Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-02@03:21:17 GMT

تبعات کرونا تا ۴۰سال در زندگی مردم می‌ماند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۷۲۶۰

تبعات کرونا تا ۴۰سال در زندگی مردم می‌ماند

رویداد۲۴ محمدعلی محسنی بندپی درباره اعمال محدودیت مشاغل از ساعت ۱۸ که توسط ستادملی مبارزه با کرونا طی یک هفته اخیر اعمال شده است، گفت: معتقدم محدودیت‌های تردد و پروتکل‌های سختگیرانه باید به طور جدی ادامه پیدا کند؛ چراکه اگر به اقدامات کشورهایی که توانسته‌اند در مقابل تبعات کرونا کمترین هزینه را بدهند نگاه کنید، انجام همین پروتکل‌های سختگیرانه به آن‌ها کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده نوشهر و چالوس با بیان اینکه پروتکل‌ها نه برای یک یا دو هفته بلکه به مدت چهار الی پنج ماه باید ادامه پیدا کند، افزود: روزانه بالای ۴۰۰ نفر به رحمت خدا می‌روند و شناسایی بیماران جدید طی ۲۴ ساعت از مرز ۱۱ هزار نفر گذشته است و بروز موردهای جدید به مراتب خطرناک‌تر از تعداد فوتی‌ها است، بنابراین مردم باید در جریان تبعات این بیماری قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: هر فردی که جان خودش را از دست می‌دهد یک خانواده برای خودش دارد که فقدانش می‌تواند عوارض اجتماعی را برای اعضای خانواده‌اش به همراه داشته باشد. شاید شخصی که فوت می‌کند، فرزند خانواده‌ای باشد و پدر و مادر را داغدار ‌کنند. ممکن همسر و نان‌آور باشد که با نبودش اقتصاد خانواده بهم بخورد، ممکن است مادر خانواده باشد که با فقدانش کانون گرم خانواده از هم بپاشد. باید گفت، این تبعات شاید تا ۳۰ الی ۴۰ سال باقی بماند، بنابراین ضمن این که باید از افزایش تعداد فوتی‌هایی که هر روز داریم جلوگیری کنیم از سوی دیگر هم با اقدامات لازم نگذاریم افراد جدیدی مبتلا شوند.

بیشتر بخوانید: ستاد ملی کرونا رای به تعطیلی نداد؛ مجلس ورود می‌کند؟

محسنی بندپی با اشاره به این که دولت از ساعت ۱۸ به بعد تعطیلی اجباری برخی از مشاغل را اعلام کرده است، اظهار داشت: درست است که هر کدام از افراد جامعه نقطه نظرات خاص خودشان را دارند، اعتراضات شدیدی را هم مبنی بر این که آیا کرونا از ساعت ۱۸ به بعد می‌آید؟ بیان می‌کنند، اما هر تصمیمی که برای محدود کردن جامعه در نظر بگیرید با انتقاد مواجه می‌شود و مردم برای این‌که به نوعی از زیر بار این محدودیت‌هاخارج شوند سعی می‌کنند با سیاست‌های ستاد ملی کرونا مقابله کنند و بحث‌های مختلفی در کشور مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: ایده‌آل این بود که از اعتبارات مطلوبی برخوردار و ذخیره ارزی بسیار خوبی داشتیم و یا اینکه اقتصادمان وضعیت درستی داشت و تحریم نبودیم و آن زمان می‌توانستیم کشور را برای یک الی سه ماه تعطیل کنیم اما اکنون که ما در شرایط بسیار استثنایی هستیم، چه باید کرد؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تبعات اجتماعی، امنیتی و اقتصادی بیماری کرونا در کشور بسیار زیاد است؛ ستاد ملی مبارزه با کرونا، هم باید به فکر این بیماری باشد و هم به مسائلی که حول و حوش این بیماری قرار دارد بی‌اندیشد، بنابراین بر ما تکلیف است کاری که از دست‌مان برمی‌آید را انجام دهیم.

وی با اشاره به رفتار مقام معظم رهبری در پذیرش دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مرجع من برای کرونا تصمیمات ستاد ملی است، ما هم در جامعه باید این کار را انجام دهیم. طی ۴۱ سال گذشته هرگز مشاهده نکرده بودیم مراسم‌های عزاداری در بیت رهبری برگزار نشود یا به صورت تک نفره برگزار شود؛ این کار ایشان نشان‌دهنده آن است که تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا باید برایج آحاد جامعه قابل احترام باشد.

نماینده نوشهر و چالوس با بیان این که شاید از ساعت ۱۸ به بعد از نظر اقتصادی فشار کمتری به مردم بیاورد،گفت: ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم سرکار نروند و در خانه بمانند چراکه زندگی‌شان چه خواهد شد؟ به نظرم ساعت آغاز محدودیت‌ها فارغ از ساعت اداری و کاری است و می‌توان از افراد جامعه خواست که در منزل بمانند؛ چرا که حضور آنها در منزل قطعا تبعات کمتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: بعضی از کشورها به طور جدی توانستند با برخی از اقدامات بیماری کرونا را کنترل کنند. اخیراً مطلبی را در بحث ردیابی و شناسایی بیماران می‌خواندم که در یکی از شهرهای چین یک نفر بیمار مبتلا به کرونا پیدا شد که مجبور شدند از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تست بگیرند و به دنبال آن ۱۷۱ مورد جدید پیدا کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر ما هم می‌توانستیم افرادی که مبتلا هستند را با نرم‌افزارهایی که بلافاصله سیستم‌های هشداردهنده نظام بهداشتی و درمانی یا ستاد مبارزه با کرونا را در جریان قرار می‌دادند، شناسایی و دریابی کنیم تا افرادی دیگری مبتلا نشوند بسیار خوب بود، اما این کار هزینه‌های سنگینی دارد.

بندپی در پایان با اشاره به اینکه نزدیک به ۹ ماه از بیماری کرونا می‌گذرد، گفت: در طول این مدت تنها ۵۰ درصد از یک میلیارد یورویی که قرار بود در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد، تخصیص داده شده است که این امر نشان از آن دارد که شرایط کشور استثنایی است. از این رو ما نسبت به کشورهای دیگر نیازمند مشارکت و همکاری بیشتری از سوی مردم هستیم.

منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران ملی مبارزه با کرونا ساعت ۱۸ ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۷۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در همایش روز جهانی مشاوره گفت: یکی از مسوولیت‌های معاونت امور زنان و خانواده در سند مهندسی و فرهنگی، تدوین منشور مشاوره خانواده است که به تدوین نهایی رسیده و پس از طی مراحل قانونی اعلام خواهد شد.

وی افزود: برای برنامه‌ریزی در پیشگیری یا کاهش طلاق، برنامه مدونی در ستاد زن و خانواده در دولت تصویب و پلتفرم همساز برای زوجین نوپا ایجاد شد و مشاوره برای زوجین و مهارت های زندگی به آنها آموزش داده می شود.

وی با اشاره به صفر شدن پشت نوبتی مستمری زنان سرپرست خانوار، گفت: خدمات و حمایت هایی مشاوره ای به هنگام روانشناسی، خدمات حقوقی و توانمندسازی نیز باید صورت گیرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به نقش روانشناسان در امیدآفرینی، افزود: نقش روانشناسان در شادی آفرینی در زندگی در روح و جان بشر و تلاش برای بهینه بودن و زیبا زندگی کردن افراد بر کسی پوشیده نیست. در درمان بیماری های جسمی توصیه به روان آرام و سالم و روح شاداب می شود و این روح و روان است که می تواند سلامت جسم را تضمین کند یا به او برگرداند.

خزعلی ایجاد انگیزه، امید آفرینی، عشق و نشاط با توجه به شناخت توانمندی ها را مهمترین نقش روانشناس دانست، گفت: نقش روانشناسان برای جلوگیری از ناهنجاری ها و آسیب ها بر کسی پوشیده نیست و روانشناسان در ارتقای بینش، روش، دانش، کنش و واکنش نقش اساسی دارند و این روانشناسی سلامت و روانشناسی کمال است و روانشناسان می توانند توانمندی های فرد را به خوبی شناسایی کنند و قوه ها، داشته ها، ظرفیت ها و استعدادهای فرد را تبدیل به عمل و فعلیت و زندگی اور را متحول کنند.

ارائه یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشاوره تلفنی بهزیستی به مردم

مهری سادات موسوی معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه سازمان بهزیستی اولین تشکیلات دولتی است که علم روانشناسی و مشاوره را توانسته وارد ساختار اجرایی کند، گفت: ۹۴ مرکز دولتی و ۳ هزار و ۱۷۴ مرکز مشاوره غیر دولتی در سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیون نفر را طی دو میلیون و ۷۵۰ هزار جلسه مورد مشاوره قرار دادند.

وی افزود: در راستای عدالت اجتماعی و دسترسی عموم افراد به خدمات مشاوره خط ۱۴۸۰ سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشاوره تلفنی ارائه داده است و در سال جاری ارتقای خط و ارتباط با سایر خطوط در دستور کار قرار دارد.

موسوی با اشاره به اختصاص یاری برگ به خانواده های کم بضاعت و مددجویان سازمان بهزیستی، اظهارداشت: برنامه های دیگری مثل مشاوره های به افراد در شرف طلاق، دوره های آموزشی پیش از ازدواج، مهارتهای زندگی و فرزندپروری ارائه می شود که به سلامت روان جامعه کمک می کند.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه حدود ۲۲ سال پیش مسوولیت صدور پروانه فعالیت مراکز مشاوره به سازمان بهزیستی واگذار شده است، گفت: ۳ هزار و ۱۷۴ مرکز در این سال‌ها همراه بهزیستی بودند و نظارت های مختلفی بر روی این مراکز انجام می شود.

کد خبر 6092732

دیگر خبرها

  • سندرم مرموزی که چهره خواننده مشهور را عوض کرد؛ بیماری «سلن دیون» چیست؟
  • شناسایی پیکر یک شهید پس از ۴۰سال
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • (تصاویر) این زن زندگی خود را وقف گربه‌ها کرد