Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید تهرانی مقدم مدیری بود که نوع مدیریت ایشان بسیار شاخص بود و نمی‌توان با افراد دیگر مقایسه کرد چراکه هیچ‌گاه اجازه نمی‌داد بچه‌ها مأیوس شوند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در آستانه سالگرد شهادت پدر موشکی جمهوری اسلامی ایران، سردار رشید اسلام شهید حاج حسن تهرانی مقدم میان همکاران و دوستان قدیمی ایشان رفتیم و برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های ایشان با آنها به گفت‌وگو پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش‌هایی که امروز علاوه بر اینکه امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران را تأمین می‌کند، مظلومین جهان هم چشم امید به آن دارند، تلاش‌هایی با اراده‌های فولادین که ابهت پوشالی ابرقدرت‌های جهان را فرو ریخت. نمونه بی‌نظیر آن موشک‌های حاج حسن بود که پایگاه آمریکایی عین‌الاسد را شخم زدند تا به جهانیان بفهماند که اگر کسی نگاه چپ به این کشور کند، عاقبت این‌چنینی خواهد داشت، به همین بهانه به‌سراغ یکی از همکاران شهید حسن تهرانی مقدم رفتیم و با او به گفت‌وگو نشستیم، او هم مانند الگوی خود گمنامی را برگزید و اجازه نداد که نامی از او برده شود، برای همین از وی با عنوان آقا سلمان یاد می‌کنیم، متن زیر مشروح  گفت‌وگوی خبرنگار تسنیم با وی است:

چگونه با شهید تهرانی مقدم آشنا شدید؟ و اگر خاطره‌ای دارید بفرمایید.

من حدودا 25 سال در مرکز تحقیقات خدمت شهید تهرانی مقدم بودم. در مجموعه هوافضا بخش عمده آن پس از جنگ فعال بود که از سال 1380 مستقیماً با ایشان آشنا شدم و کار کردم. شهید تهرانی مقدم انسانی بسیار مخلص بود و خاطره‌های مختلفی را از ایشان به یاد دارم.

* من را ایستاده دفن کنید تا کسی خوابیدن من را نبیند

به خاطر دارم در سال 1382 یا 1383 بود زلزله‌ای نسبتاً شدید تهران را لرزاند، یک مرکز طراحی مهندسی در اطراف میدان ونک داشتیم که صبح فردای آن حادثه ایشان را در آنجا زیارت کردم، به شوخی به شهید تهرانی مقدم گفتم حاجی دیشب زلزله آمد نترسیدید؟ -  فضا به‌شدت دوستانه و خودمانی بود و توقع داشتم که ایشان هم با شوخی جواب من را بدهد - شهید تهرانی مقدم کاملاً جدی به من گفتند «به ولله من نترسیدم، من از مرگ نمی‌ترسم.» «من دو چیز خواستم که وقتی مُردم من را ایستاده دفن کنند به خاطر اینکه نمی‌خواهم کسی خوابیدن من را ببیند و از پا افتادن من را نظاره‌ کند، دومین وصیت من این است که روی قبر من بنویسید این آدمی بود که آرزو داشت اسرائیل را نابود کند.»

این دو حرف حاج حسن همیشه در ذهن من باقی ماند و زمانی که ایشان به شهادت رسید به یکی از بستگان در مراسم تشییع این موضوع را گفتم و الان هم بر قبر او نوشته شده‌ است.

* علاقه شدید شهید تهرانی مقدم به شهید صیاد شیرازی

زمانی که شهید صیاد شیرازی به شهادت رسید ما در مرکز طراحی مشغول به کار بودیم؛ شهید تهرانی مقدم وارد مرکز شد و سراسیمه به من گفت باید همین الان به مراسم تشییع جنازه ایشان برویم و می‌گفت این شهید بزرگوار خیلی حق گردن انقلاب  و نظام دارد. با توجه به اینکه مسیر ترافیک داشت و طولانی بود ایشان شرکت کرد و تا آخرین لحظه هم حضور داشت.

* اعتماد شهید تهرانی مقدم به جوانان

شهید تهرانی مقدم مدیری بودند که نوع مدیریتشان بسیار شاخص بود و نمی‌توان با افراد دیگر مقایسه کرد چرا که پتانسیل هر فردی را شناسایی و نقاط مثبت او را کشف و سعی می‌کردند روی همان موضوع سرمایه‌گذاری و آن را ارتقاء بدهند.

همین موضوع باعث شده بود که به برخی از جوانان اعتماد کنند و این اعتماد، اتفاقات بسیار مهمی در زمینه‌های مختلف ایجاد کرد. شاید موضوع اعتماد کردن به جوانان دارای خطاهایی باشد، اما در فرآیند کلی اعتماد به جوانان باعث شد که این افراد رشد کنند و چنین افتخاراتی را رقم بزنند.

* شهید تهرانی مقدم هیچ‌گاه اجازه نمی‌داد بچه‌ها مأیوس شوند

یکی دیگر از ویژگی‌های شهید تهرانی مقدم انرژی و روحیه‌ای بود که ایشان به بچه‌های تیم تحقیقاتی یا ساخت می‌دادند. زمانی که محصولی به ثمر نمی‌نشست به شدت نظارت و به صورت روزانه آن را بازخواست می‌کرد و به شدت مُصر بود که در سر زمان اعلام شده انجام شود و زمانی که به نتیجه می‌رسید سجده شکر به جای می‌آوردند و اگر هم خدای ناکرده این موضوع به نتیجه‌ای نمی‌رسید و دچار خطا بود، روحیه‌ای عجیب به نفرات و کارمندان می‌داد. می‌گفتند شما به وظیفه‌تان عمل کردید نتیجه دست خداست. اگر خطایی دارید آن را شناسایی کنید و مجدداً آن را اجرایی کنید. هیچ‌گاه اجازه نمی‌داد بچه‌ها مأیوس شوند.

پارسای بی‌ادعا‌ــ‌1| طبقه‌بندی‌ها اجازه بیان تلاش‌های شهید تهرانی مقدم را نمی‌دهد/ توصیه «حاج حسن» به اطرافیان در فتنه 88پارسای بی‌ادعا ـ 3| دغدغه مادر شهید تهرانی مقدم پس از شهادت "حاج حسن"/ شیوه رفع خستگی پدر موشکی ایرانپارسای بی‌ادعا ـ 4| تصویر قبولی شهید تهرانی مقدم در کنکور سال 1362پارسای بی‌ادعا‌ــ5|چرا شهید تهرانی‌مقدم موشک و پهپاد را باهم می‌ساخت؟/ درب پشتی که حاج حسن و همکارانش از آن خارج می‌شدندپارسای بی‌ادعا-6| شهید تهرانی مقدم؛ از موشک‌سازی با کارخانه‌های خصوصی تا «جهش تولید» برای کشورپارسای بی‌ادعا ــ 7| سخنان شهید تهرانی مقدم در آخرین جلسه فنی/ فرمایش منتشرنشده مقام معظم رهبری در خصوص موشک‌سازیپارسای بی‌ادعا-9| دست‌خط شهید تهرانی مقدم به دخترشان/ فتح اورست توسط بانوان محجبه ایرانی به همت پدر موشکیپارسای بی‌ادعا ـ 11| شهید تهرانی مقدم از تأسیس توپخانه تا تولید موشک نقطه‌زن/چیره‌دست: «حاج حسن» نخبه‌ای بود که با «هیچی» همه کار کردپارسای بی‌ادعا ـ 10|حیدری: شهید تهرانی مقدم کارهای بزرگی برای جامعه قرآنی کرد/ التماس دعای پدر موشکی به حافظین قرآن برای تست‌های مهم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید شهید تهرانی مقدم شهید شهید تهرانی مقدم شهید تهرانی مقدم پدر موشکی بی ادعا ـ حاج حسن بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دنیز شمیهال» (Denis Shmygal) نخست‌ وزیر اوکراین در سخنانی ادعا کرد که استرالیا در حال آماده سازی بسته کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین است.

بر اساس ادعای نخست‌ وزیر اوکراین، قرار است این پول برای خرید محموله بزرگی از هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، استرالیا همچنین مهمات هوا به زمین را به اوکراین منتقل خواهد کرد.

این در حالیست که وی پیشتر نیز ادعا کرده بود که استرالیا پهپادهایی به ارزش ۳۲.۵ میلیون دلار و مجموعه بزرگی از سامانه های موشکی ضدهوایی را به کی یف ارائه خواهد کرد.

این در حالیست که استرالیا در خصوص اعای مطرح این مقام اوکراینی تا کنون بیانیه ای صادر نکرده است.

کد خبر 6091317

دیگر خبرها

  • فیلم/ حمله موشکی سرایا القدس به نیروها و ادوات جنگی اشغالگران در نتساریم
  • مجموعه شعر «رو به جهان ایستاده ام رو به تو» منتشر شد
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • ژاوی: برای فصل بعد همه باید پیشرفت کنیم/ «لِوا» الگوست
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • حقیقتی که در برنامه المیرا شریفی‌مقدم فاش شد
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • مقابل ابرقدرت‌های چپاول‌گر ایستاده‌ایم
  • ما مقابل ابرقدرت‌هایی چپاول‌گر ایستاده‌ایم