Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:41:27 GMT

تولید۵۰ هزار تن شیر در ساری

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۶۱۰۹

تولید۵۰ هزار تن شیر در ساری

ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: سالانه ۵۰ هزار تن شیر و ۶ هزار و ۲۵۸ تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید می شود.

رضا پورفلاح از توزیع سه هزار و ۲۰۱ تن سبوس گندم یارانه ای بین دامداران و شرکت های تعاونی وابسته به دام شهرستان ساری از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

وی افزود: برای حمایت از دامداری‌ها و به منظور تامین گوشت قرمز، سبوس گندم یارانه دار بین بهره برداران توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری اظهارکرد: سامانه یکپارچه نهاده های دامی کشور برای تسهیل در روند خرید سبوس گندم یارانه دار، رصد تولید و فروش و توزیع سبوس گندم، سیاست گذاری برای تنظیم بازار نهاده های دامی، توزیع مناسب نهاده های یارانه دار و برنامه ریزی برای تعیین نیازهای غذایی دام طراحی شده است.

این مسئول گفت: برای خرید نهاده دامی یارانه دار سبوس گندم توسط شرکت های تعاونی شهرستان ساری باید این شرکت ها و عاملین خرید با مراجعه به سامانه یکپارچه نهاده های دامی کشور به آدرس www.enahadeh.ir، مشاهده میزان دقیق محصول قابل فروش هر یک از کارخانه هایی که مجاز به خرید از آنها هستند و با توجه به میزان سهمیه تعیین شده آن شرکت در زمان مناسب اقدام به ثبت کنند.

پورفلاح خاطرنشان کرد: شهرستان ساری دارای یک هزار و ۱۲۶ واحد دامداری صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی به ظرفیت ۵۴ هزار راس است که در طول سال، ۵۰ هزار تن شیر و ۶ هزار و ۲۵۸ تن گوشت قرمز تولید می کنند و به عنوان قطب تولید فرآورده های دامی استان شناخته می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی لبنيات مازندران شهرستان ساری یارانه دار سبوس گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۶۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نایین گفت: در راستای اجرای طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳، ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی توسط این نهاد معدوم شد.

بهزاد متولی‌زاده نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در شهرستان نائین، شبکه دامپزشکی این شهرستان نیز هم‌زمان با سراسر کشور و با بهره‌گیری از یک اکیپ ثابت و یک اکیپ سیار اقدام به نظارت بهداشتی بر کلیه واحدهای عرضه فراورده‌های خام دامی از تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ کرد.

وی ادامه داد: با انجام بازرسی‌های مستمر از کشتارگاه دام و فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی، مقدار ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی ضبط و معدوم و ۳ واحد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نائین از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه‌های مجاز عرضه تهیه و به برچسب دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضا محصول و همچنین رعایت شرایط نگهداری آن توجه کنند.

کد خبر 747690

دیگر خبرها

  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان