Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:35:14 GMT

حضور شطرنج بازان ایران در مسابقات رده های سنی جهان

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۷۰۳۹

حضور شطرنج بازان ایران در مسابقات رده های سنی جهان

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) مسابقات رده‌های سنی این رشته را به عنوان یکی از آخرین رویدادهای مصوب برای سال جاری میلادی به صورت آنلاین برگزار خواهد کرد.

این رقابت‌ها به صورت رسمی از سوم آذرماه آغاز شده و در یک بازه زمانی ۲۵ تا ۳۰ روزه پیگیری می‌شود.

برگزاری مسابقات رده‌های سنی جهان به صورت آنلاین باعث ایجاد تغییراتی در شیوه این رقابت‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب که مسابقات در قاره‌های مختلف به صورت جدا برگزار می‌شود و نفرات برتر آنها برگزار کننده مرحله نهایی جام خواهند بود.

این رقابت‌ها در قاره آسیا طی روزهای ۱۱ تا ۱۳ دسامبر برگزار می‌شود که طی آن نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

طبق دستورالعمل مصوب فیده ۱۰ نفر برتر رنکینگ جهانی در هر یک از رده‌های سنی زیر ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶ و ۱۸ ساله دختران و پسران می‌توانند در این رقابت‌ها شرکت داشته باشند.

بر این اساس مائده یوسفیان و آدرینا ایمانی (زیر ۱۰ سال)، امیررضا پورآقا (زیر ۱۶ سال- رده آزاد)، آناهیتا زاهدی فر و انوشا مهدیان (زیر ۱۸ سال)، آرش داغلی (زیر ۱۸ سال- رده آزاد) شطرنج بازان ایرانی هستند که طبق رنکینگ جهانی سهمیه حضور در مسابقات رده‌های سنی جهان را در اختیار دارند. با این حال هنوز حضور این نفرات و در کل ترکیب شرکت کننده تیم ایران مشخص نیست.

مهرداد اردشی سرمربی تیم شطرنج نوجوانان در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی جهان در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: علاوه بر شطرنج بازانی که بر اساس رنکینگ جهانی می‌توانند در مسابقات شرکت داشته باشند و طبق دستورالعمل مصوب، نفرات اول هر رده سنی در مسابقات قهرمانی کشور هم مجاز به شرکت در این رقابت‌ها هستند.

وی افزود: بنابراین علاوه بر شطرنج بازانی که جزو ۱۰ نفر برتر رده سنی خود در رنکینگ فیده به حساب می آیند ما می‌توانیم در رقابت‌های سنی جهان نمایندگان دیگری از میان برترین‌های قهرمانی کشور هم داشته باشیم. فدراسیون در حال بررسی این موضوع است تا بتواند ترکیب نهایی را مشخص کند.

اردشی تصریح کرد: نفرات برتر ایران در رنکینگ فیده مجاز به حضور در مسابقات هستند اما این حضور زمانی قطعی به نظر می‌آید که اعلام آمادگی رسمی از ایران به فیده صورت بگیرد. هنوز این اعلام آمادگی انجام نشده چرا که در مورد ترتیب هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم.

سرمربی تیم شطرنج نوجوانان در مورد شیوه برگزاری رقابت‌ها اظهار داشت: بعد از اتمام مسابقات در سطح هر قاره سه نفر اول هر رده سنی بخش دختران و پسران راهی مرحله دوم می‌شوند تا با چهار نفر اول رنکینگ جهانی در همان رده سنی رقابت‌های خود را تا تعیین نفرات برتر دنبال کنند.

کد خبر 5071624 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: آرش داغلی فدراسیون جهانی شطرنج شطرنج لیگ برتر والیبال تیم ملی فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران هندبال والیبال لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر هندبال ویروس کرونا تیم ملی فوتبال بوسنی کاراته فدراسیون کشتی شاهین طاهرخانی نقل و انتقالات لیگ بیستم مسابقات رده های سنی رده های سنی جهان رنکینگ جهانی رقابت ها رده سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه

در دور ششم مسابقات شطرنج شهرهای آسیا در روسیه، تیم ملی امید مردان و زنان مقابل نمایندگان روسیه به ترتیب به برتری و تساوی رسیدند. 

به گزارش ایسنا، در دور ششم مسابقات شطرنج شهرهای آسیا خانتی مانسیسک روسیه، تیم ملی امید مردان و زنان ایران برابر نمایندگان روسیه با نام‌های تولاسیتی و مسکوسیتی صف‌آرایی کردند که در نهایت با برتری ۳ بر ۱ تیم ملی مردان ایران و تساوی ۲ بر ۲ تیم زنان ایران به پایان رسید.

در پایان دور ششم تیم ملی امید مردان ایران با ۱۰ امتیاز تیمی و ۲ امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشین روس در جایگاه دوم و تیم ملی زنان با ۷ امتیاز تیمی و پوئن‌شکنی بهتر نسبت به رقبا در جایگاه چهارم قرار دارد.

سه دور تا پایان مسابقات باقی مانده و تیم‌های ایرانی برای تصاحب صدر جدول در تکاپو هستند. 

تیم ملی امید مردان با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و تیم ملی زنان ایران با ترکیب آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف در مسابقات خانتی مانسیسک حضور دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر
  • مسابقات والیبال ساحلی با معرفی نفرات برتر پایان یافت
  • معرفی نفرات برتر تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • معرفی نفرات برتر مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • شرایط ملی پوش شدن ۳ فرنگی کار استان فارسی
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • پایان رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با معرفی نفرات برتر
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • نفرات برتر پنج وزن دوم جام تختی