالش‌های موجود در یافتن منابع جدید نفت و گاز، ممکن است باعث کاهش رشد سرمایه‌گذاری در این بخش شود و نگرانی‌هایی را که اکنون به طور منظم توسط اوپک از کسری ساختاری در حال ظهور در بازارهای نفت ابراز می‌شود، تشدید کند، در حالی که تقاضا برای نفت همچنان در مسیر رشد قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس