Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:03:21 GMT

افزایش تستینگ از موارد مهم در درمان کرونا است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۸۱۷۶

ایسنا/کردستان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان کمک در زمینه افزایش تستینگ یکی از موارد مهم در بحث استراتژی درمان کرونا است که نیاز به حمایت ویژه دولت دارد.

فرزین رضاعی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه زیرساخت هایی در کردستان در دوران کرونا فراهم شد که به داد مردم رسید اظهار کرد: علوم پزشکی کردستان دارای 2924 تخت است که یک سوم این میزان و همچنین 69 تخت ویژه در دوران کرونا اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما مشکلات زیادی هنوز وجود دارد که برای حل آن ها باید به استراتژی سرکوب اپیدمی که چند نکته اساسی شامل فاصله گذاری اجتماعی، بیماریابی و غربالگری، قرنطینه خانگی و درمان بیماران است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان عنوان کرد: باید واقعیت را بپذیریم که بسیاری از مردم و مسئولین دچار روزمرگی شده اند و ما بسیاری از اوقات در استان ها تنها می مانیم، صرف اینکه کارهای تبلیغاتی و اقناع کردن مردم دیگر جوابگو نیست و به نظر می رسد سخت گیری های بیشتر با رعایت شرایط سختی که اکنون کشور دارد الزامی است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که شاید نتوان بسیاری از سخت گیری های سایر کشورها را در ایران انجام داد اما سخت گیری بیشتر در مورد کسانی که جان مردم را به خطر می اندازند با اعمال جریمه واقعی می تواند مثمر ثمر باشد.

اختیارات ستاد استانی کرونا باید افزایش یابد

رضاعی عنوان کرد: اختیارات استان ها باید در یک چارچوب مشخص افزایش یابد؛ در کردستان که یک استان مرزی است اگر شرایط خاصی پیش بیاید، تا مرحله نامه نگاری به اتمام برسد و ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بگیرد فرصت از دست می رود.

وی بحث تنگنای منابع و پرسنل کادر درمان را نیز از جمله مسایل مهم شرایط کنونی ذکر و بیان کرد: یکی از حلقه های این مسئله افزایش انگیزه افراد درگیر با درمان کرونا است که برای تحقق آن انتظار حمایت بیشتری از دولت داریم.

ظرفیت تستینگ در استان ها افزایش یابد

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان خاطرنشان کرد: کمک در زمینه افزایش تستینگ یکی از موارد مهم در بحث استراتژی درمان کرونا است که نیاز به حمایت ویژه دولت دارد، اکثر استان ها ظرفیت افزایش ظرفیت تستینگ همراه با افزایش شیفت ها را دارند.

وی تاکید کرد: تستینگ از راهکارهایی است که می تواند به افزایش ایزیلاسیون بیماران کمک کند.

رضاعی یادآور شد: هزینه تستینگ بالا است و وزارت بهداشت نمی تواند به تنهایی این ظرفیت را افزایش دهد؛ بر همین اساس این مهم نیز نیازمند حمایت ویژه دولت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا درمان کرونا استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال

ناصر عاشوری دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری نمایشگاه نفت تصریح کرد: ما طی مدت ۴ روز برگزاری نمایشگاه ضمن مذاکره با شرکت‌های داخلی و خارجی از جمله سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها تعدادی از تفاهمنامه هایی را که سال‌های گذشته به امضا رسانده بودیم؛ به قرارداد تبدیل می‌شوند و چه بسا تفاهم نامه‌های جدیدی با بانک‌ها و بیمه به امضا برسانیم.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه ۳ پنل با موضوعات برنامه ریزی برای تولید با کیفیت، تأثیر کاهش منابع مالی در تکمیل پروژه و تهدید کاهش نیروی انسانی و نیروی متخصص برنامه ریزی کردیم.

یه گفته دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور در گذشته تنها متخصصان این حوزه مهاجرت می‌کردند و اکنون نیروی فنی در حال مهاجرت هستند که این مسأله تهدیدی برای ما است.

وی ادامه داد: حداقل پیشنهاد دستمزد خارج از مرزهای ما ۶۰۰ میلیون تومان است در حالی که در کشور ۵۰ میلیون تومان است.

عاشوری با اشاره به اینکه ناترازی یکی از مسائل است که در همه عرصه‌ها وجود دارد، اضافه کرد: برای ناترازی گازوئیل و بنزین دو نوع تفکر وجود دارد؛ یکی ظرفیت افزایش تولید و دیگری دوگانه سوز کردن خودروها و مصرف بهینه با همین میزان تولید ادامه دهیم.

وی ادامه داد: من با افزایش ظرفیت تولید مخالفتی ندارم اما با پالایشگاه‌های فعلی افزایش ظرفیت امکان پذیر نیست. چرا که اگر تحریم‌ها وجود نداشت و سرمایه‌گذاری کافی صورت می‌گرفت ساخت پالایشگاه مادر دست کم به ۶ سال زمان نیاز دارد.

عاشوری اضافه کرد: در ۱۵ سال اخیر مصوبات ساخت پالایشگاه‌هایی وجود دارد که هیچ کدام به ثمر نرسیدند.

دبیر کل انجمن پالایش نفت کشور تاکید کرد: با اطمینان خاطر می‌گویم ناترازی به علت مصرف بی‌رویه است. زیرا در مصرف رشدی داریم که نقشی در اقتصاد ما ندارد.

چی با اشاره به اینکه هدر رفت انرژی بسیار بالاست خاطر نشان کرد: متأسفانه خودروهایی استفاده می‌شود که تولید آنها مربوط به قبل از انقلاب است و آنطور که کارشناسان می‌گویند میزان هدر رفت بنزین در سال ۲۵ میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید به دنبال بهینه سازی سوخت و کنترل مصرف باشند، اضافه کرد: اگر دولت تدبیری در نظر نگیرد بدون شک تا دو سال آینده در همه حوزه‌های انرژی ناترازی خواهیم داشت اعم از آب، گاز و بنزین با مشکل روبرو خواهیم شد.

ادامه دارد

کد خبر 6097587 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور/ از رشد موالید تا چند فرزندی
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • ثبت ۳ هزار و ۵۰۰ قهرمان پیشنهادی از سوی مخاطبان در کردستان
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان